nokkenassen/chippen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) nokkenassen/chippen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17667010
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Sorry voor het volgende off topic, maar om er nu een apart topic voor te maken…..
      Ik zie bij risse een standaard nieuw opgebouwde A400 motor staan voor iets meer dan 10.000 euro (dit is incl. de kosten van de niet meegebrachte oude 400 kop). Ik heb het even niet :), maar vind het wel mee vallen. Ik dacht dat ze bij de 22.000 begonnen :o CIH 2.4- Drehzahlfest bis 10500 U/min :o:o:o
      Ik las tevens dat een cih 16v voordelen heeft t.o.v. de c20xe, weet iemand welke dat zijn?

      #17667011
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        kleinere slag (69mm tegenover 86mm), grotere boring,daardoor meer klepoppervlak(doorstroming) beter geschikt voor hogere toerentallen, lager motorblok, wat ook beter is voor het zwaartepunt en nog een aantal andere punten, maar dit zijn wel de belangrijkste voor motorsport toepassingen :)

        #17667012
        dr_antrax
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 August 2007

          origineel gepost door louisgsi

          origineel gepost door dr_antrax

          origineel gepost door louisgsi

          origineel gepost door Miruni
          De 280 Grd. nokkenassen van Catcams staan inderdaad niet op hun site.

          gewoon even naar de nederlandse importeur bellen dus?..
          of moet ik ze ergens anders weg halen?

          gaat om de nokkenassen die ik heb, als goed is kan het zijn dat ze er staan onder 278 grd. van catcam misschien dat je die wel vind.

          die is er wel 277/278.
          maar kunnen die er zo in of moet ik nog meer aanpassen?

          zoveel ik weet hoef er niks aangepast te worden. standaard blok verder. de lift is ook maar 9, nog iets dus redelijk tam

          even kleine aanvulling op me vorige bericht. je hebt wel een goede inlaat nodig. heb zelf een oude type mtech sfi vervanger. de nieuwe type zorgde ervoor dat ik 7 pk miste.

          en de uitlaat moet minimaal groep N zijn maar beter groep a omdat de nokkenas op hoge toeren helemaal open gaat. verder is hij nadat hij afgesteld is heerlijk om dagelijks mee te rijden.

          als je me je email stuurt kan ik je de gegevens van de nokkenas mailen:)

          #17667013
          rabbitopc
            Lid sinds:
            31 July 2008

            ik heb net mun 2.8 kop uit elkaar gehaald maar op 1 nokkenas zit een beugeltje geschroeft voor de nokkenas sns. dat zal het verschil wel zijn denk ik :thumbup

            hier is de site van catcams

            http://www.catcams.be/800×600/mainframe.htm?nederlands

            4600702
            246 / 246°
            220 / 220°
            10.85 / 10.85mm
            1.00 / 1.00mm
            O.E.M.
            HYDR: sport

            4600748
            267 / 257°
            228 / 215°
            10.95 / 9.90mm
            1.25 / 0.60mm
            O.E.M.
            HYDR: sport

            4600736
            267 / 267°
            228 / 228°
            10.95 / 10.95mm
            1.50 / 1.45mm
            O.E.M.
            HYDR: sport

            deze zijn dus de maximale met orginele hydraulische klepstoters ? 274 graden

            4600733
            274 / 274°
            236 / 236°
            12.00 / 12.00mm
            2.00 / 1.95mm
            custom
            HYDR: rally & cross

            dit is allemaal met mechanische klepstoters

            4600886
            261 / 238°
            233 / 212°
            11.30 / 10.75mm
            1.40 / 0.85mm
            custom
            MECH: sport

            4600894
            277 / 269°
            244 / 236°
            12.75 / 12.25mm
            3.10 / 2.55mm
            custom
            MECH: rally & race

            4610808
            293 / 284°
            246 / 238°
            12.00 / 11.50mm
            3.15 / 2.60mm
            custom
            MECH: rally & race

            4600893
            285 / 277°
            252 / 244°
            13.25 / 12.75mm
            3.90 / 3.35mm
            custom
            MECH: rally & race

            4610809
            301 / 293°
            254 / 246°
            12.50 / 12.00mm
            3.95 / 3.40mm
            custom
            MECH: rally & race

            4610810
            305 / 301°
            262 / 254°
            13.00 / 12.50mm
            4.70 / 4.20mm
            custom
            MECH: rally & race

            4600896
            293 / 285°
            260 / 252°
            13.75 / 13.25mm
            4.75 / 4.20mm
            custom
            MECH: rally & race

            4610811
            317 / 305°
            270 / 262°
            13.50 / 13.00mm
            5.25 / 4.70mm
            custom
            MECH: rally & race

            4610801
            277 / 261°
            244 / 224°
            12.75 / 10.15mm
            2.80 / 0.80mm
            custom
            MECH: race & drag

            4610803
            277 / 278°
            244 / 230°
            12.75 / 11.00mm
            2.80 / 0.80mm
            custom
            MECH: race & drag

            #17667014
            louisgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 April 2009

              allemaal bedankt voor de info:)

              ik zal eens zien wat ik ga doen..

              #17667015
              blue-mission
                Lid sinds:
                27 July 2010

                @Miruni wrote:

                Een setje andere nokkenassen en goed afstellen levert tussen de 175 en 180Pk op de rollenbank.

                sorry voor de kick, maar ik heb igg gezocht, :jerry

                leveren ze dit met of zonder verstelbare poulie’s en met of zonder chip,

                wat zou een c20xe ongeveer leveren, met

                oude sfi vervanger
                uitlaat katloos,
                280 gr catcams,
                Knappe chip,
                lichtvliegwiel.

                Gr

                #17667016
                Jeroen-c20xe
                  Lid sinds:
                  4 December 2011

                  zoals miruni zegt, rond de 180 pk afgesteld ;)

                  #17667017
                  blue-mission
                    Lid sinds:
                    27 July 2010

                    zitten wel wat extra modjes bij natuurlijk.

                    stel men monteerd een lexmaul inlaat richting de 200 ?

                    #17667018
                    Jeroen-c20xe
                      Lid sinds:
                      4 December 2011

                      @blue-mission wrote:

                      richting de 200 ?

                      Heel zeker niet.
                      zoals miruni al zei haal je met 280 graden catcams en oud type sfi op de bank afgesteld (dus knapste chip die je kunt bedenken) rond de 180.
                      Het enige wat jij meer hebt is een licht vliegwiel. Het belangrijkste wat je daar mee wint is sneller optoeren maar je wint er niet even 10 pk mee. Ook is “licht” natuurlijk relatief. Standaard wegen ze iets van 6,6 kg. 6 kilo is ook een lichter vliegwiel maar je hebt ze ook van 3,7 zoiets?
                      Lexmaul gaat je weer iets meer opleveren dan met een sfi-vervanger maar ik denk dat je de 190 pk niet zult halen als je onderblok nog standaard is.

                      #17667019
                      blue-mission
                        Lid sinds:
                        27 July 2010

                        Okee, bedankt voor de informatie. :)

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.