Noodoplossing koelvloeistofslang Astra-h, 2006

Forumindex Forums Modellen Astra Noodoplossing koelvloeistofslang Astra-h, 2006

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    isky

betreft mijn astra-h (bj 2006):

Ik heb nu in 1 week al 2 ltr koelvloeistof (long life) er doorheen gejast. Ik denk, dat kan niet normaal zijn. Het vermoeden is dat de slang kapot is. Het tankje is ook telkens leeg, vandaar ook de melding in het schermpje.

Nou is het dus kerst en erg weinig opties om een nieuwe slang te versieren, en ik moet wel op (schoon)familiebezoek.

Goed excuus om niet te gaan, maar laten we effe voor de gein zeggen dat ik persé WIL gaan!

Wat zou een noodoplossing kunnen zijn? Als we het hebben over een scheur in de slang (wat dus vaker voor schijnt te komen bij dit type).

Ik heb alle how-to’s doorgespit en Stefan’s topic, dus dat is wel een hulpje, waarvoor dank, maar goed, please help!

Anoniem

Als je weet waar de lekkage in de slang zit, zou je de slang kunnen doorsnijden, pijpje ertussen en twee grote slangklemmen.

Weet je niet waar de lekkage zit, van zal je deze eerst moeten opsporen. Zie je onder de auto geen druppel koelvloeistof lekken, dan heb je mogelijk een lekke koppakking. Dit kan je ook zien aan de witte rook uit je uitlaat. Dus niet een beetje damp van de kou, maar de hele straat wordt wit door jouw rook en je achterligger ziet jou nog nauwelijks.

Tja, dan heb je een groter probleem. Afhankelijk hoe erg de lekkage is, kan je er mee rijden, maar dan zou je je koelvloeistof goed in de gaten moeten houden. In de zomer kan je er ( om het goedkoop) te houden, gewoon water in gooien, maar met de huidige temperaturen is dat momenteel niet mogelijk.

stefanDTI

1,7 CDTI ?

wel gelijk alle slangetjes vervangen he..

isky

Ok pijpje ertussen en gaan en anders gewoon bijvullen en in de gaten houden tot ik het wel kan repareren.

Stefan’s foto’s lieten mij zien dat bij min-zoveel graden het niet echt lekker gaat zo’n reparatie, althans da’s mijn inschatting.

Enne geen koppakking, gelukkig, thanks voor de tip! Geen rookbom: check!

[rquote=1823390&tid=139023&author=Senatorman]Als je weet waar de lekkage in de slang zit, zou je de slang kunnen doorsnijden, pijpje ertussen en twee grote slangklemmen.

Weet je niet waar de lekkage zit, van zal je deze eerst moeten opsporen. Zie je onder de auto geen druppel koelvloeistof lekken, dan heb je mogelijk een lekke koppakking. Dit kan je ook zien aan de witte rook uit je uitlaat. Dus niet een beetje damp van de kou, maar de hele straat wordt wit door jouw rook en je achterligger ziet jou nog nauwelijks.

Tja, dan heb je een groter probleem. Afhankelijk hoe erg de lekkage is, kan je er mee rijden, maar dan zou je je koelvloeistof goed in de gaten moeten houden. In de zomer kan je er ( om het goedkoop) te houden, gewoon water in gooien, maar met de huidige temperaturen is dat momenteel niet mogelijk.
            [/rquote]

isky

[rquote=1823465&tid=139023&author=stefanDTI]1,7 CDTI ?

wel gelijk alle slangetjes vervangen he.. [/rquote]

Nee ik heb de turbo uitvoering 1.3 CDTI, gaat voor geen meter, maar is redelijk zuinig. Doe em weg binnenkort btw.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.