Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Nokkenas tandwielen van Z18XER blok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2014 om 19:15 #17265124
Hallo,
Weet iemand toevallig hoe de nokkenastandwielen op de nokkenas geplaatst/geborgd moeten worden?
Normaal zit een spiebaan oid op maar in dit geval niet.
Nu is het mi onmogelijk om de juiste positie te bepalen van de nokkenastandwiel tov de nokkenas.
Of kijk ik ergens overheen?Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Jan5 april 2014 om 20:40 #18227731Hier moet je gereedschap voor hebben…
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
6 april 2014 om 05:01 #18227732Goedemorgen,
Ik snap dat je hier (speciaal) gereedschap voor nodig hebt maar de vraag was eigenlijk; hoe wordt het tandwiel op de nokken gefixeerd zonder dat de as van tijd” afgaat. Er zit geen conische flens aan, geen spiebaan, geen splines.
Groet,
Jan6 april 2014 om 06:19 #18227733Je hebt 2 halve maantjes die je tussen de tandwielem doet. En aan de achterkant vd nokkenassen kan je een plaat in stoppen. Hier zitten aan de kopse kant sleuven in.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
6 april 2014 om 07:30 #18227734Dag Carlo,
Bedankt voor je informatie.
Zonder het speciale gereedschap is het dus niet mogelijk om de nokkenassen op tijd te zetten?Groet,
Jan6 april 2014 om 12:57 #18227735Nee dat klopt. Je kan setjes via MP bestellen. Kosten 5 tientjes volgens mij.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
6 april 2014 om 16:15 #18227736Moet ook zonder kunne hoor is alleen even wat pielen. Gewoon goed op de markeringen letten en paar keer rond draaien voordat je hem start en de timing dus paar keer controleren als je met de hand draaid.
6 april 2014 om 16:32 #18227737Je moet de nokkenassen blokkeren op hun juiste positie verband met de verstelbare nokkenaswielen.
Anders staan ze geheid verkeerd.Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
6 april 2014 om 19:26 #18227738Bedankt voor jullie adviezen, ik ga een afstelset op de kop tikken.
Groet,
Jan26 april 2014 om 13:52 #18227739hallo
heeft iemand misschien idee hoe je bij deze motor tandwiel aan drijfstang los kunt krijgen de bedoeling is om keerring te vervangen en die zit toch achter deze poelie de voorste poelie van multiriem heb ik los maar nu ??
ik krijg niet los en die kan alleen maar vastzitten op spie en as natuulijk ?
alvast bedankt zaburo26 april 2014 om 19:12 #18227740Keerring van de krukas of van de nokkenassen?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.