Oh jee, lekke koppakking?

Forumindex Forums Modellen Corsa Oh jee, lekke koppakking?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241530
    Dim67
      Lid sinds:
      1 July 2011

      Mijn Corsa 1.4i Automaat uit ’94 liep al een tijdje niet zo lekker, bij een koude start lijkt het of ie even op 3 cilinders loopt.
      Vandaag even de bougies losgehaald. 3 ervan zaten zelfs een beetje los, de laatste zat wel wat beter vast en die zat dus helemaal onder de olie.
      De andere 3 zit roest op en de koppen zijn helemaal rood.Deze bougies zijn ongeveer 8 weken nieuw.

      Ik heb de auto sinds juli. Kan ik er mee terug gaan naar de dealer en dat zij het repareren? Of moet ik er zelf voor gaan dokken?

      Help! :???:

      #17920301
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Wat zou je willen dat de garage doet? En waarom moeten zij het volgens jou doen?
        Wat je probleem met de bougies te maken heeft, komt niet echt uit je verhaal naar voren.

        #17920300
        Crossa2
          Lid sinds:
          13 September 2011

          Gewoon proberen, heb ik ook gedaan.
          Alleen dan moet je wel zeker weten dat je een lekkekoppaking hebt
          Je kunt het altijd proberen, alles is beter dan niks.
          Op een normale manier kun je heel ver komen!

          Succes!

          #17920302
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Laten we wat dingen constateren, die ene bougie is zwart van de olie. Allebougies zijn niet koffiebruin (wat een goede verbranding in zou houden). En ze zouden er allemaal identiek moeten uitzien.

            Ik zou teruggaan als je nog garantie hebt.
            Er zijn diverse testen om te kunnen kijken of je koppakking lek is.

            Aan de andere kant schrijf dat hij al een ” tijdje ” niet lekker loopt, dus had je er al eerder naar moeten laten kijken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.