nog steeds problemen met stationair lopen Senator 2.5

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD nog steeds problemen met stationair lopen Senator 2.5

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    auto-hobby

Hallo, had al een paar tips gekregen en uitgevoerd.
      Mijn Senator verzuipt(misschien) of loopt alleen als ik gas geef.
      Vandaag bij eerste verzoek om te starten(na vervangen van de grotere vacuumslangen) liep de motor stationair en best wel goed, eerst met verhoogd toerental, wat er langzaam afging. Maar op gas geven reageerde de motor dan weer niet??
      Even koffie, wezen drinken, toen wilde de motor alleen lopen met veel gas geven en niet meer stationair??
      Slaat af, als je het gas loslaat.
      Wat ook niet meer veranderde.
      Iemand een idee…
      Heb ondertussen, tank van binnen gereinigd, benzinepomp, filter, meerdere benzineleidingen, meerdere vacuumleidingen en drukregelaar(bij injektors) vervangen.
      Groeten, Nico.

Ghanz
      Deelnemer

betreft een 2.5e motor dus. toevallig met automaat?

welke vaccuum slangen zijn vervangen?

al eens rondgespoten met remmreiniger om valse lucht te constateren?

probleem dient zich vanzelf aan…of is het een en ander los geweest/vervangen

2 polige temp sensor op therm huis al vervangen?

fluks
        Deelnemer

lijkt er mij op dat je lmm niet meer werkt misschien ooit een backfire gehad of de sleepcontacten sterk vervuilt?

camper

ja dat denk ik ook lmm

auto-hobby

Hallo, bedankt voor de tips.
              ja, het is een 85er 2.5 automaat.
              Heb de Senator kort geleden gekocht en er zit een gasinstallatie in. Ze hebben erg lang niet meer op benzine gereden.
              Vacuumslangen die ik vervangen heb, zijn die van inlaatspruitstuk naar elektr. vacuumklep/ventiel(?)naar voorzijde motor , ook weer een klep/ventiel. Langs kleppendeksel, tussen inlaatspruitstuk en rechterzijde motor. Ze waren uitgedroogd/gescheurd.

Waar zit de 2 polige temp sensor op therm huis? Of bedoel je thermostaathuis..
              Dit is mijn eerste oldtimer met injektie…

En waar zitten de sleepkontakten in of op de lmm?

Lmm kun je kontroleren door open te drukken en kijken of ie recht is, toch….

fluks
              Deelnemer

de klep in de lmm moet vrij kunnen draaien en niet krom zijn de sleepcontacten zitten onder het zwarte plastick kapje

auto-hobby

Hallo, ben ik weer..

Het is de lmm(denk ik).

Heb hem vanavond uitgebouwd en de klep is krom en de onderdeksel zat los….

Heeft iemand, misschien, een goede liggen en wil hem verkopen?
                  Het is een; Bosch 0280 202 024

Alvast bedankt voor de reaktie.

Gr. Nico.

fluks
                  Deelnemer

dan heb je denk ik het probleem gevonden
                    zou garage romijn( bertus accu hier op het forum) eens proberen
                    of op mp kees uit stavernisse

auto-hobby

Hallo, gisteren met de post, de gebruikte lmm gekregen en gisteravond monteert.
                      Hij loopt gelijk, een stuk beter; stationair en je kunt weer gas geven…

Alleen hij loopt stationair, wel wat hard(12/1300 toeren). Wat is normaal bij een Senator?
                      En is dit af te stellen?
                      Heb alleen een stelschroef(met kontramoer) op inlaatspruitstuk(ter hoogte van de gasklep) gevonden.
                      Veranderd het toerental van, als je eraan draait(maar denk eerder, dat dit een mengschroef is)…

Freestyler
                      Deelnemer

De schroef die je gevonden hebt. is idd de stationair schroef. Hij zou iets van 800 toeren moeten draaien, warm stationair

peter777
                        Deelnemer

Beters! Fijn dat ie weer een teken van leven geeft. Maak ook gelijk je gasklephuis helemaal schoon. Ik had het probleem dat de vlinderklep niet helemaal dicht kon vanwege zwarte drab in en rond het asje. Eenmaal schoon en goed afgesteld, geen problemen meer wat dat aangaat.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.