Beste helper,
Ik rijd een Movano van 2006 en heb het volgende probleem.
De auto gaat bij belasting, bij toeren tussen de 2000-3000tpm, in een ‘noodloop’. Als ik al rijdend tijdens de noodloop de contactsleutel van en op contact doe, kan ik doorrijden en vervolgens valt deze weer in noodloop. Het gaspedaal doet niets meer tijdens de noodloop en bij opnieuw op contact zetten kan ik weer verder rijden.
Soms valt tijdens de noodloop mijn kilometerteller ook uit. Ook deze doet na verloop van tijd gewoon weer mee.
Vandaag had ik het fenomeen dat het gaspedaal het soms wel of soms niet deed. Deze is afgelopen week al vervangen omdat men daar een probleem in zag. Na openen van de motorkap (bij draaiende motor) zag ik een luchtinlaatslang naar luchtfilter niet aangesloten. (zou geen probleem moeten zijn) Na deze weer op zijn plek te hebben gedrukt kon ik mijn gaspedaal ook weer volledig gebruiken. Deze link kan ik nog niet vinden en mijn sleutelaar ook niet.
Wellicht kan er ergens een kabelbreuk zijn of zoiets.
Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een tip welke kan leiden naar de oorzaak van dit probleem.
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr Gerard