Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › nooit geen OPEL meer!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2011 om 18:56 #17786825
En zo is het maar net :thumbup
2 januari 2011 om 19:00 #17786826[rquote=1829566&tid=139544&author=TonSR]roest is het zelfde als vrouwen ,,je heb der alleen maar last van:o:o:o:o:o:o:P:P
enne niet elke former naait een andere former,om darom geen opel meer te
kopen vindt ik wat kort zichtig,en wil je geen roest koop dan een trabant
die ………………….kan bijna niet roesten.:angel:angel:angel
vgr tonsr.[/rquote]Oeh ik zal mijn laptop maar ff van me vrouw wegdraaien haha….:fy1
2 januari 2011 om 19:02 #17786827Trabants roesten ook op de bodem en dorpels (wel staal).
Willem
2 januari 2011 om 19:09 #17786828ja wel wim maar opdak of deuren kofferbak spatborden enzo
van daar ook de opmerking bijna niet.:D
vgr tonsr.2 januari 2011 om 19:11 #17786829haha, dat is ook weer zo.
Oja, voor de trabant zijn wel volop spare inlasdelen te krijgen.
Willem
2 januari 2011 om 19:13 #17786830en ook dat is waar, en nog hagel nieuw ook
tonsr.2 januari 2011 om 20:11 #17786831AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik wilde een paar jaren geleden ook geen Opel meer,
mn laatste 4 expemplaren [kadett/astra’s 1.6] hadden/kregen te maken met roest,
een probleem waar wel aan te werken was,
maar dat de koppakking er bij elke wagen door ging, dat was letterlijk de overlopende druppel.
het begon een ritueel te worden, bij aankoop Opel, koppakking erbij bestellen :D :D :DToen maar overgegaan naar een Koreaan,
voor z’n staat een nette wagen met weinig km’ters,
inmiddels 10 jaren oud, nog geen roest te bekennen :thumbupmaar onder de motorkap zagen we wederom het oude bekende ‘Opel’ blokje liggen, :o
En je raadt het al, ook bij deze staat de koppakking op springen.:angelik ben er wel klaar mee, of anders gezegd, ben er moe van.
Voor mij niet meer zo’n type blokkie in een wagen, echt Opel/GM-onwaardig :thumbdown :thumbdown :thumbdownBen trouwens wel goed te spreken op de ‘Oude Garde’ onder de Opels, met hun 6Cyl lijnmotoren.
M’n beide Opel Monza’s rijden probleemloos mee,
en heb met beide 3.0L [nog] geen motorische of technische troubles. :wors :thumbup2 januari 2011 om 20:14 #17786832mijn kadett gsi die ik had was kneihard,maar om nu te zeggen geen opel vanwege roest,vind ik ook wat,zie zoveel andere merken met roest,elk merk zijn kwaal
2 januari 2011 om 20:16 #17786833[rquote=1829560&tid=139544&author=mies&geri][rquote=1829551&tid=139544&author=greg]Is er dan geen één merk te noemen waar roestvorming in veel minder mate voorkomt? [/rquote]
jawel
eerste type renault espace
zien er niet uit en wil er niet dood in gevonden worden
maar roesten schijnen ze niet te doen (als ze gewoon bijgehouden worden) je moet m niet 10 jaar onder boom zetten dan roest allesgroet michel[/rquote]
renault espace roest idd niet oppervlakkig omdat dit allemaal kunststof is , maar onderhuids zijn ze ook niet roestvrij hoor .Mijn collega heeft een eerste type espace en een 2de type en beide onderhuids aan het roesten geslagen .
Ik heb een corsa a uit 1985 staan welke gelukkig ook roest , anders had ik niets te doen :jerry
2 januari 2011 om 20:19 #17786834[rquote=1829643&tid=139544&author=MonzaRon]Ik wilde een paar jaren geleden ook geen Opel meer,
mn laatste 4 expemplaren [kadett/astra’s 1.6] hadden/kregen te maken met roest,
een probleem waar wel aan te werken was,
maar dat de koppakking er bij elke wagen door ging, dat was letterlijk de overlopende druppel.
het begon een ritueel te worden, bij aankoop Opel, koppakking erbij bestellen :D :D :DToen maar overgegaan naar een Koreaan,
voor z’n staat een nette wagen met weinig km’ters,
inmiddels 10 jaren oud, nog geen roest te bekennen :thumbupmaar onder de motorkap zagen we wederom het oude bekende ‘Opel’ blokje liggen, :o
En je raadt het al, ook bij deze staat de koppakking op springen.:angelik ben er wel klaar mee, of anders gezegd, ben er moe van.
Voor mij niet meer zo’n type blokkie in een wagen, echt Opel/GM-onwaardig :thumbdown :thumbdown :thumbdownBen trouwens wel goed te spreken op de ‘Oude Garde’ onder de Opels, met hun 6Cyl lijnmotoren.
M’n beide Opel Monza’s rijden probleemloos mee,
en heb met beide 3.0L [nog] geen motorische of technische troubles. :wors :thumbup[/rquote]
Ja dat had je kunnen verwachten als je een deawoo/chevrolet koopt.
Die stomme Koreanen nemen opel techniek en maken het slechter. :sleepingDat van die koppakingen klopt bij opel, in die tijd hadden ze een inkoper die te veel op de centen deed letten.
Oja die is later naar VW gegaan.
2 januari 2011 om 20:22 #17786835Dames en heren….
De auto die nooit roest!!
Andere bestaan helaas niet.
Ik kan me wel verplaatsen in je gevoel hoor. Ik heb bewust destijds een financiering afgesloten zodat ik geen astra f maar een g kon kopen. En nog houdt ik me randjes enzo mooi schoon en ik heb tot nu toe nog geen roest kunnen ontdekken maar heb astra’s van dezelfde leeftijd gezien met blaasjes op de wielkast achter dus dat verzinken zegt ook nie alles.
2 januari 2011 om 20:53 #17786836Als je auto gaat roesten heb je hem te vaak gewassen. :P
Ik heb een Astra F Station gehad van 1995. Vorig jaar Mei met 450.000k op de tellen weggedaan en nergens roest.
Auto werd 1x per jaar in het voorjaar door de wasstraat gehaald.2 januari 2011 om 21:30 #17786837AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote=1829664&tid=139544&author=arjontje
Ja dat had je kunnen verwachten als je een deawoo/chevrolet koopt.
Die stomme Koreanen nemen opel techniek en maken het slechter. :sleepingDat van die koppakingen klopt bij opel, in die tijd hadden ze een inkoper die te veel op de centen deed letten.
Oja die is later naar VW gegaan.
[/quote] Even terugkomen op jouw deawoo/chevrolet reactie,
vind het niet kloppen zoals er over Deawoo gedacht wordt,
deed het zelf voorheen ook, haha, maar nu kan ik je verzekeren,
op de koppakking na dan, heeft deze ‘stomme Koreaan’ geen roest en verdere technische gebreken,
en eerlijk, technisch rijdt en schakelt het fijner dan een astra voorheen :thumbupbaal alleen van het blokkie met z’n koppie, ze lekken meestal bij hetzelfde punt, een echte grote misser van GM,
die ongemerkt, vanwege de grotere en lucratieve lease contracten,
naar mijn mening veel echte Opel klanten heeft gekost.2 januari 2011 om 21:41 #17786838[rquote=1829763&tid=139544&author=MonzaRon][quote=1829664&tid=139544&author=arjontje
Ja dat had je kunnen verwachten als je een deawoo/chevrolet koopt.
Die stomme Koreanen nemen opel techniek en maken het slechter. :sleepingDat van die koppakingen klopt bij opel, in die tijd hadden ze een inkoper die te veel op de centen deed letten.
Oja die is later naar VW gegaan.
[/quote] Even terugkomen op jouw deawoo/chevrolet reactie,
vind het niet kloppen zoals er over Deawoo gedacht wordt,
deed het zelf voorheen ook, haha, maar nu kan ik je verzekeren,
op de koppakking na dan, heeft deze ‘stomme Koreaan’ geen roest en verdere technische gebreken,
en eerlijk, technisch rijdt en schakelt het fijner dan een astra voorheen :thumbupbaal alleen van het blokkie met z’n koppie, ze lekken meestal bij hetzelfde punt, een echte grote misser van GM,
die ongemerkt, vanwege de grotere en lucratieve lease contracten,
naar mijn mening veel echte Opel klanten heeft gekost.
[/rquote]Mijn ervaring is dus het tegenovergestelde.
Of ik kom alleen in contact met de slechte deawoo’s ;)3 januari 2011 om 04:30 #17786839ik heb ook een Vectra maar dan een 1,8i GLS uit 1992 en die heeft ook last van roest dus jah elke auto heeft roest rijd je auto daar minder om
nee vind hem super fijn rijden en die roest die neem ik maar voor liefgroetjes berry
3 januari 2011 om 07:17 #17786840heb zelf een golf variant van bouwjaar 97, nou die roest net zo hard als een opel kan ik je vertellen :P
had in 2004 een vectra b 2.0 DI van bouwjaar 1999, en die had al roest bij de achter deursluitingen.
en elk merk roest….
3 januari 2011 om 08:18 #17786841ik wil ook even reageren op de Koreaan een Dewoo/chevrolet Tacuma .
hij staat op marktplaat gaat weg is een Opel Sintra voor gekocht .
nu de deawoo het is een heel uitgebreide 1600 sun met alles er op en aan nieuw gekocht in 2003 prijs rond de 19000€ nog steeds eerste eigenaar.(vriend van me )nu Sintra Ed op het forum .
roest moet ik eerlijk zeggen is er een heel klein ??verwaarloosd steen slag plekje ,dat was het uitgangs punt van het Topic .
maar technisch is de wagen zwaar kl-te heeft in de jaren 200.000km gelopen en heeft zeker de nieuw prijs aan reparatie en onderhoud gekost .
wat een waardeloze auto,s zijn dit zeg ,rijd als een Amerikaan wat zweverig .16 klepper van opel 3x koppakking er uit , gedonder met de versnellings bak .achter brug heel slap opgeknapt en verzwaarde vering gemonteerd ,vreet banden (a.merk)
elktronicka is een zooi .motorkabelboom geheel al vervangen .en erg oudbollig allemaaldus de vraag is Opel nou zo slecht het is gewoon een goed midden moter en haaft net als ALLE merken zo ze kwaaltjes ..echter veel spul voor redelijke prijsjes te koop dus je kan als je handig bent best voordelig goed auto rijden .
dat is mijn punt in deze
Bert ,, zeer tevreden over de afgelopen ruim 30 jaar Opel rijden en ik heb ook wel een foute gehad .
3 januari 2011 om 09:28 #17786842[rquote=1829643&tid=139544&author=MonzaRon]Ik wilde een paar jaren geleden ook geen Opel meer,
mn laatste 4 expemplaren [kadett/astra’s 1.6] hadden/kregen te maken met roest,
een probleem waar wel aan te werken was,
maar dat de koppakking er bij elke wagen door ging, dat was letterlijk de overlopende druppel.
het begon een ritueel te worden, bij aankoop Opel, koppakking erbij bestellen :D :D :DToen maar overgegaan naar een Koreaan,
voor z’n staat een nette wagen met weinig km’ters,
inmiddels 10 jaren oud, nog geen roest te bekennen :thumbupmaar onder de motorkap zagen we wederom het oude bekende ‘Opel’ blokje liggen, :o
En je raadt het al, ook bij deze staat de koppakking op springen.:angelik ben er wel klaar mee, of anders gezegd, ben er moe van.
Voor mij niet meer zo’n type blokkie in een wagen, echt Opel/GM-onwaardig :thumbdown :thumbdown :thumbdownBen trouwens wel goed te spreken op de ‘Oude Garde’ onder de Opels, met hun 6Cyl lijnmotoren.
M’n beide Opel Monza’s rijden probleemloos mee,
en heb met beide 3.0L [nog] geen motorische of technische troubles. :wors :thumbup[/rquote]
Dus met je laatste auto mee gerekend heb je bij je 5 laatste auto’s allemaal de koppakking moeten vervangen? Ik denk dat dat eerder aan je rechtervoet ligt, die zal wat zwaar zijn? Want ik heb dit nog nooit gehad, en met mij vele (denk ik)
Maar ook ik erger me me aan de kwaliteit. Kijk dat mijn 77-er sedan een paar plekjes heeft…….geen probleem, hij is oud :D
Ik heb nog geen roest kunnen ontdekken op onze GTS, maar opel kennende kan het nooit lang duren :hmmz3 januari 2011 om 09:45 #17786843Wou net zeggen, heb in de bijna 11 jaar nu, verschillende Opels gehad, met verschillende kilometerstanden, en er goede kilometer standen zonodig ook bijgereden en echt nog nooit problemen met een kopppakking gehad of vervangen..
Ik erger mij ook niet aan de kwaliteit doorgaans (kan wel is teleurgesteld zijn soms een beetje :P), want die is doorgaans gewoon goed, en staat bij een Opel prima in verhouding tot de prijs (bij het overgrote deel van de modellen) Onderhoud e.d. is ook prima te doen, ook in de garage nog wel, maar niet met alle onderdelen voor alle modellen. Sloperijen bieden uitkomst, er zijn veel Opels, veel delen van de div. modellen uitwisselbaar.
En roest, ja.. Nou dat neem ik maar voor lief, want gelukkig zijn er meer voordelen. (voor mij persoonlijk)
En als de roest teveel is of wordt, dan laat ik dat gewoon herstellen.3 januari 2011 om 09:46 #17786844AnoniemLid sinds:
1 January 1970Op het punt koppakkingen zijn het gewoon kl*teblokken,
wat ik al aangaf, Opel-onwaardig.
Na reparatie viel er wel weer mee te leven euh te rijden :thumbupbtw: als het aan mn rechtervoet had gelegen,
dan had ik na het eerste exemplaar wel wat anders gekocht ;)3 januari 2011 om 10:45 #17786845Mijn vader heeft 4 Opels gehad, waarvan 2 Kadett’s E en 1 D en 1 Vectra A uit ’94. Daarvan had alleen de D Kadett last van roest. Voor de rest niets. Bij de Vectra liet alleen de blanke lak op de motorkap los.
Bij 3 series van BMW moet je trouwens letten op de draagarmen, uitlijning en de cardan aandrijving/differentieel. Dit zijn de meest voorkomende punten bij deze auto’s
3 januari 2011 om 11:00 #17786846[rquote=1829668&tid=139544&author=Astraman]Dames en heren….
De auto die nooit roest!!
Andere bestaan helaas niet.
Ik kan me wel verplaatsen in je gevoel hoor. Ik heb bewust destijds een financiering afgesloten zodat ik geen astra f maar een g kon kopen. En nog houdt ik me randjes enzo mooi schoon en ik heb tot nu toe nog geen roest kunnen ontdekken maar heb astra’s van dezelfde leeftijd gezien met blaasjes op de wielkast achter dus dat verzinken zegt ook nie alles.[/rquote]
Andere zijn er wel hoor ;) Lotus Elise bijvoorbeeld. Aluminium frame en fiberglas body ;)Anyway, wat roest betreft: alle auto’s roesten. Soms houd je het langer weg door je auto goed te behandelen.
Als een Opel van na 1997 gaat roesten zit er ergens een beschadiging die de zinklaag heeft gebroken. Dat kan miniscuul zijn, dus je hoeft het niet eens te zien.
Als je dan ook nog vaak je auto gaat wassen komt er alleen maar meer water bij terecht en krijg je last van roest.
Daarom moet je je auto ook goed in de wax zetten. Wax vult de beschadigingen namelijk, en houd vocht en zuurstof bij het metaal weg.Alleen maar wassen is dus verschrikkelijk slecht voor je auto. Als je het doet, doe het dan goed en leg een goede waxlaag op je auto.
Dat hoeft tegenwoordig ook helemaal niet moeilijk of zwaar werk meer te zijn. Er zijn zat merken wax die heel zacht of zelfs volledig vloeibaar zijn en daarmee kan je in een half uurtje een hele auto gewaxt hebben.
(uiteraard afhankelijk van het formaat auto en of je een extra paar handen erbij hebt. Corsa van m’n vriendin was in 20 minuten gedaan :P )Edit: Nog een kleine note: Wielkasten zijn gevoelige plekken. Draaiende wielen en opspatende rommel is funest. Beschadigingen treden daar veel sneller op als elders op je auto.
Wat voor auto je ook hebt, tectyleer de wielkasten en zorg aan de buitenkant voor een goede waxlaag. Problem solved.3 januari 2011 om 12:12 #17786847heb er ook last van: sparbordranden, dorpels, achterklep :swear
3 januari 2011 om 15:48 #17786848[rquote=1829976&tid=139544&author=MonzaRon]Op het punt koppakkingen zijn het gewoon kl*teblokken,
wat ik al aangaf, Opel-onwaardig.
Na reparatie viel er wel weer mee te leven euh te rijden :thumbupbtw: als het aan mn rechtervoet had gelegen,
dan had ik na het eerste exemplaar wel wat anders gekocht ;)
[/rquote]
En dan toch een kritische kanttekening: jij 5x, en ik nooit…. Waar zit het verschil?3 januari 2011 om 16:40 #17786849elke auto heeft wel wat. de ene is duur in onderhoud de ander heeft veel mankementen de andere roestvorming. rij voor de zaak een ford transit van 2008. roest dorpel onder de schuifdeur. slecht voor een bus van 3 jaar oud.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.