Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Nokkenas C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 20:07 #17219733
Ik zit een beetje te dubben over een nieuwe snelle nokkenas in mijn c20ne te doen!
Er zit een Lexmaul inlaat op, Group N spaghetti, en groep N uitlaat naar achter.
Ik zat bij MTech te kijken naar een nokkenas, is dit wat voor mijn motor?
Of heeft iemand een goedkoper adresje :P7 april 2010 om 21:29 #17653454een nokken as van een 1.7 diesel van kadet of astra die is scherper en sneller :D
die kan je op de sloop halen dit is het goedkoopste en goed
8 april 2010 om 07:00 #17653455passen die gewoon in een ne motor
8 april 2010 om 14:54 #17653456origineel gepost door bjornno
passen die gewoon in een ne motorKijk dat wil ik ook weten……ben nu bezig met motor te reviseren,dus…….:D
8 april 2010 om 15:07 #17653457besteed gewoon 250 euro voor een nette nokkenas.
niet bij mtech maar ga gewoon naar dbilas.
nette nokkenassen en je kunt zelf kiezen wat en hoe extreem je wilt..Als je het doet doe het dan goed.
en ik wil juist niet een scherpere nokkenas maar een lekkere stompe kop laat de klep veel langer open.
Nokkenassen zullen ook echt niet sneller zijn.ze blijven evenveel omwentelingen houden bij 6000 rpm..
king:
8 april 2010 om 19:56 #17653458origineel gepost door corsaboy
besteed gewoon 250 euro voor een nette nokkenas.
niet bij mtech maar ga gewoon naar dbilas.Nokkenassen zullen ook echt niet sneller zijn.
ze blijven evenveel omwentelingen houden bij 6000 rpm..
king:
hahaha,is goed hoor….maar inderdaad koop liever een goede dan een dure slechte……Maar er staan zoveel mogelijkheden op die site van dbilas,dat ik door de bomen het bos niet meer zie….
mvg
Dannis
8 april 2010 om 19:59 #17653459wat wil je precies.
voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:9 april 2010 om 15:16 #17653460origineel gepost door corsaboy
wat wil je precies.
voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:Hallo,
Ik ben een Opel kadett C2.0NE uit 1989(kat op kenteken,maar bij keuring niet verplicht,mits hij bij stationair draaien niet boven de maximum waarde komt…)aan het opknappen en wil natuurlijk ook de motor een goede opknapbeurt geven…
Alles word vernieuwd qua pakkingen/riemen/enz….Tevens heb ik wat spulletjes al op en aan de motor zitten en heb wat erbij gekocht.
Motor heeft straks:K&N 57i,powerrohr,gepolijst gasklephuis,getuned inlaat spruitstuk,grotere benzinepomp,grotere injectoren,SEH zuigers,geflowde kop???,Sebring 4-1 spaghetti,Remus middendemper,Remus einddemper,chip(misschien moet die eruit i.v.m. timing van eventueel andere nokkenas)
De auto word puur voor erbij voor het plezier,verbruik interesseerd mij totaal niet en wil eigenlijk een snel optrekkende auto(topsnelheid niet belangrijk),waar nog wel gewoon mee gereden kan worden en die zonder ombouwen door de keuring komt….
Ik hoop dat je er iets mee kunt…alvast bedankt…
Dannis
9 april 2010 om 15:23 #17653461origineel gepost door Kadettlover
origineel gepost door bjornno
passen die gewoon in een ne motorKijk dat wil ik ook weten……ben nu bezig met motor te reviseren,dus…….:D
he die nokken as die past gewoon:thumbup
wij hadden vroeger niet veel geld en wouden ook snelle nokken hebben en na lang uit zoeken bleken de 1,7diesel nokken al veel scherper en met voldoende vermogens winst
zonder aanpassingen :thumbup9 april 2010 om 15:24 #17653462heb dit wel eens vaker gehoord ja..
ik heb eventueel nog een c20ne nokkenas inc huis.. misschien dat je er wat mee kan om eventueel aan te passen.
mag wel voor weinig.9 april 2010 om 17:12 #17653463Originally posted by Kadettlover
origineel gepost door corsaboy
wat wil je precies.
voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:Hallo,
Ik ben een Opel kadett C2.0NE uit 1989(kat op kenteken,maar bij keuring niet verplicht,mits hij bij stationair draaien niet boven de maximum waarde komt…)aan het opknappen en wil natuurlijk ook de motor een goede opknapbeurt geven…
Alles word vernieuwd qua pakkingen/riemen/enz….Tevens heb ik wat spulletjes al op en aan de motor zitten en heb wat erbij gekocht.
Motor heeft straks:K&N 57i,powerrohr,gepolijst gasklephuis,getuned inlaat spruitstuk,grotere benzinepomp,grotere injectoren,SEH zuigers,geflowde kop???,Sebring 4-1 spaghetti,Remus middendemper,Remus einddemper,chip(misschien moet die eruit i.v.m. timing van eventueel andere nokkenas)
De auto word puur voor erbij voor het plezier,verbruik interesseerd mij totaal niet en wil eigenlijk een snel optrekkende auto(topsnelheid niet belangrijk),waar nog wel gewoon mee gereden kan worden en die zonder ombouwen door de keuring komt….
Ik hoop dat je er iets mee kunt…alvast bedankt…
Dannis
ga voor zo’n 296 graden stokkie..
Is denk ik de mooiste voor straat gebruik waarin je toch lekker kunt doorhalen.. king:10 april 2010 om 13:10 #17653464origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Kadettlover
origineel gepost door corsaboy
wat wil je precies.
voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:Hallo,
Ik ben een Opel kadett C2.0NE uit 1989(kat op kenteken,maar bij keuring niet verplicht,mits hij bij stationair draaien niet boven de maximum waarde komt…)aan het opknappen en wil natuurlijk ook de motor een goede opknapbeurt geven…
Alles word vernieuwd qua pakkingen/riemen/enz….Tevens heb ik wat spulletjes al op en aan de motor zitten en heb wat erbij gekocht.
Motor heeft straks:K&N 57i,powerrohr,gepolijst gasklephuis,getuned inlaat spruitstuk,grotere benzinepomp,grotere injectoren,SEH zuigers,geflowde kop???,Sebring 4-1 spaghetti,Remus middendemper,Remus einddemper,chip(misschien moet die eruit i.v.m. timing van eventueel andere nokkenas)
De auto word puur voor erbij voor het plezier,verbruik interesseerd mij totaal niet en wil eigenlijk een snel optrekkende auto(topsnelheid niet belangrijk),waar nog wel gewoon mee gereden kan worden en die zonder ombouwen door de keuring komt….
Ik hoop dat je er iets mee kunt…alvast bedankt…
Dannis
ga voor zo’n 296 graden stokkie..
Is denk ik de mooiste voor straat gebruik waarin je toch lekker kunt doorhalen.. king:Thanks voor de tip,moet er nog iets anders veranderd worden???…Chip weg?,verstelbaar nokkenas tandwiel?
Dannis
10 april 2010 om 13:13 #17653465verstelbaar nokkenas tandwiel is erg handig om het meeste rendement eruit te krijgen zo kun je hem ook knap afstellen.
10 april 2010 om 14:15 #17653466chip op maat,
verstelbaar nokkenastandwiel is wel het mooist, maar loopt ook wel met het orginele tandwiel.10 april 2010 om 19:36 #17653467origineel gepost door corsaboy
chip op maat,
verstelbaar nokkenastandwiel is wel het mooist, maar loopt ook wel met het orginele tandwiel.Part No.: 14.042.016 Application: Sport / Rally
296
105
11,9
3,4
43/73 – 73/43
—
234.27
—
18) 19)
20) or 22)Part No.: 14.042.003 Application: Sport / Rally
296
103
12,0
3,8
45/71 – 71/45
—
234.27
—
18) 19)
20) or 22)Welke van deze twee raad jij mij aan?
18) =
New rocker arms recommendable. not availableDit raden ze ook aan….nodig??
22) =
Valve spring set for Opel OHC 2.0 with single springs, 100kp.
74.400.003
71.17Ik neem aan dit de goede is??
80.000.014
Opel / Vauxhall OHC 1.6 – 2.0 adjustable
126.0 mm
47.4580.000.015
Opel / Vauxhall OHC 1.6 – 2.0 precisely adjustable
126.0 mm
94.9080.000.007
Opel / Vauxhall OHC 1.6 – 2.0 precisely adjustable
115.7 mm
94.90ook hier voor de verstelbare nokkenas tandwielen weer drie verschillende????
Bedankt voor alle hulp i.i.g.
Dannis
10 april 2010 om 23:39 #17653468de klepveren zijn veels te duur bij dbilas..
Nokkenastandwiel kun je kiezen tussen fijn verstelbaar en grof verstelbaar…Tuimelaars zou ik zelf geen versterkte nemen.
Die kunnen beter breken dan je klepsteel zelf…6 mei 2010 om 14:15 #17653469nokas van mtech zijn ook gewoon goed :)
en je wint er echt wel vermogen mee !!
en voor een nokas van 1.7 diesel heb je geen verstelbare tandwiel nodig :)
7 mei 2010 om 20:35 #17653470ik heb nog een cat cams liggen 287 graden met een kleplift van 12.15 mm,prijs 150 euro , is nagenoeg nieuw .
7 mei 2010 om 20:48 #17653471Originally posted by Tiimmie
nokas van mtech zijn ook gewoon goed :)en je wint er echt wel vermogen mee !!
en voor een nokas van 1.7 diesel heb je geen verstelbare tandwiel nodig :)
is gewoon een catcam man..
veels te duur bij mtech.
gast zet er gewoon een idioot bedrag overheen…Dus die nokkenas is niet van mtech, hij is dealer van catcams..
dat is heel wat anders8 mei 2010 om 18:23 #17653472origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Tiimmie
nokas van mtech zijn ook gewoon goed :)en je wint er echt wel vermogen mee !!
en voor een nokas van 1.7 diesel heb je geen verstelbare tandwiel nodig :)
is gewoon een catcam man..
veels te duur bij mtech.
gast zet er gewoon een idioot bedrag overheen…Dus die nokkenas is niet van mtech, hij is dealer van catcams..
dat is heel wat andersoww is hij er zo een..
maar toch levert ie wel goed spul :) wel duur alles idd :O8 mei 2010 om 18:51 #17653473ja maar het spul komt gewoon bij bekende bedrijven weg.
Helft van de spullen gewoon bij de dealer.Andere dingen weer bij de alom bekende adressen.
Een tip.. Google is your best friend, en als je wat ziet op zijn site hier ff vragen waar het wegkomt.
want je betaald standaard teveel daar…15 mei 2010 om 07:50 #17653474ik heb pas een foutje gemaakt met cilinderkop monteren, dus heb ik een olielek bijj het nokkenashuis.
nu wil ik op de sloop zo’n dieselas met huis ophalen, maar welke moet ik hebben.
de gewone diesel of de turbo diesel, en hoe moet ik hem optijd zetten want die TD heefd geen spie in het nokkenastandwiel, als ik het me goed herinner van monteursopleiding .
moet ik hem dan net zo afstellen als in de dieselmotor?
zo ja, ik heb kennissen met autodata programma, dus daar kom ik wel uit.
alvast bedankt voor de adviezen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.