Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › nokkenassen/chippen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2010 om 20:44 #17667010
Sorry voor het volgende off topic, maar om er nu een apart topic voor te maken…..
Ik zie bij risse een standaard nieuw opgebouwde A400 motor staan voor iets meer dan 10.000 euro (dit is incl. de kosten van de niet meegebrachte oude 400 kop). Ik heb het even niet :), maar vind het wel mee vallen. Ik dacht dat ze bij de 22.000 begonnen :o CIH 2.4- Drehzahlfest bis 10500 U/min :o:o:o
Ik las tevens dat een cih 16v voordelen heeft t.o.v. de c20xe, weet iemand welke dat zijn?10 mei 2010 om 22:45 #17667011kleinere slag (69mm tegenover 86mm), grotere boring,daardoor meer klepoppervlak(doorstroming) beter geschikt voor hogere toerentallen, lager motorblok, wat ook beter is voor het zwaartepunt en nog een aantal andere punten, maar dit zijn wel de belangrijkste voor motorsport toepassingen :)
11 mei 2010 om 17:02 #17667012origineel gepost door louisgsi
origineel gepost door dr_antrax
origineel gepost door louisgsi
origineel gepost door Miruni
De 280 Grd. nokkenassen van Catcams staan inderdaad niet op hun site.gewoon even naar de nederlandse importeur bellen dus?..
of moet ik ze ergens anders weg halen?gaat om de nokkenassen die ik heb, als goed is kan het zijn dat ze er staan onder 278 grd. van catcam misschien dat je die wel vind.
die is er wel 277/278.
maar kunnen die er zo in of moet ik nog meer aanpassen?zoveel ik weet hoef er niks aangepast te worden. standaard blok verder. de lift is ook maar 9, nog iets dus redelijk tam
even kleine aanvulling op me vorige bericht. je hebt wel een goede inlaat nodig. heb zelf een oude type mtech sfi vervanger. de nieuwe type zorgde ervoor dat ik 7 pk miste.
en de uitlaat moet minimaal groep N zijn maar beter groep a omdat de nokkenas op hoge toeren helemaal open gaat. verder is hij nadat hij afgesteld is heerlijk om dagelijks mee te rijden.
als je me je email stuurt kan ik je de gegevens van de nokkenas mailen:)
18 mei 2010 om 20:36 #17667013ik heb net mun 2.8 kop uit elkaar gehaald maar op 1 nokkenas zit een beugeltje geschroeft voor de nokkenas sns. dat zal het verschil wel zijn denk ik :thumbup
hier is de site van catcams
http://www.catcams.be/800×600/mainframe.htm?nederlands
4600702
246 / 246°
220 / 220°
10.85 / 10.85mm
1.00 / 1.00mm
O.E.M.
HYDR: sport4600748
267 / 257°
228 / 215°
10.95 / 9.90mm
1.25 / 0.60mm
O.E.M.
HYDR: sport4600736
267 / 267°
228 / 228°
10.95 / 10.95mm
1.50 / 1.45mm
O.E.M.
HYDR: sportdeze zijn dus de maximale met orginele hydraulische klepstoters ? 274 graden
4600733
274 / 274°
236 / 236°
12.00 / 12.00mm
2.00 / 1.95mm
custom
HYDR: rally & crossdit is allemaal met mechanische klepstoters
4600886
261 / 238°
233 / 212°
11.30 / 10.75mm
1.40 / 0.85mm
custom
MECH: sport4600894
277 / 269°
244 / 236°
12.75 / 12.25mm
3.10 / 2.55mm
custom
MECH: rally & race4610808
293 / 284°
246 / 238°
12.00 / 11.50mm
3.15 / 2.60mm
custom
MECH: rally & race4600893
285 / 277°
252 / 244°
13.25 / 12.75mm
3.90 / 3.35mm
custom
MECH: rally & race4610809
301 / 293°
254 / 246°
12.50 / 12.00mm
3.95 / 3.40mm
custom
MECH: rally & race4610810
305 / 301°
262 / 254°
13.00 / 12.50mm
4.70 / 4.20mm
custom
MECH: rally & race4600896
293 / 285°
260 / 252°
13.75 / 13.25mm
4.75 / 4.20mm
custom
MECH: rally & race4610811
317 / 305°
270 / 262°
13.50 / 13.00mm
5.25 / 4.70mm
custom
MECH: rally & race4610801
277 / 261°
244 / 224°
12.75 / 10.15mm
2.80 / 0.80mm
custom
MECH: race & drag4610803
277 / 278°
244 / 230°
12.75 / 11.00mm
2.80 / 0.80mm
custom
MECH: race & drag22 mei 2010 om 15:56 #17667014allemaal bedankt voor de info:)
ik zal eens zien wat ik ga doen..
5 februari 2012 om 22:26 #17667015@Miruni wrote:
Een setje andere nokkenassen en goed afstellen levert tussen de 175 en 180Pk op de rollenbank.
sorry voor de kick, maar ik heb igg gezocht, :jerry
leveren ze dit met of zonder verstelbare poulie’s en met of zonder chip,
wat zou een c20xe ongeveer leveren, met
oude sfi vervanger
uitlaat katloos,
280 gr catcams,
Knappe chip,
lichtvliegwiel.Gr
9 februari 2012 om 22:02 #17667016zoals miruni zegt, rond de 180 pk afgesteld ;)
9 februari 2012 om 22:15 #17667017zitten wel wat extra modjes bij natuurlijk.
stel men monteerd een lexmaul inlaat richting de 200 ?
9 februari 2012 om 22:22 #17667018@blue-mission wrote:
richting de 200 ?
Heel zeker niet.
zoals miruni al zei haal je met 280 graden catcams en oud type sfi op de bank afgesteld (dus knapste chip die je kunt bedenken) rond de 180.
Het enige wat jij meer hebt is een licht vliegwiel. Het belangrijkste wat je daar mee wint is sneller optoeren maar je wint er niet even 10 pk mee. Ook is “licht” natuurlijk relatief. Standaard wegen ze iets van 6,6 kg. 6 kilo is ook een lichter vliegwiel maar je hebt ze ook van 3,7 zoiets?
Lexmaul gaat je weer iets meer opleveren dan met een sfi-vervanger maar ik denk dat je de 190 pk niet zult halen als je onderblok nog standaard is.9 februari 2012 om 22:27 #17667019Okee, bedankt voor de informatie. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.