Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Nut van een openluchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2011 om 17:03 #17237601
Kan van collega een nieuw openluchtfilter krijgen voor een kratje bier
Ik heb een Astra sport 1999 1.6 16v
Ik ben niet van plan om wat aan de standaard uitlaat te veranderen dus ik vraag me af of het dan wel nut heeft qua geluid en rijvermogen26 mei 2011 om 17:09 #17877963heeft geen nut, je hebt met een open filter zelfs vermogen verlies. geluid is wel leuk
26 mei 2011 om 17:23 #17877964Das jammer
Bromgeluid lijkt me wel leuk maar niet als ik er vermogen mee kwijtraak
Tis ook “maar” een 1.6je
Bedankt voor de info26 mei 2011 om 17:39 #17877965een open filter heeft pas nut als ie afgeschermd word van de warme motorruimte, en word voorzien van een buis die koele lucht van buiten pakt.
26 mei 2011 om 19:45 #17877966en toch worden er in diverse raceklasses met open filters gereden :hmmz
26 mei 2011 om 19:52 #17877967ja duh dat zijn ook hele andere motoren,
open filter die niet afgeschermd is pakt warme lucht vanuit de motorruimte
terwijl koude lucht beter is, koude lucht is compacter dan warme lucht, dus heb je een betere verbranding.
26 mei 2011 om 20:19 #17877968@Lex wrote:
en toch worden er in diverse raceklasses met open filters gereden :hmmz
Dat zijn inderdaad Filtersystemen op motoren die er dan ook op afgestemd waren.
Ik heb (vroegah) geraced met een fabrieks BMW E30 Cup-Car uit 1989 2.0 L6 12V 244pk (Dtcc), deze heeft gewoon een Filterbox (welliswaar aangepast) met inleg element, en old scool BMW clipjes zoals op een normale E30 filterbak. met aansluiting voor een Restrictor (raceklassen restrictor).
Willem
26 mei 2011 om 21:42 #17877969Je kan een hitteschild om je filter bouwen en zorgen dat je daar in een koud lucht aanvoer maakt.
Zo had ik dat op mn oude BMW 328i, filter van K&N (filter was bedoelt voor een Chevy V8) en daaromheen een alu afscherming.
Van onderen vanaf de grille had ik een aanvoer gemaakt met een diamterer van 120mm buis. Ging perfect.27 mei 2011 om 07:25 #17877970@Lex wrote:
en toch worden er in diverse raceklasses met open filters gereden :hmmz
er zijn zelfs dragracers die zonder luchtfilter rijden of de aanzuigbuis in een bak met ijs leggen, dat wil niet zeggen dat je zoiets op een straat auto wil toepassen.
Warme lucht zet uit, dat is dus niet gunstig voor het motorvermogen, je wilt namelijk een zo koud mogelijk mengsel hebben, vandaar dat de betere systemen een aanzuigbuis hebben die de lucht van buiten halen omdat die daar koeler is.
Mark
27 mei 2011 om 07:27 #17877971@frank de jonge wrote:
Je kan een hitteschild om je filter bouwen en zorgen dat je daar in een koud lucht aanvoer maakt.
Zo had ik dat op mn oude BMW 328i, filter van K&N (filter was bedoelt voor een Chevy V8) en daaromheen een alu afscherming.
Van onderen vanaf de grille had ik een aanvoer gemaakt met een diamterer van 120mm buis. Ging perfect.Dan lijkt het me toch makelijker om gewoon een k&n binnefilter erin te leggen ;)
Ik had vroeger bij een auto die ik toen had gewoon een k&n binnefilter erin gelegd en de bodem van de filterbak eruit gezaagd en dan dus wel de standaard lucht toevoer buis laten zitten.
Was ook een soort van open luchtfilter ;) Hij klonk in ieder geval wel zo :angel27 mei 2011 om 07:39 #17877972goedenmorgen
heeft er iemand misschien een foto hoe het er bij hem uitziet?
ik wil dan eigenlijk een open luchtfilter erin zetten met koude lucht aanvoer
gaat wel lukken maar met een foto heb ik dan een idee hoe het er uit moet komen zien27 mei 2011 om 07:59 #17877973kajomidy,
als je op google kijkt vind je genoeg voorbeelden.
Het gaat erom dat je de koude buitenlucht naar binnen voert.
je kunt in de openingen van je bumper de aanzuigbuis plaatsen.
En die naar het filter leiden, het filter afschermen van de motorhitte.En klaar is kajomidy
27 mei 2011 om 12:53 #17877974Jij wilt geen open luchtfilter maar een zogenaamde “cold air intake”….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.