nokkenas keeringen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) nokkenas keeringen

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Maartuh
    Deelnemer

Hoi is er een truc om deze goed te plaatsen?
      Ik heb aan 1 kant al 2 keer een nieuwe gezet maar hij blijft lekker langs de buitent.
      Ik las later dat je ze met vet moet monteren, dat heb ik niet gedaan en was dus fout maar ik ben benieuwd of dat echt de oorzaak is.
      Ik zat te denken aan een toefje vloeibare pakking te gebruiken ofzo, maar misschien dat mensen met meer ervaring hier weten wat ik fout doe?

ik zet ze erop en tik ze dan vast met een stukje buis

max
      Deelnemer

Van erin slaan ben ik geen voorstander.

Ik haal altijd het kleppendeksel eraf en dan de lagerkap eraf waar je keerring in zit.

Dan kun je beter de keering eruit halen en later monteren.
        Bij het monteren van de lagerkap doe ik altijd een heel klein beetje vloeibare pakking op het aanlegvlak van de lagerkap en het blok, daar wil wel eens wat olie tussendoor kruipen.

In de hoeken van de lagerkap naar kop waar later je kleppendekselpakking komt een klein tufje kit en dan is ie daar ook dicht.

Let erop dat je nokkenas schoon is daar deze een beetje in kan lopen door de keering.

In geval van pittige lekkage langs je keerring kun je ook nog kit op de buitenrand van je keering doen voor je hem in de kop en lagerkap legt.
        Ik haal altijd de nokkenas iets los zodat ik hem omhoog kan tillen, kit om de keerring, dan de keerring om de nokkenas doen en dan ik de uitsparing leggen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.