Forumindex › Forums › Modellen › Manta › noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-((
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2014 om 15:47 #18224043
slecht nieuws :(
Manta is tijdens testrit weer uitgevallen en moest terug gesleept worden. Dus nog niet opgelost.
Ze gaan verder zoeken.Om depressief van te worden.
19 maart 2014 om 20:59 #18224044heb met mijn 3.0E ook soms dat hij ineens uit valt, toerenteller blijft wel aangeven als de motor uit valt dus niet de ontsteking, ook blijft de pomp doordraaien als ik afrem op de motor, komt altijd als het niet uit komt, maar als ik er naar wil kijken doet ie het weer gewoon, ik heb de indruk dat het een slecht contact in de bedrading is, daar waar de stekkers van de injectie draadboom aan de bedrading van de auto is gekoppeld met zwevende zekering, als ik daar in de buurt wat rommel doet ie het weer maar kan geen slecht contact vinden
je moet net het geluk hebben dat hij in de fout blijft en dan meten
21 maart 2014 om 16:26 #18224045Manta loopt weer :D
Bij garage hebben ze de lmm schoongemaakt en opnieuw afgesteld, alle stekkers gecontroleerd en de motor opnieuw afgesteld en vervolgens uitgebreide testrit gemaakt. Motor loopt prima, heeft meer power en houdt niet meer in bij volgas.
Gisteravond Manta opgehaald en vandaag naar werk en terug zonder problemen. Wel met geknepen billen in de auto gezeten…
Lijkt er op dat het goed gaat komen.
Echt een haat/liefde verhouding met zo’n Manta ;)
Maar uiteindelijk overheerst toch de liefde.21 maart 2014 om 18:20 #18224046:wub :wub :wub
eind goed al goed23 maart 2014 om 00:29 #18224047Wat ook vaak vergeten word, dat de torpedo zekeringen slecht contact kunnen hebben na al die jaren.
Ze zweven als het ware tussen de lipjes, als gij begrijpen wat ik bedoel. ;)
Ombouwen naar steekzekeringen, dan ben je van de vage klachten af. :thumb23 maart 2014 om 07:47 #18224048@jethro, ik begrijp wat je bedoelt, maar is dat makkelijk om te bouwen?
23 maart 2014 om 09:42 #18224049contacten goed opschuren,
nieuwe zekeringen monteren
contacten lichtjes iets meer opelkaar aan buigen en klaar.23 maart 2014 om 12:14 #18224050de meeste zekeringen zijn van aluminium en dat heeft standaard een dun roestlaagje, ook zijn ze van koper te krijgen, die had ik vroeger in mijn Manta, bij twee verschillende metalen en stroom lost het minst edele metaal op, koper en koper heeft daar geen last van en koper heeft ook betere geleidende eigenschappen
26 maart 2014 om 17:28 #18224051Helaas, Manta is weer uitgevallen. Niet meer aan de praat te krijgen, zelfde klachten.
Met heel veel pijn in mijn hart heb ik dan ook moeten opgeven en heb ik besloten de Manta weg te doen. :( :(
Ik kan het financieel niet meer rond krijgen en heb niet de mogelijkheden om het zelf op te lossen.
Binnenkort zet ik hem te koop, het liefst wil ik dat ie naar een liefhebber gaat. Dus als iemand interesse heeft stuur maar een pm.
Na (morgen precies op de dag) 10 jaar in mijn droomauto gereden te hebben, houdt het hier op. :(
John
27 maart 2014 om 09:03 #18224052Niet doen John zet hem dan even weg
desnoods sparen voor ander blok ,hier ga je echt spijt van krijgenof effe andere kabelboom erin gooien .denk als ik het zo lees dat er wel eens kabelbreuk ergens zitten kan
27 maart 2014 om 11:52 #18224053het voordeel is nu wel dat hij het constant niet meer doet, dan is het makkelijker zoeken lijkt mij, is er dan niemand in de buurt die je dan helpen kan?
zit @opelkees ook niet bij jou in de buurt?
anders wil ik zaterdag ook wel even langskomen, zou jammer zijn dat je de hobby er om op zou geven27 maart 2014 om 13:52 #18224054Na al deze moeite en het jaren lange plezier lijkt me dit inderdaad ook niet direct de beste
keuze.Misschien moeten er met mensen hier van het forum wel even gekeken wat de mogelijkheden
nog zijn voor jouw manta. Want als je hier naar een paar jaar forum historie kijkt kom je de
meest gekke storingen tegen.Ik zet mijn manta gewoon altijd een paar maanden weg in de garage als ik het zo effe niet het
geld voor heb, meestal kan ik daarna alles in 1 keer goed aanpakken27 maart 2014 om 14:51 #18224055Hoi erg zuur dat je je manta niet aan de praat krijgt.
Heb je de hulpluchtregelaar al eens gewisseld?
Heb in het verleden ook zoiets aan de hand gehad was hartstikke dood en bleek de hulpluchtregelaar te zijn.Succes de aanhouder wint.
Gr PedroVerstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
27 maart 2014 om 19:10 #18224056Hallo Jozef, Duurt, Manta-gsi en Pedro,
Bedankt voor jullie medeleven en aangeboden hulp. Waardeer ik heel erg ( :thumb ) en ik begrijp jullie volledig.
Helaas ben ik nu in een positie gekomen (heb 2 weken terug de gezinsauto ongepland moeten inruilen en dat heeft de financiële reserves niet goed gedaan) dat ik geen andere keus meer heb dan mijn hobby (hopelijk tijdelijk) op te geven. De huidige en komende kosten kan ik niet meer opbrengen en wegzetten tot betere tijden is voor mij geen optie. Geen ruimte en ik wil er ook mee kunnen rijden. Mijn besluit staat daarom vast.Mijn liefde voor de Manta blijft bestaan en hopelijk kom ik over een aantal jaren weer in de gelegenheid om zelf een Manta te bezitten.
gr
John27 maart 2014 om 19:17 #18224057Jammer dat je om die reden hem weg moet doen .snap je wel heb er zelf 1 staan waar ik door chronische geld gebrek mee verder kan .
Hoop dat je manta bij een liefhebber terecht kom ,en jij toch ooit weer manta kan gaan rijden ,want het is ene blijft een virus waar je niet meer vanaf komt27 maart 2014 om 19:37 #18224058klopt, virus heb ik al sinds de jaren tachtig en gaat inderdaad nooit meer over.
28 maart 2014 om 19:08 #18224059ik begrijp heel goed dat je hem niet langer kan houden maar vind je het niet jammer om hem voor een sloopprijs nu moet verkopen denk nl niet dat hij veel opbrengt als je hem niet lopend probeert te verkopen terwijl hij meer waard is als hij het doet
28 maart 2014 om 21:48 #18224060jammer dat je hobby zo moet eindigen, zelf ook mijn witte Manta-A in 400 kleuren in ’93 weggedaan aan een “liefhebber” en heeft er een half jaar in gereden en toen weer doorverkocht, later via de RDW vernomen dat het kenteken was opgestuurd dus waarschijnlijk gesloopt.
vind het toch jammer dat als er onder ons een mantarijder met een probleem zit er niet meer reactie is, onder ons zitten er toch ook met mensen met kennis en onderdelen, de Mantarijders worden zo wel een uitstervend fenomeen :hmmz
maar begrijp ik het goed dat de keuze om de Manta weg te doen er al eerder was dan de storingen?
29 maart 2014 om 07:39 #18224061Ik baal er zeker van dat het zo loopt, maar heb geen andere keus. Ik heb jaren veel moeite gedaan om hem op de weg te houden, was niet altijd even makkelijk. Je hebt ook nog je gezin wat belangrijk is.
Dat deze storing maar niet opgelost wordt is de uiteindelijke druppel waardoor ik het niet meer rond krijg. Heeft ook te maken met toekomstige kosten, ik wil hem graag strak hebben. Daarnaast moest ik ook de gezinsauto twee weken geleden ongepland inruilen voor een andere, wat mijn financiële reserves geen goed gedaan heeft.
Ik ben geen monteur en moet dus een hoop uitbesteden en daar heb ik nu en in de komende tijd de financiën niet voor.
Een aantal mensen van het forum hier hebben interesse, dus ik heb goede hoop dat ie naar een echte liefhebber gaat.Ik troost me maar met de gedachte dat ik toch mooi 10 jaar in mijn droomauto heb kunnen rijden. Had nooit gedacht dat dat ooit zou lukken.
En wie weet wat de toekomst brengt.29 maart 2014 om 08:09 #18224062en de motor omruilen voor een andere is ook geen optie?
29 maart 2014 om 10:04 #18224063@soepkiepe: zit er helaas ook niet in
29 maart 2014 om 10:09 #18224064shit man, zonde om hem weg te doen, achteraf krijg je spijt denk ik, vooral als het na 10 jaar nog steeds een droomauto is.
schorsen en weg zetten tot je het financieel redden kan ook niet mogelijk?30 maart 2014 om 16:45 #18224065Manta is verkocht. Gelukkig aan een liefhebber.
30 maart 2014 om 17:05 #18224066mooi dat hij toch nog goed terecht is gekomen, ben uiteindelijk wel nieuwsgierig wat er aan mankeerde
30 maart 2014 om 17:50 #18224067En wie die liefhebber is… iemand van hier :angel
jammer dat je hem weg hebt moeten doen :( -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.