Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Officieel: Corsa E – nu ook OPC, zie pagina 2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2014 om 06:13 #17266533
Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-opel-corsa-gesnapt-tijdens-fotoshoot-68025
Opel presenteert binnenkort zijn vijfde generatie Corsa. Na een serie officiële spyshots besloot het merk dat het tijd werd voor een nieuwe portie aandacht, en dus werd de fotoshoot in het centrum van Parijs gehouden. Dat dit opgemerkt wordt is een zekerheidje, noem het gecontroleerd lekken, en dus publiceert het Franse Blogautomobile een serie gemaakte foto’s van een serie foto’s die worden gemaakt. Photoception!
Het was al bekend dat de nieuwe Corsa voor Opel wordt wat de Golf 6 voor Volkswagen was: een zeer grondige facelift. De buitenafmetingen wijzigen niet, en de meeste wijzigingen gaan we waarschijnlijk onderhuids vinden. Zodra Opel met officiële informatie komt weten we meer.
Nou….wat vinden we ervan?
Edit: officiële foto’s van de Corsa E zijn uitgebracht.
Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-opel-corsa-met-1-0-driecilinder-68455Opel heeft er geen geheim van gemaakt dat er een nieuwe Corsa in het vat zat. Zojuist trokken de Duitsers het doek van de vijfde generatie van hun belangrijkste model, en zo ziet hij er uit!
De Corsa is een blijvertije in autoland. De eerste generatie verscheen 32 jaar geleden, sindsdien zijn er bijna 12 miljoen exemplaren verkocht. Niet slecht, als je je bedenkt dat Opel zich ook anno 2014 bijna geheel op de Europese markt concentreert. Jaarlijks gaan er nog zo’n 370.000 Corsa’s over de toonbank, dit model moet het momentum weer een stimulans geven.
Als we kijken naar het design, dan verschilt de auto niet radicaal van zijn voorganger. Lampjes (er zijn nu LED daytime running lights), bumpers, et cetera kregen natuurlijk een andere vorm, maar qua afmetingen en algehele looks is de auto nog zeer herkenbaar als Corsa. Het meest opvallende designelement is wat mij betreft de nieuwe vorm van de C-stijl bij de 3-deurs. Achter het traditioneel kleine achterruitje krijgt deze nu naar onderen toe een flinke versmalling, visueel geholpen dankzij het zwarte inzetstukje.
Opel speelt met de nieuwe Corsa op safe. Voor frivoliteit is er immers de Adam. De Corsa is een heel stuk behoudender en introverter, maar spreekt zo wel een breed bereik aan klanten aan. Gezien de toch minimale wijzigingen ten opzichte van de Corsa D is de overstap bovendien makkelijk. We zagen in dit segment nog niet vaak een geheel nieuwe generatie die zo identiek smoelde als zijn voorganger.
Nieuw chassis
De meeste wijzigingen spelen zich dan ook onderhuids af. De Corsa E heeft een nieuw chassis, wat het zwaartepunt van de auto met 5 millimeter verlaagt. Ook de stuurinrichting is aangepast: zowel de geometrie en de software-kalibrering zijn anders. Ook heeft de elektrisch bekrachtigde inrichting een nieuwe functie: in de stad kan je met een druk op de knop een lichter stuurprogramma selecteren, iets dat we bij concurrent Fiat al sinds jaar en dag tegenkomen.
Motoren
Meer dan ooit tevoren is het in Europa belangrijk in dit segment een gedownsizede motor met een lage uitstoot te leveren. Doe je dit niet, dan prijs je jezelf uit de markt. Om deze reden is de 1.0 ECOTEC turbomotor met directe injectie essentieel. Het benzineblok komt er in 2 vermogensvarianten: 90 en 115 pk. Beide hebben een maximumkoppel van 170 Nm. We gokken dat Opel mikt op een uitstoot in de twee cijfers, maar waarden zijn nog niet bekend.
Daarnaast levert Opel bij de introductie een 1.4 litermotor met 90 pk, gekoppeld aan een nieuwe Easytronic-transmissie. Dieselaars krijgen de vertrouwde 1.3 CDTI met 95 pk, die nu voldoet aan de Euro 6-uitstootnorm.
Introductie
Opel presenteert de nieuwe Corsa in oktober op de autosalon van Parijs, voor het einde van het jaar moeten de eerste exemplaren in de fabrieken van Zaragoza en Eisenach van de band rollen.
20 juni 2014 om 06:49 #18239169Ziet er op zich goed uit! Moet wel even wennen aan de achterzijde. Smoelt op een of andere manier iets minder sportief, maar dat is nogmaals misschien een kwestie van wennen.
20 juni 2014 om 06:53 #18239170Achterzijde heeft een Meriva B look, voor de rest lijkt het een moderne vlotte auto, wel apart dat je een auto van 8 jaar oud een grote facelift geeft, zouden we dit ook bij de Astra gaan zien? Om in de kosten te snijden?
20 juni 2014 om 08:44 #18239171Ja precies, dat dacht ik ook over dr achterzijde. Misschien had de achterzijde iets schuiner gekunt, maar goed dit is dan ook de 5-deurs uitvoering. 3-Deurs zal dit al meer hebben.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
20 juni 2014 om 08:47 #18239172Ja, Meriva was ook het eerste wat mij te binnen schoot toen ik de achterzijde zag.
Volkswagen doet dit trouwens regelmatig, de Golf VI was een grote facelift tov de Golf V, de nieuwe Passat is een grote facelift tov de vorige, enzovoort.
Toch kun je de auto’s amper vergelijken, er liggen nieuwe motoren en versnellingsbakken in, nieuw interieur, anders afgesteld onderstel, enzovoort.
Het scheelt natuurlijk enorm in de kosten, terwijl je wel een nieuwe auto kan aanbieden.20 juni 2014 om 09:01 #18239173Hoop niet dat Opel de VW weg gaat volgen, die doen al 60 jaar alleen facelifts :jerry
22 juni 2014 om 15:46 #18239174@Andre_Ede wrote:
Achterzijde heeft een Meriva B look, voor de rest lijkt het een moderne vlotte auto, wel apart dat je een auto van 8 jaar oud een grote facelift geeft, zouden we dit ook bij de Astra gaan zien? Om in de kosten te snijden?
De astra is ook al gespot. En ook hierbij zou het zelfde recept gebruikt worden. Maar wat daar wel mee steekt is, dat de astra 100 kilo minder zou gaan wegen. En kleiner zou worden.
Trouwens al meer bekend wanneer de Insignia vervangen wordt? Aangezien deze ouder is dan de astra.
22 juni 2014 om 16:20 #18239175Insignia B komt in 2016 ik vermoed dat die van plek gewisselt is met de Astra die zou eerst in 2016 komen en die is naar 2015 gehaald.
Begin 2016 krijgen we ook de nieuwe Antara te zien op Astra bodem groep.22 juni 2014 om 18:31 #18239176Oké leuk om te weten. wel raar dat ze de Insignia langer door laten lopen.En de astra eerder komt. Maar dat zal wel met de golf 7 te maken hebben.
Nu ik toch aan het vragen ben, de nieuwe agila komt die ook nog in 2015? Daar zijn ze ook Al mee aan het test rijden namelijk.23 juni 2014 om 21:31 #18239177Wat ik weet staat die voor 2016 op de rol en zou een copy zijn van de nieuwe Spark die hier niet meer komt.
24 juni 2014 om 06:56 #18239178@Andre_Ede wrote:
Wat ik weet staat die voor 2016 op de rol en zou een copy zijn van de nieuwe Spark die hier niet meer komt.
Mooizo, ik vond de Spark sowieso altijd al een leukere auto dan de Agila.
Misschien ook tijd voor een hippere naam, als die wil concurreren met de Up!.
24 juni 2014 om 08:12 #18239179Die Spark was van voren wel stoer, maar van achter zo iel, vond ik.
Ben benieuwd wat Opel in de komende jaren uitbrengt, er is in ieder geval genoeg geïnvesteerd.En ben toch ook wel benieuwd wat er voortkomt uit het Monza concept.
24 juni 2014 om 08:51 #18239180Ik vermoed dat wel styllijnen van de Monza teug gaan zien in de volgende Insignia (coupé??)
24 juni 2014 om 08:59 #18239181Dan hoop ik dat ze die weer Calibra noemen ;)
24 juni 2014 om 09:55 #18239182Even wachten op de 3 deurs. huidige 5 deurs vind ik ook niet mooi.
Niet helemaal wat we van Opel gewend zijn zon facelift update, ben benieuwd of het aanslaat.24 juni 2014 om 10:17 #18239183Ze zullen er toch wel behoorlijk aan veranderd moeten hebben want van binnen is echt te zien dat het ontwerp 10 jaar oud is.
De buiten kant vindt ik vrij tijdloos dit in tegenstellingen met zijn voorganger de C.
24 juni 2014 om 10:25 #18239184Nieuwe Agila ?
Nieuwe Insignia ?
Misschien special topic starten in Opel algemeen voor Spy shots ?
24 juni 2014 om 10:55 #18239185Die insignia moeten ze gewoon zo in productie nemen, zie zo vaak te gave prototypes/studie objecten maar dan blijft er zo weinig van over.
24 juni 2014 om 21:32 #18239186de 3deurs
Dash
gr rudy
25 juni 2014 om 21:39 #18239187Ik vind de achterkant meer op die van de Adam lijken (achterlichten). 5 deurs modellen vind ik sowieso niet echt mooi zoals bij de huidige Corsa D en 5 deurs Corsa B.
Benieuwd wat het totale plaatje gaat worden van deze auto. Tot nu toe vind ik de 3 deurs versie van de B en C toch de mooiste.
1 juli 2014 om 19:26 #18239188Nog een paar dagen en dan komen de echte fabrieks foto’s !!!!!!!!!!!!!!!
9 juli 2014 om 06:58 #18239189Officiële foto’s van de Corsa E zijn uitgebracht.
Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-opel-corsa-met-1-0-driecilinder-68455Opel heeft er geen geheim van gemaakt dat er een nieuwe Corsa in het vat zat. Zojuist trokken de Duitsers het doek van de vijfde generatie van hun belangrijkste model, en zo ziet hij er uit!
De Corsa is een blijvertije in autoland. De eerste generatie verscheen 32 jaar geleden, sindsdien zijn er bijna 12 miljoen exemplaren verkocht. Niet slecht, als je je bedenkt dat Opel zich ook anno 2014 bijna geheel op de Europese markt concentreert. Jaarlijks gaan er nog zo’n 370.000 Corsa’s over de toonbank, dit model moet het momentum weer een stimulans geven.
Als we kijken naar het design, dan verschilt de auto niet radicaal van zijn voorganger. Lampjes (er zijn nu LED daytime running lights), bumpers, et cetera kregen natuurlijk een andere vorm, maar qua afmetingen en algehele looks is de auto nog zeer herkenbaar als Corsa. Het meest opvallende designelement is wat mij betreft de nieuwe vorm van de C-stijl bij de 3-deurs. Achter het traditioneel kleine achterruitje krijgt deze nu naar onderen toe een flinke versmalling, visueel geholpen dankzij het zwarte inzetstukje.
Opel speelt met de nieuwe Corsa op safe. Voor frivoliteit is er immers de Adam. De Corsa is een heel stuk behoudender en introverter, maar spreekt zo wel een breed bereik aan klanten aan. Gezien de toch minimale wijzigingen ten opzichte van de Corsa D is de overstap bovendien makkelijk. We zagen in dit segment nog niet vaak een geheel nieuwe generatie die zo identiek smoelde als zijn voorganger.
Nieuw chassis
De meeste wijzigingen spelen zich dan ook onderhuids af. De Corsa E heeft een nieuw chassis, wat het zwaartepunt van de auto met 5 millimeter verlaagt. Ook de stuurinrichting is aangepast: zowel de geometrie en de software-kalibrering zijn anders. Ook heeft de elektrisch bekrachtigde inrichting een nieuwe functie: in de stad kan je met een druk op de knop een lichter stuurprogramma selecteren, iets dat we bij concurrent Fiat al sinds jaar en dag tegenkomen.
Motoren
Meer dan ooit tevoren is het in Europa belangrijk in dit segment een gedownsizede motor met een lage uitstoot te leveren. Doe je dit niet, dan prijs je jezelf uit de markt. Om deze reden is de 1.0 ECOTEC turbomotor met directe injectie essentieel. Het benzineblok komt er in 2 vermogensvarianten: 90 en 115 pk. Beide hebben een maximumkoppel van 170 Nm. We gokken dat Opel mikt op een uitstoot in de twee cijfers, maar waarden zijn nog niet bekend.
Daarnaast levert Opel bij de introductie een 1.4 litermotor met 90 pk, gekoppeld aan een nieuwe Easytronic-transmissie. Dieselaars krijgen de vertrouwde 1.3 CDTI met 95 pk, die nu voldoet aan de Euro 6-uitstootnorm.
Introductie
Opel presenteert de nieuwe Corsa in oktober op de autosalon van Parijs, voor het einde van het jaar moeten de eerste exemplaren in de fabrieken van Zaragoza en Eisenach van de band rollen.
Ook toegevoegd aan beginpost.
9 juli 2014 om 07:11 #18239190Mooie auto, maar die neus.
Daar hield ik al die van toen de franse die op hun auto’s zette.
Al is deze wat kleiner maar hou niet van zo’n haaiebek,. maar we zullen zien hoe die in real overkomt.9 juli 2014 om 07:22 #18239191Deze neus doet gelukkig nog wat laag aan, die van een 208 is echt hoog.
Vind het eerlijk gezegd niet zon heel boeiend model, had wat meer verwacht.
9 juli 2014 om 11:35 #18239192Geheel basis modellen Corsa’s zijn sowieso erg saai, dat is bij deze niet anders. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet in een Sport editie met wat extra spoilers/bumpers en dikke velgen. En natuurlijk de OPC versie in de toekomst!
Het interieur is wel een wereld van verschil. De huidige Corsa had echt een spuuglelijk verouderd interieur, maar toch nog zo goed verkopen… Dit is echt weer helemaal bijtijds en ziet er gelikt uit!
Gelijk een voorproefje hoe Opel de dashboards nu gaat maken, ze hadden beloofd van het vliegtuig dashboard af te stappen, met al die tientallen knoppen. Strak zo!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.