Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › nogsteeds een vreemd probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2009 om 12:55 #17210276
Hallo iedereen,
Een poos geleden had ik al een vraag op het forum geplaatst over waarom de motor moeilijk start als hij warm is. Nu heb ik dus verschillende dingen gedaan om dit te verhelpen.
– andere stappenmotor (die andere was kapot)
– nieuwe olie,filter enz.
– nieuwe bougiesNu is het probleem toch nogsteeds niet verholpen. De computer geeft 0 foutmeldingen en dat moet goed zijn. Het probleem is wel iets anders geworden na de stappenmotor. Zowel bij warm als koud valt ie nog wat terug in toeren. Maar het rare is nog is dat als de motor warm is en je start hem valt ie soms terug naar 600 -700 toeren en daarna pakt hij de normale 850 -900 weer op. Er zijn ook keren dat hij in 1 keer goed start en dus de 1200 toeren raakt en weer netjes terug zakt. Stationair loopt hij opzich wel goed, maar begint soms een beetje te trillen, net alsof hij een scheut te veel benzine binnenkrijgt en iets hapert. Dat is eigenlijk maar een 2 sec en dan draait hij weer mooi voor 1 min en vervolgens begint het weer..
Ik denk dat het misschien het brandstof relais zou kunnen zijn… hebben jullie daar andere ideeën over?
Ik hoor het heel graag, want ik wil van dit klooi nou wel een keer af :D
21 juni 2009 om 13:26 #17490272ik vermoed dat je ergens een vacuüm lek hebt bijvoorbeeld tussen de ontluchting van de tank en het koolstof filter (had ik ook met mijn kadett c20ne) daarom 500 a 600 toeren en had het ook met mijn corsa 20seh,
ps weet je zeker dat al het andere in orden is? ik vervang rotzooi zoals kabels en boegie`s jaarlijks zodat wanneer ik dit soort geneuk krijg zeker weet dat het daar niet aan licht. dus hoe staat het met je bobine kabels roter/ roterverdelerkap?
en wat ik zelf dit jaar ook gewoon wil vervangen is de tem sensor achter in het termostaat huis ook die wil nog wel eens moeilijk doen :)
21 juni 2009 om 14:15 #17490273ik gok ook de temp sensor..
Maar ook je rotor ff controleren.21 juni 2009 om 16:44 #17490274De rotor en de verdeel kap zijn nogal ingesleten van binnen. Dus daar maar even nieuwe voor halen… iemand een idee hoe duur de rotor en de verdeler kap is?
22 juni 2009 om 16:49 #17490275samen met kabels ong. 60euro
22 juni 2009 om 20:16 #17490276Oke bedankt:) Ik ga morgen even langs de Opel dealer.
22 juni 2009 om 21:12 #17490277wat hier het geval was 2 weken geleden …
: In je tank zit ook een brandstof filtertje om het grove vuil tegen tehouden en het kan zijn dat deze helemaal is dichtgeslipt onderhand tenminste dat was hier het geval wel met de ”cross” calibra.
Had voor de rest ook alle sensors enzo vevangen alles doorgemeten , hij kreeg dus op het eind van de rit teweinig brandstof.
Stationair liep die wel primadeluxeJe kunt het controleren door de brandstofslang achter het luchtinlaatspruitstuk ff los tehalen als het er gewoon uitspuit kun je het bovenstaande als niet gezien aanmerken haha ;)
Als er elke keer van die pisstraaltjes komen denk ik dat je dat filtertje verstopt heb zitten !
Suc6
25 juni 2009 om 18:01 #17490278Nou ik heb de rotor en verdeelkap maar vervangen. Toen de oude eraf kwam bleek dat hij doormidden was gebroken. Ouderdom blijkbaar. Dus ik denk: YES! dit is het probleem! Ik start de motor en valt vervolgens weer terug in toeren en pakt zijn normale toerental weer op. Ik ga toch een brandstof filter proberen, aangezien de vorige eigenaar de motor niet goed heeft onderhouden. Maar voor andere ideeën sta ik natuurlijk ook open:D
Bedankt voor de reacties trouwens!
22 oktober 2009 om 08:13 #17490279Inmiddels heb ik ook het benzinefilter vervangen…. Toch loopt hij nogsteeds niet op constant toerental… Wat ik zeg maar voel is wanneer ik de verlichting aanzet gaat de motor moeilijker lopen en gaat meer trillen… Alsof dat een behoorlijke last voor hem is…Dat trillen doet hij normaal ook al een beetje alleen dan loopt hij in 1 keer mooi… en daarna zakt het weer in… Dit is niet op de toerenteller te zien…
Ik heb nu de rotor,verdelerkap,benzinefilter en bougiekabels vervangen. Het hele gasklephuis schoon gemaakt… En het wil nogsteeds niet lukken. Verder zit er ook al een nieuwe dynamo op… die is 4 maanden oud. Accu komt uit 2006… maar ziet er nog prima uit en lekt niks.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik word er zo langzamerhand wel een beetje gek van…
Alvast bedankt!!!!:wors
22 oktober 2009 om 15:18 #17490280Dat zou de dynamo kunnen zijn, controleer laadspanning eens.
22 oktober 2009 om 17:07 #17490281Zou kunnen maar meestal gaat dan ook het accu lampje branden. Maar goed simpel te meten door even een multimeter over je accu heen te hangen en controleren of de spanning hoog genoeg ligt. Grof gezegd hoort dit tussen de 13 en 14 volt te liggen als alles naar behoren werkt!
Ook al gecontroleerd op valse lucht en je temperatuur sensor? Zoals ook al eerder gezegd werd?
22 oktober 2009 om 17:51 #17490282De dynamo is nieuw… en er wordt inderdaad 12,5 volt aangegeven als de motor aan is.. en 12 als de motor uit is… Ik heb alle buizen nagelopen en geen 1 lek gevonden..
De temperatuursensor heb ik nog niet vervangen… Maar kan dat zo’n verschil geven? Het is een koperen staafje met een nippeltje eraan of zend dat ook iets door aan de computer?
22 oktober 2009 om 18:29 #1749028312,5v is niet veel…. is dat met alle verbruikers aan?
eventueel mogelijkheid om een dynamo te lenen van iemand?22 oktober 2009 om 19:13 #1749028412,5 is veel te weinig, moet minimaal bijna 14 aangeven met lopende motor als je op de accu meet.
25 oktober 2009 om 08:38 #17490285Oh sorry… ik had verkeerd gemeten…. het klopt wat jullie zeggen. Hij ligt rond de 14 als de motor loopt… ook blijft de 14 volt staan als ik meer gas geef. Dus de dynamo moet goed zijn… alleen hoe zit dat precies met die temp sensor?
25 oktober 2009 om 09:24 #17490286Temp sensor is gewoon een stekkertje op een clipje bij je thermostaathuis… Mischien even een nieuw schuif klemmetje erop maken, thermostaat zou je ook nog kunnen vervangen evt, maar dat is niet iets van de computer registreert.
25 oktober 2009 om 16:45 #17490287Ja oke dat begrijp ik… Thermostaat is overigens ook al nieuw… alleen die tempsensor niet… dan moet ik daar nog een nieuw draad aanmaken… Maar als ik hem lostrek.. dan zie ik ook geen temperatuur van mijn motor op me dash… maar deze informatie loopt dus eerst langs de computer…
Hebben meer mensen dit probleem gehad en dat na het vervangen van de sensor alles weer perfect was?
Bedankt voor de reacties!
31 oktober 2009 om 19:44 #17490288niemand een idee? Of komt dit verschijnsel vaker voor als de tempsensor niet meer 100% werkt?
31 oktober 2009 om 19:47 #17490289als de temp zender niet meer 100% is gaat die idd raar doen
dan denkt die bijv dat de motor nog koud is,terwijl die op bedrijfstemp is
tja dan start die moeilijk omdat die dan heel erg rijk loopt
10 november 2009 om 21:22 #17490290origineel gepost door Bart Hoedemaker
Temp sensor is gewoon een stekkertje op een clipje bij je thermostaathuis… Mischien even een nieuw schuif klemmetje erop maken, thermostaat zou je ook nog kunnen vervangen evt, maar dat is niet iets van de computer registreert.niet die sens slimemrik die is voor de temp. meter :P
erzit een temp. sens voor de motormanagment bij je dynamo een blauw kleurige met 2 aansluitingen die moet je eens. vervangen.
:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.