Obd2 uitleesapparaten, welke te kiezen?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Obd2 uitleesapparaten, welke te kiezen?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    RandomReader

Hallo forummers,

We sleutelen hier regelmatig aan de auto’s, en we willen graag de foutcodes van de auto inzien en de Torque app gebruiken.

http://www.youtube.com/watch?v=Ay-ZvTn3fLo” onclick=”window.open(this.href);return false; (voor een voorbeeld)

Misschien is er iemand die het zoektraject al doorlopen heeft, want het aanbod is overweldigend, het prijsverschil tussen de apparaten onderling is vrij hoog, we zien door de bomen het bos niet meer.

Voor de forummer die er verstand van heeft:

Is het mogelijk via bluetooth de foutcodes in een windowsomgeving in te zien en te resetten? Zijn er verder nog echt verschillen tussen bluetooth en usb, behalve de draad? Werken de twee hetzelfde?

We hebben meerdere auto’s, sommige rijdend en sommige nog niet, verschillende fabrikanten. Is de plug universeel? Kunnen we hem zo overgooien naar de andere auto?

Waar heb je die van jou gekocht? :)

Ik hoop dat er iemand is die ons helpen kan! Bij voorbaat dank!

RandomReader

djsparky
      Deelnemer

Op dx.com staat een flinke variatie aan universele uitlezers, ook bluetooth… zelf heb ik een Op-Com en een universele tool van Luccio. Met de laatste kun je van diverse merken en types foutcodes uitlezen en resetten, maar het is wellicht een relatief duur speeltje…

Maatie
        Deelnemer

Hou vooral rekening met het bouwjaar van de auto. Ik had een bluetooth-dongle maar mijn auto was er te oud voor. Benzine: vanaf 2001, diesel vanaf 2004. Sommigen zijn eerder geschikt maar dat zijn uitzonderingen, zoals Amerikanen. Heb nu een Tech2-kabel en ben daarvoor mijn laptop aan het voorbereiden met Windows 2000 in Virtual Box.

Je hebt de keus tussen bluetooth en wifi. Wifi is er vooral voor Apple-telefoons. Bluetooth heeft een theoretisch bereik van 10 meter maar dat wordt door de constructie van de auto veel minder. Als je er naast zit met de laptop is het geen probleem. Voor Android zijn er een hoop leuke apps. Je kan beginnen met de software op de cd die je erbij krijgt en met Torque. Carista, OBDLink, iOpel en Scantool kan je ook proberen.

OBD2 is trouwens een universeel protocol dus de dongle is geschikt voor veel meer merken dan alleen Opel. Met de meeste apps kan je alle functies gebruiken die het protocol ondersteund. Je kan het mogelijk ook gebruiken voor Opel software maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.