Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › NOODLOOP!!??mensen met verstand v6 3.0 x30xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 december 2014 om 17:47 #17269573
Hallo, ik zit met een reeks foutmelding die ik niet kan vinden.
Gaat om de volgende codes.
59# inlet manifold lv
74# air flow sensor hv
19# ram signal
129#??
46# pomp relays hv,,lv bijde?
73#air flow sensor lv
21# throttle. Position sensor hv
144# sleutel herkenning.
33# inlet manifold pressure sensor hv.Kan iemand me helpen. Moter ligt 2 dagen in de auto en ben bijna zo ver hem int oudeijzer te flikkeren
15 december 2014 om 20:05 #18264867Een hint waar de motor uit komt zou voor mij handig kunnen zijn :)
Edit :
Laat maar : Omega B
Ga eens effe kijken :)Edit 2 :
Heb wel iets gevonden wat het kan veroorzaken :
Field Remedy: 0872Models : Omega-B 1994…
Engines : X25XE| X30XE
Option : Motronic
Complaint: Various complaints on vehicles with Motronic.
Cause: Sealing grease comes out of the connector of ECU of Motronic and insulates various connectors at ECU near the cable sleeve. New sealing grease for production.
Production:Remedy:
Clean connectors at ECU. Involved connectors are visibly coated.Kijk eens voor de gein of de pinnen van de ECU goed schoon zijn, blijkbaar kan die zooi die in de connector met de tijd de pinnen vervuilen
20 december 2014 om 16:21 #18264868Idd omega b ligt nu in mijN omega A
Is allemaal mooi schoon en recht.
ff contact spray op gedaan. Geen verschil.
nog steeds waardeloos.
codes op contact zijn..
12
87
59
74
129
33
144
46
47
31
12Wat invloed heeft op vermogen is allemaal te hoog of te laag voltage.. Hoe krijg ik dat goed. Massa al ge probeert maakt niks uit.
oke,, heb de uitlees stekker er weer aangemaakt. met op-com uitgelezen gewist, opnieuw geladen en klaar.
foutcodes allemaal weg. kon het niet geloven maar ze blijfen ook echt weg en komen niet meer terug.26 december 2014 om 15:09 #18264869heb nu dus geen storingen meer. maar lampje brand nog wel. op-com er aan.
geen klopsingaal. kan noodloop zijn want als ik ze er bijde af trek loopt hij niet anders. daarbij kan ik ook de stekkers lambdasodes uitelkaar trekken.
halgever kan er ook nog bij af. dan is hij alleen nog trager in toeren. was die sws al vanwege noodloop.
heb even bij meetwaardes gekeken daar stond. transmissie, automatisch… dat is nu dus handbak. kan hij hierdoor ook in storing gaan of niet?
zo niet. wat zou dan een oorzaak kunnen zijn van die noodloop.26 december 2014 om 19:20 #18264870Motor en ecu, komen wel van een automaat?
26 december 2014 om 19:27 #18264871Ja
27 december 2014 om 10:44 #18264872zou dat niet de oorzaak zijn? Ik weet niet hou het bij omega is, maar denk dat je een ecu van een handgeschalde moet hebben.
27 december 2014 om 11:06 #18264873Heb ff met omega specialist over gehad.
die zij dat het niet uitmaakt.
Heeft hetzelf de in zijn monza
dat draait foutloos27 december 2014 om 13:44 #18264874Meestal is het wel iets andere software maar dit weet ik allee van de Z serie motoren, heb het bij de X serie nog niet veel gezien
Kan je mij eens het VIN nummer sturen welke in de 3.0 ECU staat sturen per PM ?27 december 2014 om 16:04 #18264875Computers zijn gelijk evenals het programma, voor handbak alles van de automaat niet aansluiten en de P / N draad aan massa leggen
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 januari 2015 om 20:23 #18264876top :thumb
allemaal klaar.
alleen nog foutmelding lucht inblaas pomp die ik niet meer heb.
vindt t wel goed zo. king:1 januari 2015 om 21:45 #18264877Dan moet je dat relais enkel aansluiten. Deze controleert de ecu namelijk..
2 januari 2015 om 08:23 #18264878Oke. Zal ik dat nog even doen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.