nokkenas c16nz in 12ST met electrische benzinepomp

Forumindex Forums Techniek Overige motor types nokkenas c16nz in 12ST met electrische benzinepomp

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17619880
    madmax1969
      Lid sinds:
      24 November 2007

      origineel gepost door CorsaTR
      Ok, ik weet inmiddels hoe ik het relais kan herkennen.


      @madmax
      :
      Mijn pomp pompt met de motor uit eerst snel er daarna nog maar 1pomp in 2 /3 seconden ofzo, helemaal stoppen deed hij volgens mij niet..
      Maar ik heb hem nog maar even aangesloten gehad, dus misschien doet hij dat wel.

      Ik ga zo even langs de sloop, het liefst heb ik hem er toch wel tussen zitten.

      Ik heb nog even voor je nagevraagt bij een aantal mede crossers en die hebben allemaal een klokpomp maar geen relais ertussen, want als je vlotterkamervol is dan pompt hij niet meer, je hoort hem af en toe wel even maar door de tegendruk van je vlotterkamer kan hij niets meer kwijt, dus zal hij nooit overstromen.

      #17619881
      CorsaTR
        Lid sinds:
        26 April 2009

        oke bedankt voor het navragen:)

        Ik heb het allemaal aangesloten en de eerste kilmoters gemaakt zonder het relais.
        Deze heb ik vandaag niet kunnen vinden, dus kijk het zo wel even aan zonder.

        Waar hebben jullie hem aangesloten, ik heb hem nu bij de bobine maar andere zeggen dat je niet aan het circuit van de ontsteking moet komen met apparaten die stroom trekken..

        #17619882
        madmax1969
          Lid sinds:
          24 November 2007

          Ik heb hem via het contact lopen, dat als ie op contact staat de pomp gaat lopen.
          Zelf ben ik ook niet zo’n voorstanderom de draden van de ontsteking te pakken
          want gaat er wat fout dan kapt ook de bobine er direct ook mee.

          #17619883
          CorsaTR
            Lid sinds:
            26 April 2009

            oke, dat ga ik ook doen!
            bedankt nog voor alle info over de benzinepomp Madmax!

            Overigens over de c16nz nokkenas, het heeft hem wel goed gedaan vanaf 3500 toeren gaat hij brullen:D
            Klinkt echt anders als toen met het standaard nokkenas, met water en olielek:P rijd ook een stuk fijner weer:D

            Btw; Als iemand nog de kleplift van een C16NZ weet, laat het even achter;)
            Alvast bedankt:wors

            #17619884
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Gehehe, zet hem eens op een rollerbank ;) Eens kijken hoeveel vermogen hij nu geeft ;)
              Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :P

              #17619885
              CorsaTR
                Lid sinds:
                26 April 2009

                ja even informeren wat dat kost, volgens mij zitten er wel een paar in r’dam.

                Maar dan moet hij nog wel afgesteld worden, ontsteking timen en het mengsel.
                Want het mengsel hadden we steeds rijker gezet naarmate het lek groter werd, om hem te laten lopen:o
                Toen we hem startte liep hij 2000 stationair:hmmz

                Alleen moet ik nog de slijtage aan de oude slepers meten, dan weet ik wat de totale slijtage aan het orginele kleplift was.
                Dan kan ik het mooi vergelijken met de kleplift van een C16nzking:

                #17619886
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Haha ok dan :)
                  Rollerbank test kost je meestal tussen de 3 en 8 tientjes ;) Maak dan ook meteen ff een filmpje, wil wel eens horen hoe dat klinkt namelijk :)

                  Als ik je mag geloven klinkt hij nu erg bruut iig. Alssie net zo snel is als hij klinkt, dan heb je vast met recht de snelste 1.2s Corsa van nederland ;)

                  #17619887
                  madmax1969
                    Lid sinds:
                    24 November 2007

                    met een Nokkenas uit een Corsa A GSI komt ie nog rapper van zijn plek, teminste mijn 13S wel

                    #17619888
                    CorsaTR
                      Lid sinds:
                      26 April 2009

                      Upje..

                      Weet iemand misschien wat de kleplift van een C16NZ is?

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.