nogsteeds een vreemd probleem

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) nogsteeds een vreemd probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210276
    Calibra0wner
      Lid sinds:
      18 March 2009

      Hallo iedereen,

      Een poos geleden had ik al een vraag op het forum geplaatst over waarom de motor moeilijk start als hij warm is. Nu heb ik dus verschillende dingen gedaan om dit te verhelpen.

      – andere stappenmotor (die andere was kapot)
      – nieuwe olie,filter enz.
      – nieuwe bougies

      Nu is het probleem toch nogsteeds niet verholpen. De computer geeft 0 foutmeldingen en dat moet goed zijn. Het probleem is wel iets anders geworden na de stappenmotor. Zowel bij warm als koud valt ie nog wat terug in toeren. Maar het rare is nog is dat als de motor warm is en je start hem valt ie soms terug naar 600 -700 toeren en daarna pakt hij de normale 850 -900 weer op. Er zijn ook keren dat hij in 1 keer goed start en dus de 1200 toeren raakt en weer netjes terug zakt. Stationair loopt hij opzich wel goed, maar begint soms een beetje te trillen, net alsof hij een scheut te veel benzine binnenkrijgt en iets hapert. Dat is eigenlijk maar een 2 sec en dan draait hij weer mooi voor 1 min en vervolgens begint het weer..

      Ik denk dat het misschien het brandstof relais zou kunnen zijn… hebben jullie daar andere ideeën over?

      Ik hoor het heel graag, want ik wil van dit klooi nou wel een keer af :D

      #17490272
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        ik vermoed dat je ergens een vacuüm lek hebt bijvoorbeeld tussen de ontluchting van de tank en het koolstof filter (had ik ook met mijn kadett c20ne) daarom 500 a 600 toeren en had het ook met mijn corsa 20seh,

        ps weet je zeker dat al het andere in orden is? ik vervang rotzooi zoals kabels en boegie`s jaarlijks zodat wanneer ik dit soort geneuk krijg zeker weet dat het daar niet aan licht. dus hoe staat het met je bobine kabels roter/ roterverdelerkap?

        en wat ik zelf dit jaar ook gewoon wil vervangen is de tem sensor achter in het termostaat huis ook die wil nog wel eens moeilijk doen :)

        #17490273
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik gok ook de temp sensor..
          Maar ook je rotor ff controleren.

          #17490274
          Calibra0wner
            Lid sinds:
            18 March 2009

            De rotor en de verdeel kap zijn nogal ingesleten van binnen. Dus daar maar even nieuwe voor halen… iemand een idee hoe duur de rotor en de verdeler kap is?

            #17490275
            chris b
              Lid sinds:
              27 February 2009

              samen met kabels ong. 60euro

              #17490276
              Calibra0wner
                Lid sinds:
                18 March 2009

                Oke bedankt:) Ik ga morgen even langs de Opel dealer.

                #17490277
                Poolnoordgsi
                  Lid sinds:
                  29 May 2009

                  wat hier het geval was 2 weken geleden …

                  : In je tank zit ook een brandstof filtertje om het grove vuil tegen tehouden en het kan zijn dat deze helemaal is dichtgeslipt onderhand tenminste dat was hier het geval wel met de ”cross” calibra.

                  Had voor de rest ook alle sensors enzo vevangen alles doorgemeten , hij kreeg dus op het eind van de rit teweinig brandstof.
                  Stationair liep die wel primadeluxe

                  Je kunt het controleren door de brandstofslang achter het luchtinlaatspruitstuk ff los tehalen als het er gewoon uitspuit kun je het bovenstaande als niet gezien aanmerken haha ;)

                  Als er elke keer van die pisstraaltjes komen denk ik dat je dat filtertje verstopt heb zitten !

                  Suc6

                  #17490278
                  Calibra0wner
                    Lid sinds:
                    18 March 2009

                    Nou ik heb de rotor en verdeelkap maar vervangen. Toen de oude eraf kwam bleek dat hij doormidden was gebroken. Ouderdom blijkbaar. Dus ik denk: YES! dit is het probleem! Ik start de motor en valt vervolgens weer terug in toeren en pakt zijn normale toerental weer op. Ik ga toch een brandstof filter proberen, aangezien de vorige eigenaar de motor niet goed heeft onderhouden. Maar voor andere ideeën sta ik natuurlijk ook open:D

                    Bedankt voor de reacties trouwens!

                    #17490279
                    Calibra0wner
                      Lid sinds:
                      18 March 2009

                      Inmiddels heb ik ook het benzinefilter vervangen…. Toch loopt hij nogsteeds niet op constant toerental… Wat ik zeg maar voel is wanneer ik de verlichting aanzet gaat de motor moeilijker lopen en gaat meer trillen… Alsof dat een behoorlijke last voor hem is…Dat trillen doet hij normaal ook al een beetje alleen dan loopt hij in 1 keer mooi… en daarna zakt het weer in… Dit is niet op de toerenteller te zien…

                      Ik heb nu de rotor,verdelerkap,benzinefilter en bougiekabels vervangen. Het hele gasklephuis schoon gemaakt… En het wil nogsteeds niet lukken. Verder zit er ook al een nieuwe dynamo op… die is 4 maanden oud. Accu komt uit 2006… maar ziet er nog prima uit en lekt niks.

                      Kan iemand mij hiermee helpen? Ik word er zo langzamerhand wel een beetje gek van…

                      Alvast bedankt!!!!:wors

                      #17490280
                      Bart Hoedemaker
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        Dat zou de dynamo kunnen zijn, controleer laadspanning eens.

                        #17490281
                        StefanAscona1987
                          Lid sinds:
                          14 September 2007

                          Zou kunnen maar meestal gaat dan ook het accu lampje branden. Maar goed simpel te meten door even een multimeter over je accu heen te hangen en controleren of de spanning hoog genoeg ligt. Grof gezegd hoort dit tussen de 13 en 14 volt te liggen als alles naar behoren werkt!

                          Ook al gecontroleerd op valse lucht en je temperatuur sensor? Zoals ook al eerder gezegd werd?

                          #17490282
                          Calibra0wner
                            Lid sinds:
                            18 March 2009

                            De dynamo is nieuw… en er wordt inderdaad 12,5 volt aangegeven als de motor aan is.. en 12 als de motor uit is… Ik heb alle buizen nagelopen en geen 1 lek gevonden..

                            De temperatuursensor heb ik nog niet vervangen… Maar kan dat zo’n verschil geven? Het is een koperen staafje met een nippeltje eraan of zend dat ook iets door aan de computer?

                            #17490283
                            tijs
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 September 2005

                              12,5v is niet veel…. is dat met alle verbruikers aan?
                              eventueel mogelijkheid om een dynamo te lenen van iemand?

                              #17490284
                              Bart Hoedemaker
                                Lid sinds:
                                12 February 2007

                                12,5 is veel te weinig, moet minimaal bijna 14 aangeven met lopende motor als je op de accu meet.

                                #17490285
                                Calibra0wner
                                  Lid sinds:
                                  18 March 2009

                                  Oh sorry… ik had verkeerd gemeten…. het klopt wat jullie zeggen. Hij ligt rond de 14 als de motor loopt… ook blijft de 14 volt staan als ik meer gas geef. Dus de dynamo moet goed zijn… alleen hoe zit dat precies met die temp sensor?

                                  #17490286
                                  Bart Hoedemaker
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2007

                                    Temp sensor is gewoon een stekkertje op een clipje bij je thermostaathuis… Mischien even een nieuw schuif klemmetje erop maken, thermostaat zou je ook nog kunnen vervangen evt, maar dat is niet iets van de computer registreert.

                                    #17490287
                                    Calibra0wner
                                      Lid sinds:
                                      18 March 2009

                                      Ja oke dat begrijp ik… Thermostaat is overigens ook al nieuw… alleen die tempsensor niet… dan moet ik daar nog een nieuw draad aanmaken… Maar als ik hem lostrek.. dan zie ik ook geen temperatuur van mijn motor op me dash… maar deze informatie loopt dus eerst langs de computer…

                                      Hebben meer mensen dit probleem gehad en dat na het vervangen van de sensor alles weer perfect was?

                                      Bedankt voor de reacties!

                                      #17490288
                                      Calibra0wner
                                        Lid sinds:
                                        18 March 2009

                                        niemand een idee? Of komt dit verschijnsel vaker voor als de tempsensor niet meer 100% werkt?

                                        #17490289
                                        TRPower
                                          Lid sinds:
                                          13 October 2008

                                          als de temp zender niet meer 100% is gaat die idd raar doen

                                          dan denkt die bijv dat de motor nog koud is,terwijl die op bedrijfstemp is

                                          tja dan start die moeilijk omdat die dan heel erg rijk loopt

                                          #17490290
                                          rabbitopc
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2008

                                            origineel gepost door Bart Hoedemaker
                                            Temp sensor is gewoon een stekkertje op een clipje bij je thermostaathuis… Mischien even een nieuw schuif klemmetje erop maken, thermostaat zou je ook nog kunnen vervangen evt, maar dat is niet iets van de computer registreert.

                                            niet die sens slimemrik die is voor de temp. meter :P

                                            erzit een temp. sens voor de motormanagment bij je dynamo een blauw kleurige met 2 aansluitingen die moet je eens. vervangen.

                                            :thumbup

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.