Nokkenas vraagje

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Nokkenas vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229390
    Veldmaatbeunhaas
      Lid sinds:
      13 July 2009

      Ik heb een vraagje over nokkenassen. Hoe erg verschillende nokkenassen van een m2.8 en van een m2.5. Ik ga rijden met dubbele carbs en een 1.8s ontsteking voorop. Ik heb dus op de originele plek niets meer wat met onsteking te maken heeft. Heb ik het nu goed dat het niet uit maakt of ik de nokkenassen pak van de m2.5 of de m2.8?

      Groeten,

      Nick

      #17770809
      hillclimber16V
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 November 2009

        Timing is gelijk denk ik enkel olie kanaal afstoppen als je
        de verdeler weg neemt.

        #17770810
        Veldmaatbeunhaas
          Lid sinds:
          13 July 2009

          Wat ik eigenlijk wil weten, ik heb een blok dat origineel m2.8 was. Maakt het nu uit of hier een nokkenas van een m2.5 in komt of kan dit gewoon.

          #17770811
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Kan wel wel, enige verschil was het gaatje dat er wel of niet in zit voor de ontsteking.

            Ben benieuwd wat je bouwen gaat…..

            #17770812
            hillclimber16V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2009

              Nokkenassen zijn verwisselbaar je moet enkel opletten
              als de nokkenas gebruik waar een verdeler op zat en die niet meer gebruikt word moet je het einde van de nokkenas
              afstoppen anders verlies je de oliedruk.

              #17770813
              Veldmaatbeunhaas
                Lid sinds:
                13 July 2009

                Ik bouw een c kadett sedan, c20xe met misschien snelle nokkenas, dubbele carbs liggen al klaar:)

                Ik zal binnenkort wel een keer een topic openen, kost jammer genoeg zoveel tijd om al die foto’s etc erop te zetten :(. Ik ben nu nog druk bezig met de auto onderhanden nemen, wielkasten zijn aangepast voor de verbreding, alle roest is verwijderd en vervangen plaat werk in gekomen. De auto wordt als het goed is van de week in de tectyl gezet , ik ben nog bezig met de vooras verstevigen. Het duurt dus nog wel even voor de motor erin komt en het ding op de weg te bewonderen is. Bedankt voor de snelle reacties in elk geval:).

                #17770814
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Ah mooi, weer een puur natuur motor :D

                  heb zelf snellere nokkenassen en carburateurs van een Yamaha R1 king: . Maar mijn blok gaat nog een keer uit elkaar als ik er zin aan heb. Het ding verbrand wat olie namelijk.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.