Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Nut spoorverbreders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2009 om 18:40 #17208900
Welk nut heeft een spoorverbreder op zich behalve dat het mooier oogt? Heb zelf een gedacht hierover maar ben toch benieuwd naar jullie meningen ivm rijgedrag.
15 februari 2009 om 18:41 #17466907ruimte creeeren tussen schroefset en velg? of niet aanlopen bijv.
16 februari 2009 om 14:49 #17466908en wegligging??
16 februari 2009 om 14:50 #17466909origineel gepost door sw16v
ruimte creeeren tussen schroefset en velg? of niet aanlopen bijv.Daar gebruik ik die van mij voor..
17 februari 2009 om 16:37 #17466910wegligging lijkt me er niet door te verbeteren, aangezien de auto is berekend op de originele spoorbreedte. zoals ik al zeg lijkt het me zo weet het niet zeker!
17 februari 2009 om 19:50 #17466911origineel gepost door yves475
en wegligging??In de meeste gevallen zal de wegligging minder worden.
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je wegligging definieert.
De auto is “breder” en zou hierdoor beter in de bocht moeten liggen.
De hefboom afstand naar de veren/dempers is ook wat veranderd, waardoor die verhoudingsgewijs slapper zijn.Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)
17 februari 2009 om 20:01 #17466912Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)
[/quote]
dat ben ik niet helmaal met je eens het licht er maar net aan wat de et waarde is van de velgen die je dan monteerd
maar als de velgen ver naar buiten komen heb je wel gelijk
3 maart 2009 om 19:34 #17466913ik dacht dat als je je spoor breder maakt dat je het zwaartepunt verlaagd waardoor je beter bochten kunt nemen ??
5 maart 2009 om 16:26 #17466914Zwaartepunt verander je niet, auto zelf blijft evenhoog.
je gaat als je de ET naar buiten werkt ook nog eens meer vragen van je wiellagers.
Willem
6 maart 2009 om 07:01 #17466915AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door a-manta-turbo
Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)dat ben ik niet helmaal met je eens het licht er maar net aan wat de et waarde is van de velgen die je dan monteerd
maar als de velgen ver naar buiten komen heb je wel gelijk [/quote]
inderdaad wat de spoorverbreders eigenlijk doen is je et wijzigen;)
dus ja kan met andere velgen die eigenlijk een te lage et voor jou auto hebben
de et verbeteren door spoorverbreders te plaatsen
maar als je t doet met de originele wielen
dan gaat je wiel ten opzichte van de originele et waarde inderdaad naar buiten
et wordt dan dus hogermonteer je spoorverbreders zoals
in het programma chopshop
op discoverie dan kun je ook meteen wel n paar setjes wiellagers bestellen
en reken maar niet dat je stuureigenschappen er beter
op worden;);)6 maart 2009 om 08:15 #17466916origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door a-manta-turbo
Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)dat ben ik niet helmaal met je eens het licht er maar net aan wat de et waarde is van de velgen die je dan monteerd
maar als de velgen ver naar buiten komen heb je wel gelijk
inderdaad wat de spoorverbreders eigenlijk doen is je et wijzigen;)
dus ja kan met andere velgen die eigenlijk een te lage et voor jou auto hebben
de et verbeteren door spoorverbreders te plaatsen
maar als je t doet met de originele wielen
dan gaat je wiel ten opzichte van de originele et waarde inderdaad naar buiten
et wordt dan dus hogermonteer je spoorverbreders zoals
in het programma chopshop
op discoverie dan kun je ook meteen wel n paar setjes wiellagers bestellen
en reken maar niet dat je stuureigenschappen er beter
op worden;);) [/quote]
Ze laten daar ook een turbo op een porsche zetten met een verdubbeling van het vermogen….ging bij de eerste test run al stuk.raar he, als je voor de rest niets aan past.
En inderdaad, die spoorverbreders van +/- 12 cm…..ik weet het niet, zou er niet graag naast zitten11 maart 2009 om 11:38 #17466917zal lekker zijn voor je wiellagers,
hebben onder die a manta 40 mm zitten en voor niets,gaat prima,staat mooi op z’n poten(ivm uitbouw)en dan nog eens uitgelaste velgen er onder,wel slijten de wiellagers in theorie sneller,maar zullen het wel zien,voor zit er geen vebreder op,maar zit momenteel wel een zwaar punt in het sturen zowel links als rechts12 maart 2009 om 19:34 #17466918AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
Zwaartepunt verander je niet, auto zelf blijft evenhoog.je gaat als je de ET naar buiten werkt ook nog eens meer vragen van je wiellagers.
Willem
idd, bij mijn velgen (negatieve ET waarde van -60) moet ik ook elk jaar de wiellagers weer bijstellen….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.