Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Noobvraag, Opel Corsa C bougies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2009 om 11:15 #17215014
Hoi allen,
echt een domme vraag, maar wil de bougies vervangen van een Opel Corsa C met een Z1.2XE motor. Maar kan die dingen gewoon niet vinden. Echt dom, weet het maar waar zitten ze?
Grtz.
13 december 2009 om 11:33 #17567241Weet het niet zeker, maar zaten die niet onder de afdek kap?
13 december 2009 om 11:35 #17567242Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.
Ff een plaatje van mijn C14NZ:
Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.13 december 2009 om 11:35 #17567243onder het plastic kapje gwoon naar rechts schuiven :sleeping
eerst zelf goed kijken en proberen tis allemaal zo simpel
probeer anders het boekje wat in je dashboardkastje ligt te lezen
13 december 2009 om 11:37 #17567244origineel gepost door McKaamos
Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.Ff een plaatje van mijn C14NZ:
Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup
13 december 2009 om 11:38 #17567245origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.Ff een plaatje van mijn C14NZ:
http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpgBij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)13 december 2009 om 11:42 #17567246origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.Ff een plaatje van mijn C14NZ:
http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpgBij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)als jij ze ff aan wilt wijzen dan want ik zie geen kabels alleen een stekker op de foto en ja ik weet het wel want ik heb zelf een C corsa gehad
13 december 2009 om 11:44 #17567247origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.Ff een plaatje van mijn C14NZ:
http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpgBij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)als jij ze ff aan wilt wijzen dan
http://i716.photobucket.com/albums/ww167/Dennis-Corsa-B1977/P1080603.jpg
Ok, ik heb niks gezegd. Dacht dat bij de C die delen nog wel zichtbaar zouden zijn…
13 december 2009 om 11:46 #17567248dus olie dop eraf en plaatje (waar de chevrolett teken op staat oranje) naar rechts schuiven en dan ben je er bijna :thumbup
13 december 2009 om 11:54 #17567249idd olie dop er af.
dan die plastic kap eraf. en daar zie je weer een plastic ingegoten kapje.
die haal je er ook af en daar onder zitten je bougies.
13 december 2009 om 12:17 #17567250Gevonden alleen bij mij hoefde de oliedop er niet eens af. Hartstikke bedankt ieder voor de mega goede en snelle antwoorden!!
13 december 2009 om 12:22 #17567251origineel gepost door Shania
dan die plastic kap eraf. en daar zie je weer een plastic ingegoten kapje.
Da’s geen plastic ingegoten kapje, maar da’s de bobine :P
13 december 2009 om 12:25 #17567252origineel gepost door TedMechanic
origineel gepost door Shania
dan die plastic kap eraf. en daar zie je weer een plastic ingegoten kapje.
Da’s geen plastic ingegoten kapje, maar da’s de bobine :P
ja en als ik zeg ”dan haal je je bobine eraf” krijg je weer de vraag ”Waar zit die???” :P
13 december 2009 om 12:35 #17567253Mja, maar het was leuk geweest als je dat er even bij had gezegd, nu klinkt het helemaal zo stuntelig :jerry
13 december 2009 om 13:18 #17567254origineel gepost door TedMechanic
Mja, maar het was leuk geweest als je dat er even bij had gezegd, nu klinkt het helemaal zo stuntelig :jerryals die het maar snapt wat er bedoeld word, kan die altijd later wel vragen wat het is :jerry
13 december 2009 om 14:46 #17567255bobinebrug heet dat “ding”
13 december 2009 om 17:07 #17567256> Stekker rechts van het kapje eraf halen, (stekker van de bobine brug)
> oliedop eraf draaien
> ecotec kap naar rechts schuiven, en eraf tillen
> oliedop terug draaien
> Bobine Brug demonteren (dacht 2 of 3 torkx boutjes > bobine omhoog trekken (kan goed vast zitten))
> Bougies eruit draaien.Willem
13 december 2009 om 17:14 #1756725713 december 2009 om 17:21 #17567258Willem
13 december 2009 om 19:01 #17567259origineel gepost door Dion-Corsa
bobinebrug heet dat “ding”Bobine, bobinebrug, I don’t see the difference.
Hij’s is in feite hetzelfde als een DIS-bobine, maar dan in een andere vorm, op een andere plaats.
13 december 2009 om 21:17 #17567260Dis module heeft meestal 2 bobines voor 4 cilinders.
Bobine brug heeft er 4 voor 4 cilinders
Willem
13 december 2009 om 21:21 #17567261hoe zit dat dan op een 6cilinder?:jerry
13 december 2009 om 21:27 #17567262origineel gepost door wim-v6
Dis module heeft meestal 2 bobines voor 4 cilinders.Bobine brug heeft er 4 voor 4 cilinders
Willem
Bij Opel ook ja? Ik dacht dat de meesten dubbel vuren, vooral omdat dat goedkoper uit te voeren is.
Waarom zou je er 4 inbouwen als 2 ook volstaat?
13 december 2009 om 21:58 #17567263er zitten 4 bobines in de brug welke elk per 2 vuren.
Willem
13 december 2009 om 22:20 #17567264Toch nog wat geleerd op deze zondag avond :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.