nokkenassensor bedrading (astra f caravan ’95)

Forumindex Forums Modellen Astra nokkenassensor bedrading (astra f caravan ’95)

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238707
    PenetratorNL
      Lid sinds:
      17 February 2011

      toch maar een eigen topic ervoor, want ik kom er niet meer uit.
      ik ben aan het stoeien met mn nokkenassensor, want deze geeft al ruim een jaar storing (knippercode 92)
      sensortje losgehaald, even schoongemaakt maar storing bleef.. nu wil ik eigenlijk de bedrading controleren, voordat ik een nieuwe sensor koop, maar waar zit de nokkenassensor op aangesloten?

      de draad loopt vanaf de sensor, uit het kleppendeksel, over het kleppendeksel heen, en daarna verdwijnt ie onder een kabelgoot die boven het inlaat spruitstuk zit..
      daarna is de draad nergens meer vinden.
      wie helpt me met het zoeken naar het andere uiteinde?

      Dave :)

      #17890723
      thereaper
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2011

        ik denk zelf aan bij je computer,
        maar een nokkenas sensor gaat bij sommige blokken snel kapot,
        mij vec uit 1996 had dit ook dat was een x18xe
        dus als je even je motorcode erbij zet dan puzzelen we met z’n allen dat wel uit

        #17890724
        PenetratorNL
          Lid sinds:
          17 February 2011

          motorcode = C18XEL

          #17890725
          linfiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2011

            Zolang je niet de storing uit de computer haalt blijft deze dat aangeven ook al heb je een nieuwe sensor erin,dus je zal langs de garage moeten om de computer te resetten.

            #17890726
            PenetratorNL
              Lid sinds:
              17 February 2011

              hmm, waarom brand dan af en toe wel en af en toe niet het MM lampje, als het lampje uit is geweest, zet de astra uit, en daarna weer op contact, dan ziet ie ook geen foutcode, zodra ik m start, en het lampje gaat wel aan, en zet m daarna op contact en lees m uit met de paperclip, geeft ie “gewoon” weer code 92

              en omdat ie dat gedrag vertoont (wel foutcode/geen foutcode), meer wel dan niet, wil ik eerst die kabel eens controleren, maar dan moet ik wel het andere uiteinde vinden ;)

              #17890727
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                is de sensor vervangen voor een nieuwe???

                Imitatie of origineel??

                met of zonder nieuw type stekker??

                tip haal eens een aantal sensortjes op de sloop uit de C18XE C18XEL X20XEV met simtec 56.1 systeem (10pins uitleesstekker / Astra-F / Vectra-A / Omega-B1 alles t/m +/- 1995)

                plaats die erin, en vaak is het dan wel opgelost.

                de 56.1 computers hebben namelijk nogal moeite met de nieuwe sensoren..

                Willem

                #17890728
                PenetratorNL
                  Lid sinds:
                  17 February 2011

                  sensor is nog steeds dezelfde als toen ik de auto kocht, er staat “siemens” op, storing begon spontaan af en toe nadat ik mn koppeling had vervangen
                  het type stekker is vierkant/rechthoekig, 3pins.

                  de plaatselijke sloop heeft weinig van zulke 16 kleppers, er stonden laatst 2 tigra’s en wat calibra’s 16v, maar van de calibra’s was alles al weg, sensor van een tigra meegenomen, tegen beter weten in, heel andere vorm natuurlijk (zonder dat “moersleuteltje” aan de onderkant)

                  morgen maar even kijken, want heb nog wat meer onderdelen nodig.

                  maar waar gaat die kabel nou naartoe?

                  #17890729
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    die kabel verdwijnt de motorkabelboom in, en dan naar de computer.

                    meestal is de sensor zelf overleden.

                    #17890730
                    PenetratorNL
                      Lid sinds:
                      17 February 2011

                      oke, ik hou jullie op de hoogte van wat ik morgen vind,

                      alvast bedankt voor het meedenken :)

                      #17890731
                      PenetratorNL
                        Lid sinds:
                        17 February 2011

                        nou, gister naar de sloop geweest, en er stond welgeteld 1 ecotec.. sensor + vouwzeil van de kofferbak meegenomen.
                        vandaag gemonteerd, alles weer in elkaar, en starten maar.. het lampje bleef welgeteld 5 seconden uit, en ging toen branden..
                        ik zette de auto uit, en weer op contact om m uit te lezen, maar de toerenteller sloeg uit naar 8000rpm, de ecu (achter het handschoenenkastje?) begon narrig te tikken, de auto zette zichzelf op slot, en de binnenverlichting begon te knipperen, evenals de lampjes op het dashboard..

                        helemaal wezenloos geschrokken snel uitgezet, maar het tikken van de eco bleef, net als de toerenteller die stug 8k rmp bleef aangeven..
                        snel de de accu losgekoppeld, even eraf gelaten en weer proberen.. weer dezelfde verschijnselen.. nokkenassensor losgekoppeld, en nu ging ie wel normaal op contact, maar bij starten slechts een *klik*

                        enige storing die hij met de paperclip gaf: 92, nokkenassensor, meer niet
                        sensor weer aangesloten en weer bizarre taferelen op het dash.. sensor dus nog stukker dan de oude.
                        oude weer erin gezet en de bizarre lampjes en klikjes waren nu over, maar starten ho maar, slechts een klik van het startmotor relais.

                        buurman erbij en hij sleepte me even aan, en de motor startte, wel met MM lampje.
                        uit gezet, opnieuw starten, en slechts weer een klik van het relais.

                        daarna met startkabels geprobeerd, (nadat ik de accu op de lader had gezet, en deze gaf *charged* aan) en de startmotor ging een enkele keer rond.
                        met 4 accus’s aan allerlei kabels op dezelfde polen startte de auto, met erg veel moeite, dat wel…
                        zodra hij loopt, niets aan de hand, geeft 14.5 volt op de accupolen, alles werkt zoals het hoort, op een ding na, wat dus niet moet branden, het MM lampje, met nog steeds code 92. en dat is ook de enige code, ook na al deze perikelen.

                        ik dacht eerst startmotor vast, nu denk ik accu, maar dan is ie wel heel plots overleden.
                        de accu is 44 Ah en niet nieuw

                        #17890732
                        PenetratorNL
                          Lid sinds:
                          17 February 2011

                          wat denken jullie wat er is gebeurd? mn vriendin praat/schreeuwt al dat ie maar weg moet :-(

                          #17890733
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Massa kabels slechte verbinfing of in slechte staat.

                            Dit kan ook je problemen met de sensoren veroorzaken.

                            dat de accu leeg is / was / niet was komt niet door de sensor!!!!

                            Willem

                            #17890734
                            PenetratorNL
                              Lid sinds:
                              17 February 2011

                              zit er een massakabel aan de distributiekant? misschien heb ik er eentje beschadigd aan die kant? ergens anders ben ik niet geweest met sleutelen

                              bedankt voor je antwoord willem :)

                              #17890735
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Nope zit een dikken aan de voorzijde op de motor dacht ik.

                                die loopt DIRECT vanaf de – accupool (de vaste aan de pool) naar de motor.

                                Willem

                                #17890736
                                PenetratorNL
                                  Lid sinds:
                                  17 February 2011

                                  het bleek dus toch de accu te zijn, ik heb een veel te grote accu staan, die gebruikte ik voorheen om mn Audi Coupe te starten als ie weer eens met een lege accu stond (ander verhaal), die accu opgeladen, aan de astra gehangen, en hij ging gewoon normaal op contact, zonder knipperende/flikkerende lampjes, geen getik van computers, draai te sleutel om, motor ging 1x rond en startte zonder moeite :)

                                  meteen ampere gemeten of er ergens iets word verbruikt, maar het was niet meer dan een paar miliampere (klokje/radio) met contact uit, contact aan iets van 1.5 a 2 ampere, met lopende motor niet gechecked.

                                  Astra staat vanaf afgelopen maandag 3 weken stil, dus heb 3 weken sleuteltijd zonder zorgen te maken dat de auto nog moet worden gebruikt op de avond dat ik ermee bezig ben.

                                  kan ik mooi wat achterstallig onderhoud doen :)

                                  #17890737
                                  PenetratorNL
                                    Lid sinds:
                                    17 February 2011

                                    de Astra rijd weer, nieuwe accu gehaald, starten en lopen, eerst met veel getik, nadat ie zo;n 20 sec liep hield het tikken op en liep ie als een zonnetje..
                                    wilde wegrijden, en hij bleef stug staan!, wat meer gas en voelde de voorkant omhoog kruipen en de achterkant omlaag gaan.. handrem? nee, die staat naar beneden (maar stond er wel op) nog een klein beetje gas dan, en hij kwam vooruit.. linkerachterwiel draaide mee, maar rechts trok een dikke streep rubber en na een meter of 8 ging het abs lampje ook branden en zette m maar uit, om niets verder stuk te maken..
                                    knipperlichten aan en krik gepakt.. wiel eraf en een paar flinke meppen met een hamer op de trommel, wiel er weer op, en hij deed het.

                                    volgende week toch even die trommel open maken of er niets stuk is gegaan.

                                    #17890738
                                    linfiel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 July 2011

                                      Dat komt door het oxideren van je remschoenen hier zit namelijk aluminium in en dat blijft aan de remtrommel hangen ,je had even een paar keer voor en achteruit moeten rijden dan schieten ze meestal wel los,maar kijken kan nooit geen kwaad,mijn voering was ook los van de remschoen gekomen ,maar ik heb schijfrem achter dus dat kan geen kwaad,succes ermee.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.