Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › (nu al) roest in de insgina
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2013 om 18:21 #17260496
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag wat plekjes gevonden op mijn insignia.
Persoonlijk vind ik dat echt onacceptabel voor een auto van 4 jaar oud.
Als ik mijn deuren open maak dan is in de deur waar het rubber voor je kabels zit de hele rand verroest. (aan beide kanten)
Hebben jullie dit ook?Ook heb ik gemerkt dat mijn kofferklep niet goed is uitgelijnd. Hierdoor schuurt deze aan de rechterkant tegen het achterlicht. Hierdoor is er een stukje lak afgesprongen en dat begint nu ook te roesten.
Nu is mijn vraag wat moet ik hier nu mee?
Ik heb de auto niet nieuw gekocht. Hoe lang zit er garantie op de carrosserie?
Kan ik dit claimen? of moet ik er zelf wat aan doen?Ben benieuwd naar jullie reacties.
Jeroen
7 september 2013 om 18:34 #18172290Volgens informatie van het internet heb je 12 jaar lakgarantie, met dien verstande dat je de auto zelf wel netjes onderhouden hebt. Maar ik neem aan dat dat het geval is.
Terug naar de Opel dealer is het advies, rotten op de plekken die je noemt mag niet.
7 september 2013 om 20:19 #18172291Had net hetzelfde zoals men broer zijn insignia ook , zijn er 2 maand geleden naar de dealer geweest , fotos laten van nemen.
En dit is kosteloos hersteld , bij mij alsook bij mijn broer zijn insignia was het enkel de bestuurdersportier.
En inderdaad , de garantie is 12 jaar op corosie.9 september 2013 om 10:45 #18172292roest zou normaal niet kunnen en je krijgt 12j ja .
maar als je koffer deksel slecht is uitgelijnt zou hij dan geen ongeval gehad hebben of dergelijk .
want moeste er ooit herstellingen gebeurt zijn dan komt opel niet tussen in die kosten . even goed na vraag doen voor dat je een minder leuk telefoontje krijgt .
9 september 2013 om 11:14 #18172293IK heb ondertussen comntact gehad met een Opel garage bij mij in de buurt.
Heb nog niks over het kofferdeksel gezegd.
Ik moet een keer langskomen voor de deuren. Men gaat dan foto’s maken en deze ter beoordeling naar Opel sturen.
Tussen neus en lippen zal ik dan wel eens over de kofferklep beginnen.
Kan ik dat ergens opvragen of ie ooit schade heeft gehad? Zelf denk ik van niet maar het kan natuurlijk altijd.
Hij zit gewoon te ver naar rechts.9 september 2013 om 17:48 #18172294Dat is wel erg slecht dat hij daar nu al roest. :???: Ik zal die plek bij mijn Insignia eens nader inspecteren!
10 september 2013 om 14:11 #18172295Ik ben vandaag bij de dealer geweest.
Ze hebben foto’s gemaakt en die gaan ze ter beoordeling aan Opel sturen. Het is dus even afwachten.
Verder hebben ze direct de nieuwe openstaande terugroep actie uitgevoerd. Deze is voor alle diesels.
Ook hebben ze de onderhouds historie even opgevraagd. Mijn auto is een ex lease auto maar al het onderhoud is is keurig uitgevoerd.
Ook alle openstaande acties zijn keurig uitgevoerd. Er stond wel dat de radio een keer vervangen is.Aan de achterklep konden ze niks doen. Die moest ik zelf maar een keer goed afstellen. Ik heb toen maar een lak stiftje gekocht om het roesten tegen te gaan.
Verder heb ik het probleem dat mijn spiegels niet altijd naar de juiste positie terug draaien. De oplossing volgens de opel was spiegel vervangen. Maar het was een vaker voorkomend probleem. Dat ga ik dus niet doen.
Wanneer er nieuws is dan post ik het wel weer
10 september 2013 om 14:31 #18172296hey beste calibra power . post eens foto van je achterklep . mss kunnen we je helpen met hulp op afstand . en heb je 4 of 5 deurs .
inverband die spiegels doet mijne ook soms . mijn oplossing is spiegel kap demonteren . en eens mooi proper maken en terug smeren met wit vet zo doe ik het . en gaat hij tegelijk beter
10 september 2013 om 17:16 #18172297Het probleem met de roest in de deuren heb ik ook gehad maar volgens mijn dealer en Opel was het geen garantie omdat het geen roest van binnenuit was. MattVC is het bij jou kosteloos door de dealer opgeknapt of is het vergoed door Opel zelf?
Het probleem met de het niet naar de juiste positie terugdraaien van de spiegels (ik bedoel wel het kantelen van het glas als de auto in zijn achteruit gezet word) heb ik ook gehad. Hier is bij mij een software update voor uitgevoerd. Voorheen draaide alle twee de spiegels maar na de update alleen de rechter nog. Het probleem was wel opgelost.
10 september 2013 om 20:08 #18172298Het was niet zo’n heel mooi foto weer vandaag dus heb even snel 2 foto’s gemaakt in de regen
Zoals je kan zien staat de kofferklep aan de linkerkant een paar mm open. Aan de rechterkant zit ie strak tegen het achterlicht aan.
Zo erg dat het achterlicht beweegt als je de klep dicht gooit.
Hierdoor is de lak een beetje afgeschuurd en ik verwacht dat er daarom een stukje is afgesprongen.
Zoals je kan zien is er helemaal in de hoek een stukje lak af. Aan de binnenkant loopt dit door en is het groter.
De binnenbekleding zal er af moeten en dan zul je daar wel de klep kunnen stellen. Maar weet iemand hoe dat bevestigd zit?11 september 2013 om 10:21 #18172299hey beste zoals ik nu op de foto’s kan zien . lijkt het uiterlijk niet te raken . maar als je zegt dat het langs binnen erger is en het licht zelfs naar beneden drukt .
zit ik met volgende vraag maakt je kofferdeksel geen lawaai bij over slechte wegen te rijden mss .
wat een handig testje mss kan zijn draai de dikke rubbers om speling op het slot op te vangen iets verder uit .klemt je deksel ook wat harder en raakt hij mss niet of minder het licht .
het koffer deksel afstellen . is niet zo heel moeilijk maar je gaat rekening moeten houden met karakterlijnen van je koffer naar het caros als die mooi op elkaar aansluiten als je dit gaat doen .
anders gaat hij terug helemaal mis staan .
11 september 2013 om 17:44 #18172300Hoi Nico,
De rubbers kan ik wel iets uitdraaien maar dit lost het probleem niet op.
De klep zal echt moeten opschuiven. maar zit de bekleding gedrukt of geschroefd? ik ga van de week eens kijken of ik het kan oplossen en bijwerken12 september 2013 om 09:26 #18172301De plaat over je slotvanger zit geklikt met een soort vaan metalen klemmetjes, die trek je er zo af. De binnen bekleding hangt om de bagage ogen en zit met
drukkertjes vast waarvan je het pennetje omhoog moet wippen. Je slotvanger opschuiven kan al genoeg zijn lijkt me. Anders eens bij de scharnieren kijken of
je een aftekening ziet, misschien is hij iets verschoven.12 september 2013 om 10:30 #18172302hey zoals hier boven geschreven is kan je ook doen .maar zien dat je deksel dan ook nog mooi in de slagpen schuift .
komen de daklijnen bovenaan wel goed uit mss
19 september 2013 om 19:54 #18172303Ik heb gisteren bericht gehad van de dealer.
De roest wordt gratis verholpen. Ik kan hem 25 september wegbrengen en dan 26e weer ophalen.
Ben benieuwd wat ze precies gaan doen.
Ik heb nog geen tijd gehad voor de kofferklep. Maar het is ook nog niet echt mooi weer geweest.21 september 2013 om 14:54 #18172304@calibra-power wrote:
Ik heb gisteren bericht gehad van de dealer.
De roest wordt gratis verholpen. Ik kan hem 25 september wegbrengen en dan 26e weer ophalen.
Ben benieuwd wat ze precies gaan doen.
Ik heb nog geen tijd gehad voor de kofferklep. Maar het is ook nog niet echt mooi weer geweest.Ik zou hem zelf eens proberen te stellen, denk dat dat een heel eind goed komt.
Ik wil je evt. wel helpen.
25 september 2013 om 07:39 #18172305Vanmorgen de insignia weggebracht naar de dealer.
Als leen auto kreeg ik een vergelijkbare insignia mee met maar 2500km op de teller. gloednieuw dus.
Deze had de DVD900. Dit is eigenlijk hetzelfde maar net een stukje beter.
De stem is nu gewoon nederlands. Grafisch ziet het er net even wat beter uit en het scherm is naar mening veel helderder. (maar dit kan ook gewoon nieuwigheid zijn)
Een ander pluspunt is dat de navigatie instructies nu ook op het kleine schermpje tussen de tellers te zien is.Verder was het een Eco benzine uitvoering. Ik moet zeggen dat mijn diesel dan toch wel echt een heel stuk soepeler rijd.
Nu maar hopen dat ie snel klaar is
25 september 2013 om 07:43 #18172306die navi 900 is idd wel mooier, maar heeft ook wel nadelen (vind ik)
in m’n vorige had ik ook de dvd800 en daar kon je tijdens het rijden gewoon ff het adres veranderen, nu kan dat niet (dat is geblokkeerd), kan enkel via spraakbesturing. werkt opzich goed die spraak besturing, maar met de knop ging toch sneller had ik het gevoel :)25 september 2013 om 10:15 #18172307Kunnen ze dat niet vrijschakelen met de tech?
Bij de vorige astra kon dat namelijk wel. Maar moest je specifiek om vragen.25 september 2013 om 17:51 #18172308Alphox. Ik heb het zojuist geprobeerd. Ik kon met 120km per uur gewoon een ander adres kiezen in de dvd900.
ik zou ff langs de dealer gaan als ik jou was.28 november 2013 om 11:50 #18172309Ik heb ook roest in linker voor portier bij mij wordt het niet gemaakt geen garantie
28 november 2013 om 12:56 #18172310@jeffreyk wrote:
Ik heb ook roest in linker voor portier bij mij wordt het niet gemaakt geen garantie
Welke reden geven ze op?
als ik vragen mag.28 november 2013 om 16:33 #18172311@calibra-power wrote:
Alphox. Ik heb het zojuist geprobeerd. Ik kon met 120km per uur gewoon een ander adres kiezen in de dvd900.
ik zou ff langs de dealer gaan als ik jou was.heb ik ook nooit problemen mee gehad kon ik ook gewoon.
28 november 2013 om 16:38 #18172312http://www.motor-talk.de/forum/rost-insignia-in-den-tueren-t4711079.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.