Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › nooit geen OPEL meer!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 17:07 #17786850
Vraag me eigenlijk af waarom je hier een topic voor word aangemaakt als je het ding niet wilt verkoop je hem toch en koop je wat anders.
Erwin
3 januari 2011 om 20:09 #17786851vind opel echt heel slecht als het gaat om lak en staal echt om te janken:(
ik hoor hier mensen over zout praten en over kust plaatsen
dat is toch te gek voor woorden. we hebben het over auto,s van rond het bj 2000
niet over kadettjes uit de jaren 80 blijkbaar leren ze niet bij opel
overigens gaat het niet alleen om lak maar ook om rubber afwerking
kijk maar eens waar allemaal water blijft liggen bij een vectra b :o3 januari 2011 om 21:22 #17786852wil niet veel zeggen maar mijn veccie b1 uit 96,heeft maar een paar plekjes en wat blanke lak die los laat,verders mankeert er weinig aan,tja het is ook geen nieuwe
maar wel benieuwd wat je met dat water bedoelt3 januari 2011 om 21:31 #17786853[rquote=1830541&tid=139544&author=dannyvectra2.6]vind opel echt heel slecht als het gaat om lak en staal echt om te janken:(
ik hoor hier mensen over zout praten en over kust plaatsen
dat is toch te gek voor woorden. we hebben het over auto,s van rond het bj 2000
niet over kadettjes uit de jaren 80 blijkbaar leren ze niet bij opel
overigens gaat het niet alleen om lak maar ook om rubber afwerking
kijk maar eens waar allemaal water blijft liggen bij een vectra b :o[/rquote]
Sja, maandagmorgen model dan misschien?
De Vec B Station 2.0DTL van m’n pa heeft het zo’n 13 jaar volgehouden tot-en-met dik 6 ton op de teller.
Nooit een spatje roest en toch dagelijkse ritten van 300KM, door de regen, sneeuw, pekel, ijs en zomerse warmte en verschrikkingen als steenslag.
Wassen doettie z’n auto nooit. Hooguit door de carwash met een hotwax er achter aan, en dat eens per half jaar op z’n meest.Nu staat die Vec waarschijnlijk ergens in het oostblok. Het enige wat er na die 6 ton aan scheelde is dat de dieselpomp stuk was. Maja, paps gaat altijd naar de dealer en dan is een dieselpomp duur… (2K op een auto die nog 500euro waard is… economisch total loss gereden dus)
Misschien moeten de mensen die problemen hebben met hun Veccie eens gaan kijken wat hun chassisnummers zijn. Kijken of er overeenkomsten zijn.
Van de Calibra is het bekend dat modellen uit bepaalde fabrieken minder snel roesten (go Finland!). Misschien geld dat ook wel voor de Vectra. Of omgekeerd, dat bepaalde fabrieken ondermaats werk hebben afgeleverd.Mijn Calibra van 1994 is ook nog praktisch roestvrij na bijna 2 ton. En technisch is dat ook een Vectra, maar dan met een Coupé opbouw.
3 januari 2011 om 21:40 #177868541 TIP!!!!
Neem dan ook geen renault want dat staat voor: Roest En Naarigheid Achter volgt U een Lange Tijd.
Ja alle auto’s roesten kijk zeker niet onder de auto.
En waar praten we over,die auto is 10 jaar.
Je blijft toch niet je hele leven in de zelfde auto rijden3 januari 2011 om 22:55 #17786855[rquote=1830002&tid=139544&author=G-Junit]Mijn vader heeft 4 Opels gehad, waarvan 2 Kadett’s E en 1 D en 1 Vectra A uit ’94. Daarvan had alleen de D Kadett last van roest. Voor de rest niets. Bij de Vectra liet alleen de blanke lak op de motorkap los.
Bij 3 series van BMW moet je trouwens letten op de draagarmen, uitlijning en de cardan aandrijving/differentieel. Dit zijn de meest voorkomende punten bij deze auto’s[/rquote]
haha het ”topmerk” BMW:
3 serie E36 / E46 (tot 2002):
Roest verbindings ruimte tussen Achter bumper en carroserie
Roest Wielranden rondom
Roest dorpels
Scheurende achterasophanging (bodemplaat scheurt waardoor achteras los komt)
Veel problemen met de verlichting en contacten daarvan
Remsystemen te zwak voor het vermogen
Pixelproblemen bij display’s in de autoE36 apart:
DME (motorstuurapparaat) kapot door waterlekkage)
water in de auto door lekkage
Airco vaker dan eens kapot door weigerende electronica
snelle slijtage bewegende delen cilinderkop van de 4 cilinder benzine motoren
cilinder koppen scheuren van de 325TDS motorenE46 apart:
Veel mechanische / electrische problemen 320D motoren
Can problemen met de na2001 modellen (Facelift)dit zijn een paar puntjes die vaker dan eens voorkomen.
Dit maken het nog geen slechte auto hoor……
alleen maar om te laten zien dat ook de Exclusievere merken steken laten vallen.
Willem
3 januari 2011 om 22:58 #17786856Koppakking Opel motoren.
Ik heb 100duizende Opel km’s gereden, en slechts 1x een koppakking hoeven doen.
Willem
3 januari 2011 om 23:01 #17786857[rquote=1830541&tid=139544&author=dannyvectra2.6]vind opel echt heel slecht als het gaat om lak en staal echt om te janken:(
ik hoor hier mensen over zout praten en over kust plaatsen
dat is toch te gek voor woorden. we hebben het over auto,s van rond het bj 2000
niet over kadettjes uit de jaren 80 blijkbaar leren ze niet bij opel
overigens gaat het niet alleen om lak maar ook om rubber afwerking
kijk maar eens waar allemaal water blijft liggen bij een vectra b :o[/rquote]even op dat zout verhaal terug te komen en de kust .
wat gebeurd er met je auto als er een zoutstrooier langs komt en flink wat zout op je autootje en velgen en remmen en ga maar door strooit ??
juist dat gaat overal tussen kruipen met wat water er bij en dan begint de ellende .
ik woon 1,5 km van de waddenzee en als je vroeger op school opgelet hebt ontstaat regen uit het verdampen van zeewater en goh ja wat is zeewater ??
verrek ja zeewater is zout en laat ik je nou vertellen dat de regen die hier aan de kust naar beneden komt ook zout is .
en dan nog maar niet te spreken over de wind langs de kust , wanneer de wind van zee komt dan ben je lekker klaar mee , want die wind neemt ook zoute lucht en zand en verdere rotzooi mee .
3 januari 2011 om 23:50 #17786858[rquote=1830266&tid=139544&author=williamvectra c1sw]elke auto heeft wel wat. de ene is duur in onderhoud de ander heeft veel mankementen de andere roestvorming. rij voor de zaak een ford transit van 2008. roest dorpel onder de schuifdeur. slecht voor een bus van 3 jaar oud.[/rquote]
Moet ik zeggen dat ik sowieso het idee heb dat bestelbussen van minder materiaal gemaakt worden als personenwagens. Gek genoeg zijn alle Movano’s en Vivaro’s wel redelijk roestvrij. Wat dat betreft kun je zeggen van de fransen wat je wilt maar die hebben de roestduivel aardig getemd.
Een ding is wel, door het verleden van Opel met mindere bouwjaren waardoor het roestverhaal de wereld in gekomen is staat iedere dwaas nu te wijzen als er een blaasje op je lak zit terwijl dan bij elke andere auto gezegt word dat dat normaal is voor een auto voor 10 jaar oud.
Als een Opel een keer een electrische storing heeft dan is dat gewoon pech maar als een Renault stilvalt met een electrische storing heeft iedereen z’n woordje klaar. Ha, zie je wel, ik zei toch, nooit kopen…….Terwijl er ook zat mensen zijn die wel veel plezier hebben met hun renault.
Pure Psychologie.
3 januari 2011 om 23:52 #17786859mijn vader rijdt voor het werk ook in een transit uit 2004 geloof ik daar zijn hele stukken uit de dorpel en wielranden krokant.
ding heeft 110.000 op de klok staan en staat nog onder een afdak ook.
Erwin
4 januari 2011 om 04:51 #17786860[rquote=1830815&tid=139544&author=crossagek][rquote=1830541&tid=139544&author=dannyvectra2.6]vind opel echt heel slecht als het gaat om lak en staal echt om te janken:(
ik hoor hier mensen over zout praten en over kust plaatsen
dat is toch te gek voor woorden. we hebben het over auto,s van rond het bj 2000
niet over kadettjes uit de jaren 80 blijkbaar leren ze niet bij opel
overigens gaat het niet alleen om lak maar ook om rubber afwerking
kijk maar eens waar allemaal water blijft liggen bij een vectra b :o[/rquote]even op dat zout verhaal terug te komen en de kust .
wat gebeurd er met je auto als er een zoutstrooier langs komt en flink wat zout op je autootje en velgen en remmen en ga maar door strooit ??
juist dat gaat overal tussen kruipen met wat water er bij en dan begint de ellende .
ik woon 1,5 km van de waddenzee en als je vroeger op school opgelet hebt ontstaat regen uit het verdampen van zeewater en goh ja wat is zeewater ??
verrek ja zeewater is zout en laat ik je nou vertellen dat de regen die hier aan de kust naar beneden komt ook zout is .
en dan nog maar niet te spreken over de wind langs de kust , wanneer de wind van zee komt dan ben je lekker klaar mee , want die wind neemt ook zoute lucht en zand en verdere rotzooi mee .[/rquote]
ik snap zelf ook het effect wel met met zout water en staal
maar ik vind het belachelijk dat auto om die redenen nog roesten.
als je goed op had gelet met lezen op school had je dat ook uit de tekst kunnen halen4 januari 2011 om 04:56 #17786861[rquote=1830664&tid=139544&author=opelvectra]wil niet veel zeggen maar mijn veccie b1 uit 96,heeft maar een paar plekjes en wat blanke lak die los laat,verders mankeert er weinig aan,tja het is ook geen nieuwe
maar wel benieuwd wat je met dat water bedoelt[/rquote]als je gereden hebt in de regen trek je deur maar eens los
kijk maar eens goed waar allemaal water blijft liggen
zelfde geld voor de kofferbak
dit is overigens mijn 2e vectra b2 en ze hebben het aller 24 januari 2011 om 05:48 #17786862[rquote=1830889&tid=139544&author=dannyvectra2.6][rquote=1830664&tid=139544&author=opelvectra]wil niet veel zeggen maar mijn veccie b1 uit 96,heeft maar een paar plekjes en wat blanke lak die los laat,verders mankeert er weinig aan,tja het is ook geen nieuwe
maar wel benieuwd wat je met dat water bedoelt[/rquote]als je gereden hebt in de regen trek je deur maar eens los
kijk maar eens goed waar allemaal water blijft liggen
zelfde geld voor de kofferbak
dit is overigens mijn 2e vectra b2 en ze hebben het aller 2
[/rquote]Nou als ik door de regen rij met de vectra.. dan komt erbij mij geen water in de opel… misschien is tijd voor nieuwe deurrubbers:hmmz
4 januari 2011 om 07:51 #17786863Het lijkt mij niet zo moeilijk iedereen heeft denk ik wel is een auto gehad die hem niet lag en niet zo best was .
dan kan je daar best een bak elende over vertellen :fy1.
maar wat heeft het te maken met NOOIT een Opel meer //koop dan een houten hobbel paard en zet dat in de kamer:P .
SIMPEL doe hem dan gewoon weg klaar toch :angel
welk merk auto is nou onberispelijk de ene roest al in de folder de ander heeft het technisch moeilijk en voor de rest is het hoe ga je er mee om en de staat van onderhoud alleen uiterlijk poetsen met de beste middelen berijk je geen moer mee .
ik denk dat het wijs is dit topic af te sluiten ,,,, en blij te zijn dat we met een redelijke auto KUNNEN rijden (prive) en hem nog kunnen onderhouden .let maar op de het uitknijpen van de automobilist is nog lang niet over.
4 januari 2011 om 09:04 #17786864moet eerlijk zeggen dat ik geen klagen heb over opel,heb nooit grote problemen gehad,meestal als er wat was was het iets kleins,alleen je eigen de ….zoeken,lekke koppakking heb ik nog nooit gehad,water in de auto ook niet,storingkje ,ja okee,tis ook een kwestie van onderhoud,roesten komt meestal van binnen uit vaak condens vorming,
blijf mooi opel rijden,vind het heerlijke autos,maar das mijn mening
4 januari 2011 om 12:08 #17786865Ik lees hier veel over roestproblemen, maar meestal gatt het dan om wagens die om en bij de tien jaar oud zijn, of ouder.
Ook gaat het veel om tweedehandswagens waar men nooit de hele geschiedenis van kent (reparaties ed.). Soms heb je pech en roest je wagen soms niet, heel veel heeft te maken met onderhoud en behandeling, binnen of buiten stallen….
Wil je een wagen die niet roest, dan moet een nieuwe kopen en van de garantie genieten als er zich toch een probleem voordoet. In de jaren tachtich was een modale auto gemiddeld na zeven jaar volledig op, zowel door roest als mechanisch, denk maar aan de onderhoudsintervallen van om de 5000 km. Nu ziet een wagen van zeven jaar oud en 200000 km. er nog als nieuw uit, mits verzorging.
Let wel sinds 2000 gebruikt men lak op waterbasis, en dit gaf in het begin nog wat problemen door onervarenheid. Kijk maar eens naar mercedessen van rond de eeuwwisseling, deze roesten allemaal en op zichtbare plaatsen ( mijn vader is ervaringsdeskundige tegen wil en dank ).4 januari 2011 om 15:28 #17786866Geloof het of niet maar heb een alfa 166 gehad uit 99, deze heb ik van 2005 tot 2010 gereden. Echt geen spatje roest en technische problemen gehad behalve het reguliere onderhoud. Ik zelf hang niet zo aan automerken maar na alle verhalen die er over alfa zijn vindt ik het toch wel netjes
4 januari 2011 om 16:23 #17786867[rquote=1830297&tid=139544&author=Erwin1987]Vraag me eigenlijk af waarom je hier een topic voor word aangemaakt als je het ding niet wilt verkoop je hem toch en koop je wat anders.
Erwin[/rquote]
Het Topic heeft anders toch heel wat reactie`s losgemaakt…?
Enn…. wat anders kopen ? Denk toch dat je het topic nog eens goed moet na lezen…
4 januari 2011 om 17:22 #17786868[rquote=1830685&tid=139544&author=D.J.R.]1 TIP!!!!
Neem dan ook geen renault want dat staat voor: Roest En Naarigheid Achter volgt U een Lange Tijd.
Ja alle auto’s roesten kijk zeker niet onder de auto.
En waar praten we over,die auto is 10 jaar.
Je blijft toch niet je hele leven in de zelfde auto rijden[/rquote]Ik heb een tv die al 25 jaar probleemloos meegaat, waar praten we over:P
4 januari 2011 om 17:26 #17786869als je opel rijdt neem je de roest voor lief, hoort nou eenmaal bij opel
4 januari 2011 om 18:58 #17786870[rquote=1830875&tid=139544&author=Erwin1987]mijn vader rijdt voor het werk ook in een transit uit 2004 geloof ik daar zijn hele stukken uit de dorpel en wielranden krokant.
ding heeft 110.000 op de klok staan en staat nog onder een afdak ook.
Erwin[/rquote]
Zelfde als de busjes bij mij op het werk.
Die zijn al voor de 2 de keer gespoten.Dat zijn 2 Mercedes-benz sprinters 1 dichte en 1 met bak.
Beide ook uit 2004.
De ‘rag hok’ peugeot partner rot niet. maar vreet kogels.
4 januari 2011 om 19:52 #17786871haha, kogels vreten, doen al die franse hokken, zeker als er hier en daar een stoepie op en af gereden word.
rotten doen ze zeker niet.
Mijn broer heeft velen peugeots versleten, voornamelijk 205 en 309 in de GTi varianten.
Was vanalles wat en altijd wel wat kapot, maar roesten??? niks hoor!!!!
heeft nu nog een bijna 21jaar oude 309GTI16 (160pk origineel / 940kg), geen spatje roest, en nooit zijn best op gedaan deze extreem netjes te houden.
Willem
5 januari 2011 om 07:37 #17786872Schop ik hier mensen tegen de benen als ik zeg nooit geen opel meer!:o
ik denk het niet hoor, velen hier zullen hetzelfde denken, waaronder ikzelf…;) Ik neem ook nooit geen opel meer. :hmmz
:jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.