Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › nokkenassen slijpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 22:46 #17235197
Is er iemand die een adres heeft waar ik de nokkenassen van mijn c20xe m2.8 kan laten slijpen?
of moet ik een setje catcams aanschaffen?5 april 2011 om 05:18 #17849377neem een setje catcams,
ben je in 1 keer klaar.Hoef je ook geen rare fratsen uit te halen.
Dan weet je wat je hebt. ;)5 april 2011 om 08:29 #17849378Of Dbilas of Schrick of van elke goede nokkenas leverancier.
Verslijpen doe je eigenlijk alleen als je een profiel wilt dat echt niet leverbaar is, maar dan nog zou ik ze dan uit blanks laten maken.
5 april 2011 om 08:31 #17849379Is dat beter dan de oude te laten verslijpen ivm metaal vermoeiing?
5 april 2011 om 08:35 #17849380dacht dat je dan ook met schims moest gaan werken want anders krijg je nog je lift en duratie niet wat je wil…
5 april 2011 om 10:32 #17849381Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..
5 april 2011 om 11:40 #17849382is er misschien hier iemand die een setje nokkenassen te koop heeft?
9 april 2011 om 10:58 #17849383[rquote=1907555&tid=145816&author=rally driver]is er misschien hier iemand die een setje nokkenassen te koop heeft?[/rquote]
ik heb nog een setje schrick nokkenassen liggen.
hebben enkele 1000 kilometers in mn kadett 16v gelegen.
mogen eventueel wel weg9 april 2011 om 19:59 #17849384[rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]
Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.
Anders heeft het geen zin.
10 april 2011 om 17:59 #17849385[rquote=1910402&tid=145816&author=robert1701][rquote=1907519&tid=145816&author=Mad Max]Je kan alleen maar afslijpen he, niet bijslijpen, dus veel kan je niet die doen met je huidige nokkenas..[/rquote]
Nokkenassen worden ook opgelast alvorens te herslijpen.
Anders heeft het geen zin.
[/rquote]
Nokkenassen worden niet opgelast!
Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.15 april 2011 om 19:07 #17849386[rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]
Nokkenassen worden niet opgelast!
Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]Wat wordt bedoeld met “lift”?
Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die “vroegere” plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.
Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.
15 april 2011 om 19:36 #17849387[rquote=1914724&tid=145816&author=robert1701][rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]
Nokkenassen worden niet opgelast!
Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]Wat wordt bedoeld met “lift”?
Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die “vroegere” plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.
Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.
[/rquote]
Je kan ook het hele profiel wijzigen (tot op zekere hoogte) en dan werken met shims. Dus je over de hele nok zeg maar 2 mm weg om het profiel te wijzigen, en dat verschil weer opvangen met shims.Vervroegen kan toch ook met andere verstelbare tandwielen?
Een nokkenas oplassen zou wel het laatste zijn wat ik zou doen, want de structuur van het staal wordt er echt niet beter op.
15 april 2011 om 23:01 #17849388anders kan je ook is contact op nemen met mannessen uit soesterberg. http://www.mannessen.nl/tuning/nokkenassen
ze zijn zeer goed en niet duur zeer goede service.16 april 2011 om 09:19 #17849389[rquote=1914724&tid=145816&author=robert1701][rquote=1911002&tid=145816&author=Miruni]
Nokkenassen worden niet opgelast!
Als je een tekeningetje ziet dan snap je het hoe je meer lift kunt krijgen.[/rquote]Wat wordt bedoeld met “lift”?
Als je de kleppen grafiek wilt veranderen, het openen van de kleppen wilt vervroegen, moet er op die “vroegere” plaats wel al het begin van de nok zijn. Dit kan enkel door toevoegen van materiaal.
Ik heb bij een bedrijf ooit geïnformeerd naar prijzen en ik kreeg toen de keuze tussen: een nieuwe nokkenas of mijn oude laten oplassen en slijpen.
[/rquote]dacht dat ik alles gehoord had, nokkenassen oplassen :wors
:Pen dan vooral ook met de stelligheid waarmee het geschreven wordt….
16 april 2011 om 11:47 #17849390[rquote=1914958&tid=145816&author=mr-turbo]
dacht dat ik alles gehoord had, nokkenassen oplassen :wors
:P
en dan vooral ook met de stelligheid waarmee het geschreven wordt….[/rquote]
Dat niet iedereen op de hoogte is van alle technieken, kan ik aannemen, maar dat wilt niet zeggen dat het niet bestaat.
Lees bvb. in deze pdf bovenaan blz. 15: http://www.innovam.nl/RPTPowerUp/Zelfstudie/ebat/ebat_143.pdfIn andere forums kan je zelfs posts lezen van mensen die het al hebben laten doen.
En, de aarde is rond, niet plat. Voor in’t geval iemand dit ook nog niet moest weten. :D
16 april 2011 om 12:06 #17849391[rquote=1914746&tid=145816&author=2000]Een nokkenas oplassen zou wel het laatste zijn wat ik zou doen, want de structuur van het staal wordt er echt niet beter op.[/rquote]
De bedrijven die dat doen zullen wel weten waarmee ze bezig zijn. Als het niet goed gedaan was, zouden ze snel zonder klanten zitten.
Ik heb ergens gelezen dat het soms in een gasgevulde kast gelast wordt.Je kan altijd nog de slijtageweerstand verbeteren door middel van “lasercladden”.
http://www.nedclad.nl/default.asp?mid=reconditioneringpraktijk3Je kan je niet voorstellen wat er allemaal aan een motor gedaan wordt om er de laatste pk’s uit te halen.
Spijtig dat hier in de handel niet zoveel voorhanden is als in de US.
Een collega van me heeft z’n Amerikaan getuned en dit kon gewoon door stukken te bestellen uit een cataloog.
Toen hij de eerste keer z’n garage uitreed lieten de banden al direct een laagje rubber achter. De wagen is nu net een wild beest. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.