Noodloop Astra GTC 2007 1.7 CDTI fout code P2279

Forumindex Forums Modellen Astra Noodloop Astra GTC 2007 1.7 CDTI fout code P2279

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    eabbink

beste Opel lief hebbers,

ik heb sinds een paar maanden een Astra GTC uit 2005
      alleen heb hier een probleem mee.
      de auto kan bij hoog toeren tal in de Noodloop springen en ben ik al me vermogen kwijt
      maar kan nog wel gewoon rijden alleen dan is de snelheid weg met op trekken
      nu lees ik op internet dat het van alles kan zijn en heb ook van alles vervangen.
      – lucht massameter
      – EGR ( duur grapje :) )
      – IMap Sensor
      nu lees ik veel dat het een schuur in de slangen kan zijn en ja je raad het al
      die zijn ook gecontroleerd. door middel van een rook machine.

ben uit eindelijk een beetje te einde raad.
      neem aan dat dit namelijk niet de enige astra is met dit probleem :afro

iemand nog suggesties wat het ‘mogelijk’ kan zijn ?

Anoniem

Noodloop = uitlezen, kijken wat daar uit komt, want het kan inderdaad van alles zijn..

eabbink

Ja klopt daar komt code p2279 uit luchtinlaat

Anoniem

EGR vervangen, heb je ook naar die metalen inlaat gekeken die naar het inlaatspruitstuk gaat? Kijk eens in mijn topic, die koeken helemaal dicht, dan wordt je Astra een Astma… Die eens losschroeven en leegpeuteren. Net als de turbodruksensor op het inlaat..

Check ook valse lucht bij het inlaat…

Geron91

kan ook het vaccuumdoosje op het inlaatspruitstuk zijn, deze bevindt zich aan de linkerkant als je voor de auto staat (dus passagierszijde), ook kan een solenoïdeklep het geval zijn. Alleszins ook aan te raden zoals hiervoor al vermeld: de ijzeren buis van EGR naar inlaatspruitstuk en EGR goed vrijmaken. Ik reinig deze meestal met een krachtige velgenreiniger :) niet bang zijn om daarna goed uit te spoelen met water, alleen goed drogen dmv perslucht dan ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.