Nog steeds koelvloeistof probleem:-(

Forumindex Forums Modellen Omega Nog steeds koelvloeistof probleem:-(

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Nitrofreak

hey peeps,ik heb nog steeds een koelvloeistof probleem
      als de motor op bedrijfs temperatuur is en ik het niveau check is mn hele tankje leeg,als ik dan in de slangen knijp zijn deze kei hard,als ik dan heel voorzichtig mn dop open draai ,loop het koelvloeistof in mn tankje weer vol en hoor ik dat het water door heel mn systeem loopt,ook de slangen zijn dan zacht en inknijpbaar,maar gek genoeg blijft de bedrijfs temperatuur rond de 85/90 dit is na +-60 kilometer rijden en file rijden(45 minuutjes heeft de motor gelopen)ook moet ik zeggen dat er een beste damp pluim uit mn uitlaat komt maar zodra ik gas geef is dat weg,als ik naar andere auto`s kijk ben ik zowat de enigste met zo`n pluim
      ik been geen auto techneut maar het enigste wat ik kan bedenken is mischien de kop pakking? denk dat ik maar eens langs een vod gaat ipv mn vaste monteur
      iemand mischien tips qua vod in omg Rotterdam??? groetjes kevin

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

Heb je de omie al eens laten ontluchten?????

dop eraf en dan laten lopen.

Als je pakking door is dan rookt zij continue.

Hoe ziet de dop van de olie eruit, zit hier sludge in?

Gr Jack

Nitrofreak

olie ziet er goud bruin uit en koelvoeistof ziet er ook nog uit zoals het erin is gegaan,zal idd morge de auto ff late lope zonder dop erop,hoelang moet ik hem dan late draaien?

Botho
          Deelnemer

http://www.automobielbedrijf-vriesde.nl/

Zeker hier heen gaan ! ex opel monteur van spoormaker!!! eigen zaak nu. Betere prijzen super service. Zeg maar dat Ronald je heeft gestuurd. Ben een maatje van hem, misschien helpt dat….

Nitrofreak

ok,bedankt zal ik zekers is heen gaan als dit probleem aan houd,moet zeggen dat mn vaste garage ook prima is hoor, alleen lijkt het me verstandig om er gewoon is iemand te late kijke die er veel ervaringen mee heeft,in ieder geval bedankt voor de tip:P
              groet kevin

Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer

Kan een half uurtje duren.

Gr Jack

Nitrofreak

ok thx jack voor de info,laat t morge wel ff weten:P

Botho
                  Deelnemer

Hij heeft de mijne ook gedaan,die van mijn maatje ook(de kop dan) Als je slangen keihard zijn heb je een wel heel grote kans dat de kop gewoon lek is.

Nitrofreak

ik heb al 1 kant vervangen half jaartje geleden toen liep 1 cilinder niet mee,kop is toen gevlakt en uiteraard nieuw pakking op gegaan,zou wel flink balen als nu de andere kant lek zou zijn,maar zat nog te denken over die harde slang,tis toch logish dat ie hard is omdat het systeem best wel onder druk word gezet toch?

Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer

en als er lucht in zit wordt de druk nog hoger.

Gr Jack

Nitrofreak

net 40 minuute motor late draaien en bekant 1 liter vloeistof bij gevuld,terwijl ik zat te wachte zat ik een beetje met de kachel te spelen,die werd soms ook ineens helemaal koud en dan weer warm, er zat idd veel lucht in het systeem want de borrels vlogen door het tankje en ik ben een stukje wezen rijden en het niveau bleef goed nu ben ik benieuwd of dat het zo blijft als de motor koud is,ik vond alleen dat de koelvloeistof wat aan de dop zat beetje vettig aanvoelde,wat mij de kriebels geeft,ik denk toch dat ik het ergste kan vrezen aangezien ik al een tydje last heb van het verdwijnen van koelvloeistof,denk dat ik mn borst nat kan maken en weer een hoop centjes kwijt ben ,word nu wel een beetje moederloos van mn omega,lijkt wel of de klachten niet op houden:-( heb de omega nu een jaar maar begin het echt zat te worden

Jack-omegax3.0xe
                          Deelnemer

Dan zou ik gaan denken aan je olie koeler of te wel je warmte wisselaar.
                            Heb je ook witte aanslag aan je vul dop zitten???

Dat kost ook een aardig duit.

Gr Jack

Nitrofreak

nee geen witte aanslag op de dop,die is goed schoon ,ik kijk het nog een paar dagen aan en dan ga ik maar eens langs bij de garage die Botho me aangaf

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.