Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nooit meer een opel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2011 om 21:56 #17937391
Ik zie dat je al een nieuwe hebt zojuist, maar goed, wellicht als je in de toekomst zo’n akkefietje hebt, eerst eens verder zoeken. Scheelt vaak een hoop.
1 november 2011 om 22:59 #17937392Jup, en Jappanners doen het altijd, haha…. Veel mensen denken nog steeds dat jappanners de betruwbare partners zijn..
Toch zeggen de ADAC testen iets heel anders, Qua pannen VW op 1, dan een aantal aziaten, en dan pas de fransozen en Opel..
Willem
2 november 2011 om 00:23 #17937393OVERLOPER zo en nou zeg ik niks meer
2 november 2011 om 05:54 #17937394@wim-v6 wrote:
Jup, en Jappanners doen het altijd, haha…. Veel mensen denken nog steeds dat jappanners de betruwbare partners zijn..
Toch zeggen de ADAC testen iets heel anders, Qua pannen VW op 1, dan een aantal aziaten, en dan pas de fransozen en Opel..
Willem
nou, denk toch echt wel dat de jappen betrouwbaarder zijn. mijn vader heeft over zn leven al heel veel jappen gehad. en nooit gekken dingen moeten vervangen.
laten we ontopic blijven.nee toch nog even niet. waarom denk je dat zoveel opel rijders over stappen naar bijvoorbeeld seat?
niet omdat ze slechter zijn hoor :angel2 november 2011 om 08:46 #17937395nou en joh, mijn opel doet het el fantastico! :wub
2 november 2011 om 14:40 #17937396snap je verhaal niet maar wat ik er uit opmaak is dat je garantie wil nadat deze verlopen is?
Geen recht op , je kan geluk hebben dat ze je tegemoet komen maar dat zijn ze niet verplicht lijkt me.2 november 2011 om 14:43 #17937397@Mikeeh, het verhaal is toch een stuk duidelijker geworden als je alle reacties even leest.
En ja, coulance kun je bij de rechter afdwingen.2 november 2011 om 14:44 #17937398@bleucorsaboy wrote:
OVERLOPER zo en nou zeg ik niks meer
:hmmz
Mja, moet ie zelf weten toch.
Of ben jij zo iemand die mensen in elkaar slaat omdat voor een ander voetbalelftal zijn? :jerry
2 november 2011 om 18:20 #17937399Had Mr. Bean die ook niet een stuurdoos??
Ik kan goed begrijpend lezen, ik begrijp het alleen niet!!
Maar dat de Opel, ik bedoel de auto de schuld krijgt ben ik nu eigenlijk niet zo mee eens, je rijd al jaren Opel!!, dus is Opel zo slecht toch niet, het zijn de mensen die je niet wilt helpen toch?
Met een gebruikte auto moet je geluk hebben, ik heb jaren Mercedes diesel gereden, en als ik iets gerepareerd had, kondigde het volgende al weer aan.
Ik ben geen Opel gaan rijden niet omdat Mercedes slecht is, maar om dat mijn gezin voor gaat, en Opel is toch goedkoper rijden.
Ik heb gewoon geluk dat de Astra net zo lekker rijd als Mercedes.4 november 2011 om 12:12 #17937400ja… VW is ook niet alles,
ik zeg ff uitjanken, en door gaan.. heel lullig maar goed, als het vervangen is kan het verlopig niet meer kapot, me broertje heeft kevertje 1302S Germanlook.
die heeft echt al 100x willen verkopen of weg willen brengen.. 200km mee gereden afgelopen jaar rest kapot!!..maar goed, gewoon geld in pompen dan komt het van zelf ok..
Mannen hebben wagens vrouwen tasssen en nog meer rommel :afro
4 november 2011 om 15:25 #17937401:puke das mijn ervaring met vw ! ik heb een zo goed als nieuwe polo gehad en vanaf dat ik hem had iedere maand bij de garage ! varierend van brandend motor lampje tot rotte dorpels ! ik rijd nu weer een c kadett ! kan niks aan kapot gaan en is er wat kapot kan een kind de was doen !
4 november 2011 om 17:41 #17937402@ikdenman wrote:
ik rijd nu weer een c kadett ! kan niks aan kapot gaan en is er wat kapot kan een kind de was doen !
:wors love the good old time’s haha :D
4 november 2011 om 17:46 #17937403en dat bedoel ik :thumb :thumb :thumb :thumb
4 november 2011 om 23:08 #17937404@robert_corsa wrote:
@wim-v6 wrote:
Jup, en Jappanners doen het altijd, haha…. Veel mensen denken nog steeds dat jappanners de betruwbare partners zijn..
Toch zeggen de ADAC testen iets heel anders, Qua pannen VW op 1, dan een aantal aziaten, en dan pas de fransozen en Opel..
Willem
nou, denk toch echt wel dat de jappen betrouwbaarder zijn. mijn vader heeft over zn leven al heel veel jappen gehad. en nooit gekken dingen moeten vervangen.
laten we ontopic blijven.nee toch nog even niet. waarom denk je dat zoveel opel rijders over stappen naar bijvoorbeeld seat?
niet omdat ze slechter zijn hoor :angelJa de ouwe kneut is betrouwbaarder.
Nu wil het geval, dat ook de jappanners het zelf niet zo goed kunnen, en om de milieu prestaties te halen, stappen ze steeds meer over op Europese aanstuursystemen, wat de jappen weer onbetrouwbaar maakt..
en ja de VW-groep scoort slecht op betrouwbaarheid met vooral nieuwe auto’s door hun gok te wagen en de TSI techniek en DSG tegelijk te introduceren…
Bijde ondervinden veel kinderziekten.
Willem
4 november 2011 om 23:17 #17937405ik zou mij ook nooit een vw aanschaven
heb bij vw gewerkt wat een troep vooral de versnellingsbakken lijken wel van pisbakken staal
en de 1.9 tdi is het normaal als je een liter olie moet bijvullen elke 1000 km
ik vind dat niet normaal voor een nieuwe auto
4 november 2011 om 23:19 #17937406We hebben een Golf TDI 90pk van 1997, met 400.000+ km op de zaak, welke afgeragd is tot en met, er hangt meer olie aan het blok en vooral de Turbo dan in het Carter past, maar die rijd nog steeds als een trein, en bij vullen van olie is 1 liter op 5000km, dus het kan wel bij een TDI, maar de meesten zuipen Olie inderdaad…
Die oude TDI’s zijn wel Degelijk en SUPER betrouwbaar, zolang je maar van de pompverstuivers wegblijft dan!!
Willem
5 november 2011 om 00:50 #17937407ja ik heb het over de nieuwe tdi motoren van een t5
met die oude heb ik geen ervaring met die nieuwe wel
moest de klant elke keer uitleggen dat dat normaal was5 november 2011 om 01:23 #17937408Nooit meer opel zei ik ook altijd ben alweer aan mijn 4e bezig.Gelukkig ben ik weinig van dealers afhankelijk dit omdat ik zelf veel repareer als het nodig is.Maar mijn zak heb ik er wel van vol.
Heb een astra gekocht die altijd hierbij een dealer onderhouden is .Nu is mijn thermostaat kapot en bel v/d week de dealer op omdat erbij mij de distri los moet en ik hier net geen kaas van heb gevreten.Ik leg dit voor aan de werkplaats receptie en het eerste wat ik hoor ik weet niet waar hij in onderhoud is geweest maar je dealer heeft liggen slapen bij ons gebeurt dit niet want bij ons word dan standaard de thermostaat verv.Toen ik hem vertelde dat hij bij hun in onderhoud was geweest en daar ook de distrie was vervangen was het stil aan de telefoon.
Met renault het zelfde geintje gehad wou niet meer aanslaan bij warme motor.Renault een sensor verv en moest goed zijn.Jullie raden het al na verv motor weer niet aanslaan.OF ik even 1000 euro borg wou staan voor de onderzoek kosten.Naar Gorichem gereden naar een renault specialist en die had het in 5 min gevonden.Renault dealer hier had de kapote sensor verv voor een verkeerd type .Eind afrekening in Gorichem 21,95 euro incl sensor.Dealers ik ben er klaar mee.5 november 2011 om 02:34 #17937409oplichters zijn het dat komt ook omdat veel mensen er geen verstand van hebben
denkt de dealer natuurlijk kan ik ze mooi een poot uitdraaien
5 november 2011 om 07:21 #17937410Nouja, laten we het zo zeggen edition -blue hierboven heeft mindere ervaringen met opel. Als je een standaard opel waar je niets aan veranderd neemt, denk ik dat deze net zo goed zijn als jappaners. Maar als je andere velgen, stoelen audio enz.. monteerd word de kans steeds groter op storingen omdat je allerlij draden en sensoren vervangt en er trekkracht op uitoefent. Hier bij mij thuis staan meerdere opels, waarvan er twee eignelijk nooit problemen hebben. DIt zijn degene waar ook niets aan is veranderd. ze hebben nu ongeveer 120.000 km op de teller staan. En zijn zon 8 jaar oud.
1 keer is van de zafira de luchtmassameter stuk geweest. Ik wist het al voordat deze bij de dealer stond, ik gezegt van vervang die maar dan is het goed. Nu is het zo dat de dealer zij maar bij uitlezen geeft hij wat anders dus hun vanalles vervangen en uiteindleijk bleek dus enkel de luchtmassameter stuk te zijn.
Uit mijn ervaringen met dealers heb ik gemerkt dat velen enkel kennen wat er uit het boekje blijkt of uit te lezen is. Dit geld eigenlijk voor bijna elke merkdealer. Ik vraag me soms af waarom ze niet verderkijken dan hun neus lang is.
Dit geld voor vrijwel iedere merkdealer of automerk. Nu is vooral moderne techniek moeilijk voor de dealers omdat hierbij ineens electronica zit die ze de schuld geven maar dit hoort tevens bij de auto van nu dus ook tevens bij de kennis die bij menig dealers gewoon ontbreekt.
5 november 2011 om 08:02 #17937411Dat is ook het grootste probleem…
De Kennis ontbreekt..
en de wil om deze kennisd te bereiken ook, dat is te duur namelijk.
dat is het zelfde met de storing overslaan Cilinder #, of meerdere cilinders..
1e wat ze vervangen is een gasklep van 700 euro, en dan nog wat sensors, voordat de bedenken dat het ook nog eens aan de bobine hat kunnen liggen… a 200 euro (dealer prijs).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.