Forumindex › Forums › Modellen › Adam › Officieel: Opel Adam
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 13:05 #18046204
de 1.2 en 1.4 motoren (100PK Max) zullen de ziel van dit autootje zijn.
10 oktober 2012 om 14:06 #18046203Hmmm, ik verwacht wel een GSi of OPC, in ieder geval een klein bommetje om te concurreren met wagens als de A1 Quattro (al is die wel extreem duur en zeldzaam), Panda 100 HP en dat soort dingen.
10 oktober 2012 om 18:24 #18046201@RISL wrote:
Hmmm, ik verwacht wel een GSi of OPC, in ieder geval een klein bommetje om te concurreren met wagens als de A1 Quattro (al is die wel extreem duur en zeldzaam), Panda 100 HP en dat soort dingen.
Inderdaad, waarom zou Opel er maar een paar motoren in leveren terwijl ze groot zijn geworden met voor elk wat wils!
Ik moet trouwens zeggen dat ie steeds leuker begint te worden en durf wel te voorspellen dat dit wel eens een super dikke hit voor Opel kan worden.
(laten we het in ieder geval hopen voor Opel.)10 oktober 2012 om 18:57 #18046200@RISL wrote:
De namen van de diverse kleuren zijn bekend gemaakt……:
Zwart – I’ll be Black
Rood – Red ‘n Roll
Geel – James Blonde
Grijs – The Greyfather
Mintgroen – Buzz Lightgreen
Bruin – A Star is Brown / Men in Brown
Blauw – Pump up the Blue
Oranje – Papa don’t Peach
Groen – Greenspotting
Wit – White my FireNou, dat “hippe” hoeft van mij niet zo, namen als Europa Blauw, Capri Yellow of Saturn Blue ofzo vind ik prima.
Dat “hippe” is nou net de opzet: kijk naar de DS serie van Citroen (verkopen beter als de reguliere citroen modellen) de Mini, de Fiat 500.
Hoe meer zaken om te personaliseren des te beter.10 oktober 2012 om 19:02 #18046199Ja, ik weet het, maar kijk eens naar die namen van de kleuren.
Heb zojuist trouwens gelezen dat er wel een OPC verwacht wordt, net als een cabriolet.
En je kunt het dak in wit, zwart en carrosseriekleur krijgen.Opel ziet de volgende auto’s als concurrent: Fiat 500, Citroën DS3 en goedkope versies van de Mini en Audi A1.
Er zullen ook veel verschillende velgen beschikbaar zijn die ook te personaliseren zijn met clip-ons. Bodemplaat is een ingekorte Corsa-bodem.
10 oktober 2012 om 19:05 #18046198@Silver wrote:
gaaf ding met premium uitstraling, beetje Audi A1 gevoel.
Helemaal mee eens, zou het zelfde schrijven!
Dat hippe eromheen, (standinrichting, uitvoeringen accessoires neigt naar MINI en gelijk heeft men!
beter goed gejat dan slecht zelf bedacht zeg maar.Alleen die namen van de kleuren…. a star is brown ??????? that’s way to gay for me…
10 oktober 2012 om 19:53 #18046195Ook buiten Opel wordt er veel van deze nieuwe Opel verwacht.
De berichten van de Duitse pers die ik gelezen heb waren behoorlijk postief.Er werd ook geschreven dat dit de eerste echte Duitse ontwikkeling in deze klasse is.
De Audi A1 is stiekem geen echte Duitse ontwikkeling ?
10 oktober 2012 om 20:26 #18046194@midnight black wrote:
@RISL wrote:
Hmmm, ik verwacht wel een GSi of OPC, in ieder geval een klein bommetje om te concurreren met wagens als de A1 Quattro (al is die wel extreem duur en zeldzaam), Panda 100 HP en dat soort dingen.
Inderdaad, waarom zou Opel er maar een paar motoren in leveren terwijl ze groot zijn geworden met voor elk wat wils!
Ik moet trouwens zeggen dat ie steeds leuker begint te worden en durf wel te voorspellen dat dit wel eens een super dikke hit voor Opel kan worden.
(laten we het in ieder geval hopen voor Opel.)gewoon weer een 2.0 T in leggen. dan zal ik misschien wat makkelijker over de brug gaan :D
anders blijft het een auto om te :puke11 oktober 2012 om 16:32 #18046190het enige wat ik er iets ofwat mooi aan vindt zijn de velgen en achterlichten,.. en zeg nu zelf, als je hem zou kopen, leg je er 9/10 toch ander velgen op, steek je meestal toch andere achterlichten,.. dus waarom zou ik die kopen :jerry :jerry :jerry :jerry hahaha
21 oktober 2012 om 15:17 #18046189‘t Lijkt wel een Ford Ka qua lijnen :'(
21 oktober 2012 om 19:33 #18046212Heb er inmiddels al een aantal gezien: een aantal op een vrachtwagen in België en ik kwam er in Zuid-Frankrijk afgelopen week eentje tegen.
Ziet er toch wel leuk uit :) kan niet wachten op een dikke uitvoering.17 november 2012 om 13:09 #18046249Lees net dat er geen elektrische versie van de Adam komt wegens te hoge kosten.
19 november 2012 om 13:49 #18046250Ook leuk:
19 november 2012 om 13:55 #18046251Tja nu maar hopen dat het allemaal lukt met de Corsa C en de Corsa D is het ook mislukt op een aardig cupje in Oostenrijk na dan met 4 Corsa’s :hmmz
17 december 2012 om 22:00 #18046252JAH…..Helaas is de OPEL Adam eruit in de laatste voorronde bij de verkiezing Auto van het jaar 2013. Volgend jaar weer een kans met een fantastisch nieuw OPEL Model.
groetjes Opelxtreme.
19 december 2012 om 07:51 #18046253Waarom vind ik de vrouwen die erbij staan mooier dan de auto’s zelf?!
19 december 2012 om 08:47 #18046254Omdat je vrouwen liefhebber bent en geen Opel liefhebber :jerry :D
19 december 2012 om 08:49 #18046255Ow… dat zou kunnen… :D
2 januari 2013 om 20:07 #18046256Ik vind het ontwerp ook geslaagd maar ik kijk sinds kort naar dergelijke auto’s (klein, betaalbaar) vanwege de kosten.
Autorijden is in Nederland al jaren niet echt leuk meer en uiteindelijk stap je dan toch eens uit de dikkere auto (in mijn geval) en wil je eens wat nieuws rijden en natuurlijk met name kosten besparen.Voor mensen zoals mij die een nieuwe auto willen voor <20K en niet meteen spartaans willen zitten en niet veel geven om ruimte (rijd vrijwel altijd alleen van A naar B) dan komen opeens dit soort 'dames' auto's in zicht.
Ja, zo dacht ik er over maar naar mate er steeds meer foto’s kwamen en je ziet hem staan naast een 500 dan toont het toch een stukje stoerder en uiteindelijk zie ik mezelf er wel in zitten als ik zie wat de opties zijn (VW up, Panda, 500, etc.)
Laten we wel wezen, op dit moment kan ik niets aanwijzen wat in die prijs klasse hetzelfde bied qua luxe (en luxe opties) en er niet bejaard uit ziet.Kortom, voor mij is de Adam een prima optie.
Een OPC versie zou leuk zijn maar dan ben ik terug bij af en vraag me dan af wat het nut is van wederom een auto die 1 op 10 rijd in de praktijk en te duur is voor de ruimte die hij bied. En geloof me, een OPC gaat net als zijn Abarth broeder rustig op de 25mille+ zitten.
Nee, de Adam is prima voor mij, MAAR (ja daar komt ie) ik twijfel aan de motoren die er nu beschikbaar zijn. De 1.2 acht ik echt te licht voor de Adam en dat terwijl de 1.4’s ook geen feestnummers zijn qua performance maar veel belangerijker echt zuinig zijn ze niet als ik de reviews moet geloven van oa de D Corsa’s met die 100PK 1.4 16V versie.
Wie heeft meer ervaring met die motoren in de Corsa ?
Natuurlijk is de Adam een andere auto en wat lichter als de Corsa maar hij is op Corsa bodem gebouwd en de motoren waren reeds beschikbaar dus ik vrees dat er niet veel anders is qua verbruik of zie ik dat verkeerd ?Noot: cijfers van de fabriek neem ik sowieso met een berg zout.
2 januari 2013 om 20:56 #18046257Gewicht doet veel voor de prestaties hoor, 100 kg eraf merk je wel in zowel de prestaties als het benzineverbruik.
2 januari 2013 om 21:12 #18046258Ja ok maar als ik naar de specs kijk van een Corsa D model 1.4 dan zijn die echt niet (veel) zwaarder.
2 januari 2013 om 21:29 #18046259Volgens mij is een ADAM 1.4 zelfs zwaarder dan een Corsa D 1.4
Opel Adam 1.4 100pk Jam: massa leeg 1120 kg
Opel Corsa 1.4-16V Sport: Gewicht 1040 kg2 januari 2013 om 21:45 #18046260Idd, zag ik net ook met de Autoweek auto vergelijker. Sterker nog alleen de OPC is zwaarder dan die 1120KG van de Adam.
Nu snap (vertrouw) ik niet dat een Adam dan op de snelweg 1 op 23 kan rijden en gemiddeld 1 op 19.x volgens Opel en de eigenaren met een benzine 1.4 in de Corsa niet verder komen dan 1 op 16 op een hele goede dag …..
Gewicht is bepalend en vwb de aerodynamica zit er te weinig verschil tussen beiden modellen om een echt merkbaar verschil te maken.
Banden/velgen zijn doorgaans ook groter op de meeste Adam uitvoeringen dus dat is ook niet gunstiger.Vreemd :hmmz
2 januari 2013 om 21:48 #18046261Zorg je er voor dat je wel dezelfde 1.4 motoren met elkaar vergelijkt.
Opel kent meerdere 1.4 motoren voor de ADAM en de Corsa.En ze hebben een andere bak verhouding.
ADAM: F13+CR?, 3,94
Corsa: F13+CR, 4,18Maar hier wete ik de gevolgen niet van.
3 januari 2013 om 22:57 #18046262Ook hier ff posten:
k ben er voorlopig wel ff uit denk ik, ik kijk de kat wel ff uit de boom en wacht wel tot hij bij de dealer staat en de inmiddels (later dit jaar) de 3 cilinder turbo motor er is.
Heb op dit moment geen vertrouwen in de geleverde motoren mbt verbruik en mocht dat met echt goede reviews (ipv een simpele impressies) anders zijn kan ik me altijd nog bedenken.
Op dit moment vind ik het een leuke wagen en kan me niet voorstellen dat het in het echt minder indrukwekkend zal zijn maar de motorisering houd me tegen, immers ik wil veel zuiniger rijden en
het zal vrees ik wachten worden op een moderne 3 cilinder turbo motortje.De 1.3 TDci had voor mij ook echt een optie geweest maar diesel zit er voorlopig niet in bij de Adam.
Bedankt voor de informatie heren !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.