Forumindex › Forums › Modellen › Astra › nokkenassensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2013 om 16:43 #17259994
Hallo,
Ik zit al een jaar met het volgende probleem:
Het motormanagement geeft een foute nokkenassensor weer.
Die is vorig jaar vervangen maar heeft niet geholpen.
Verder is nokkenaspositie, distributieriem, bekabeling enz gecontrolleerd.
Was de auto eerst nog uit de noodloop te halen door tijdens het tijden het contact uit en aan te doen, nu
is dat vrijwel niet meer mogelijk.
onlangs nog in de noodloop naar Frankrijk gereden met volle bepakking en dat ids geen lolletje.
Aangezien de ecu waarschijnlijk de boosdoener is en ik geen trek heb om die te vervangen ben ik zelf
oponderzoek uitgegaan.
Het volgende heb ik nu ontdekt:
Als ik de accupolen loshaal en op die manier de ecu reset blijft het lampje 5 tot 10 minuten uit en gaat ook niet
in de nood lopen wanneer hij aan gaat.
(dit laatste was trouwens altijd zo, als het lampje niet meteen aan gaat geen noodloop)Kom ik tot de vraag:
Is het mogelijk om de ecu te voeden via het contact zodat hij altijd gerset is met starten?
Dat functies als dagteller, automatische deurvergrendeling e.d niet merr normaal functioneren zal me een zorrug zijn.
Als it mogeljk is dan kan ik mijn Astra G 2001 rustig naar zijn graf rijden.Al vast bedankt.
15 augustus 2013 om 18:52 #18166985Ik weet dat je wat anders vraagt, maar als je motor ecu defect is dan is dat meestal wel te repareren er zijn bedrijven die dat vakkundig kunnen en er ook nog garantie op geven en dat meestal voor de fractie van de prijs ten opzichte van een nieuwe ecu.
Enig nadeel is dat die bedrijven alleen garages als klanten willen en geen particulieren.15 augustus 2013 om 19:19 #18166986Welk type astra en type motor gaat het om?
En is de sensor vervangen voor een origneel exemplaar. Mocht dit niet zo zijn dan is waarschijnlijk de sensor niet goed en moet je gewoon een orgineel exemplaar monteren.Mocht dit het niet zijn zou het ook nog wel eens kunnen zijn dat deze niet goed bevestigd zit waardoor die kan bewegen of je distirbutie 1 tand verkeerd staat.
15 augustus 2013 om 19:33 #18166987Het gaatom een astra G station 1600 uit 2001.
Of er een originele in is gezet weet ik niet.
wel hebben ze de draad er aan gesoldeerd om slecht contact
uit te sluiten.
2 jaar geleden is de nokkenas vervangen maar een jaar later is pas het probleem
ontstaan met het motormangememt.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik een sores gehad met deze auto die nog maar 185000 op de teller
heeft. er moet oook elke 5000 al een liter olie bij dus ik wil er zo min mogelijk aan kwijt.Daarom wil ik graag de storing omzeilen zoals ik heb aangegeven en mijn vraag is of dit kan,
15 augustus 2013 om 19:40 #18166988Naar de ecu loopt als het goed is 1 rode draad. Dit is een constante +. Deze omleiden via een schakelaar.
Hiermee blijft zelfs de rest van de electronica normaal functioneren aangezien je alleen de constante + van de motor ecu onderbreekt.
Succes
15 augustus 2013 om 19:46 #18166989Ok bedankt :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.