Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › nokkenas c16nz in 12ST met electrische benzinepomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2010 om 16:22 #17619880
origineel gepost door CorsaTR
Ok, ik weet inmiddels hoe ik het relais kan herkennen.
@madmax:
Mijn pomp pompt met de motor uit eerst snel er daarna nog maar 1pomp in 2 /3 seconden ofzo, helemaal stoppen deed hij volgens mij niet..
Maar ik heb hem nog maar even aangesloten gehad, dus misschien doet hij dat wel.Ik ga zo even langs de sloop, het liefst heb ik hem er toch wel tussen zitten.
Ik heb nog even voor je nagevraagt bij een aantal mede crossers en die hebben allemaal een klokpomp maar geen relais ertussen, want als je vlotterkamervol is dan pompt hij niet meer, je hoort hem af en toe wel even maar door de tegendruk van je vlotterkamer kan hij niets meer kwijt, dus zal hij nooit overstromen.
9 maart 2010 om 16:57 #17619881oke bedankt voor het navragen:)
Ik heb het allemaal aangesloten en de eerste kilmoters gemaakt zonder het relais.
Deze heb ik vandaag niet kunnen vinden, dus kijk het zo wel even aan zonder.Waar hebben jullie hem aangesloten, ik heb hem nu bij de bobine maar andere zeggen dat je niet aan het circuit van de ontsteking moet komen met apparaten die stroom trekken..
10 maart 2010 om 15:37 #17619882Ik heb hem via het contact lopen, dat als ie op contact staat de pomp gaat lopen.
Zelf ben ik ook niet zo’n voorstanderom de draden van de ontsteking te pakken
want gaat er wat fout dan kapt ook de bobine er direct ook mee.10 maart 2010 om 21:53 #17619883oke, dat ga ik ook doen!
bedankt nog voor alle info over de benzinepomp Madmax!Overigens over de c16nz nokkenas, het heeft hem wel goed gedaan vanaf 3500 toeren gaat hij brullen:D
Klinkt echt anders als toen met het standaard nokkenas, met water en olielek:P rijd ook een stuk fijner weer:DBtw; Als iemand nog de kleplift van een C16NZ weet, laat het even achter;)
Alvast bedankt:wors11 maart 2010 om 06:02 #17619884Gehehe, zet hem eens op een rollerbank ;) Eens kijken hoeveel vermogen hij nu geeft ;)
Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :P11 maart 2010 om 08:14 #17619885ja even informeren wat dat kost, volgens mij zitten er wel een paar in r’dam.
Maar dan moet hij nog wel afgesteld worden, ontsteking timen en het mengsel.
Want het mengsel hadden we steeds rijker gezet naarmate het lek groter werd, om hem te laten lopen:o
Toen we hem startte liep hij 2000 stationair:hmmzAlleen moet ik nog de slijtage aan de oude slepers meten, dan weet ik wat de totale slijtage aan het orginele kleplift was.
Dan kan ik het mooi vergelijken met de kleplift van een C16nzking:11 maart 2010 om 17:46 #17619886Haha ok dan :)
Rollerbank test kost je meestal tussen de 3 en 8 tientjes ;) Maak dan ook meteen ff een filmpje, wil wel eens horen hoe dat klinkt namelijk :)Als ik je mag geloven klinkt hij nu erg bruut iig. Alssie net zo snel is als hij klinkt, dan heb je vast met recht de snelste 1.2s Corsa van nederland ;)
11 maart 2010 om 20:25 #17619887met een Nokkenas uit een Corsa A GSI komt ie nog rapper van zijn plek, teminste mijn 13S wel
27 maart 2010 om 19:55 #17619888Upje..
Weet iemand misschien wat de kleplift van een C16NZ is?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.