Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Nog steeds inhouden… OPGELOST!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2011 om 16:44 #17235048
Ik heb een probleem met mijn Astra H:
Hij houdt nu nog steeds in! Ik heb vandaag mijn bobinebrug vervangen, omdat deze kapot was. Alleen het inhouden is nog steeds niet weg. Het is wel minder geworden, ook klapperd hij niet meer zo veel.
Verder zijn de bougies (Bosch) en de pingelsensor ook nog vervangen. Hij is bij de Opel in Gilze geweest en daar konden ze ook al niks vinden, alles was goed zeiden ze. Heb toen met iemand de bobinebrug gewisseld, vandaar dat ik wist dat deze kapot was.
Ik heb ook met een andere luchtmassameter geprobeerd, dit helpt ook niet (rijdt alleen maar slechter).
Ik heb onderin veel minder koppel. Met optrekken pakt hij na overschakelen soms gewoon erg slecht op (schoot net gewoon naar voren, zo erg).
Met de nieuwe bobine is het alleen wat minder geworden ook houdt hij niet meer zoveel in, maar af en toe dus nog wel.
Ik ben nu dus op het punt dat ik het echt niet meer weet!
Mijn auto is gechipt bij M-tech, voorzien van directe luchtinlaat, voorkat vervanger en RVS inlaat met dumpvalve. Dit heeft nooit problemen op geleverd (zit er al weer minimaal 8 maanden op en andere zelfs langer).
1 april 2011 om 17:29 #17847896Ik zou eens vragen het normale programma er weer op te zetten.
Heb je je bougies al gewisseld voor Bosch bougies?
1 april 2011 om 17:41 #17847897Hij heeft het met chip ruim een jaar goed gedaan, volgens mij ligt het hier dus ook niet aan. Proberen kan natuurlijk, maar alleen als dit geen geld kost. Ik betaal me scheel aan van alles, en niks helpt echt.
Bosch bougies zijn idd. al gemonteerd.
1 april 2011 om 19:17 #17847898Heb je al je inlaatslangen al gecontroleerd? Geen vacuumslangen los? Geen opgeslagen foutcodes?
1 april 2011 om 19:20 #17847899Hij is bij de Opel geweest uitgelezen alles gechecked en er mee gereden met de Tech-2 er aan, alles was normaal. Als er een slangetje los ligt merk je dat metteen met fouten ed..
2 april 2011 om 11:59 #17847900[rquote=1905120&tid=145635&author=NelisZ20LER]Hij is bij de Opel geweest uitgelezen alles gechecked en er mee gereden met de Tech-2 er aan, alles was normaal. Als er een slangetje los ligt merk je dat metteen met fouten ed..[/rquote]
Ik heb een poosje met een kapotte vacuum connector gereden maar bij uitlezen kwam dat er niet uit. Was achter op het blok bij het vacuum potje.
3 april 2011 om 09:31 #17847901Ik zal het zo eens ff checken, het is nu nog droog! :D
3 april 2011 om 09:47 #17847902[rquote=1905455&tid=145635&author=zetos]Ik heb een poosje met een kapotte vacuum connector gereden maar bij uitlezen kwam dat er niet uit. Was achter op het blok bij het vacuum potje.[/rquote]
De slangetjes die er naartoe lopen zijn allemaal nog heel, potje zelf kan ik zo niet zien, zal ff op de brug moeten daarvoor.
Hield hij bij jou toen ook in dan?
7 april 2011 om 18:56 #17847903Ik ga hem van het weekend zelf eens aan een uitleescomputer leggen, kijken of ik iets tegenkom… :hmmz
Controleer ik gelijk even alle vacuum leidingen/slangetjes.Ik merk wel dat de auto met koude motor beter ”gaat” als met warme motor. Ik ga ff kijken of er ergens een temperatuursensor niet helemaal werkt.
Echt flink inhouden heeft hij niet meer gedaan, het is meer een beetje twijfelen.
16 juli 2011 om 13:29 #17847904Nou eindelijk een update, na lange tijd!
Heb hem een tijdje geleden proberen uit te lezen (zo’n 3 maanden inmiddels). Dit is toen niet gelukt. Nu bleken we bij mij op het werk ineens de laatste software en uitleesaperatuur van bosch te hebben! Ik heb alleen weinig tijd gehad de laatse tijd. Vandaag eindelijk even kunnen rijden met de computer er aan. Je kunt dan uit een lijst
iedere keer 4 waardes instellen om te laten zien op een scherm. Luchtmassameter, lambda enz. waren gewoon. Alleen iedere keer als hij inhield of gewoon zijn vermogen
niet leverde bleek de klopbeveiliging actief te zijn! Deze is al 2 keer vervangen nu!!! Dan zou ik nu alweer aan mijn vierde toe zijn. Iemand meer met dit probleem?Ik denk dat ik hem maar naar de dealer breng, misschien dat hun een momentsleutel hebben die er wel bij komt. Zal wel erg nauwkeurig komen met dat aanhaalmoment
iets anders kan ik niet verzinnen.23 juli 2011 om 07:57 #17847905Zo, de klopsensor is gemonteerd en hij rijdt weer stukken beter! Ik hoop dat deze het wat langer uithoud!
23 juli 2011 om 09:23 #17847895ff afkloppen(op hout dat ie weer snel kapot gaat) :thumb
2 september 2011 om 21:24 #17847906wat jij hier beschrijft heb ik ook aan de hand als hij koud is gaan als een raket maar warm merk ik niet veel meer van de turbo
bij mij hebben ze hem ook al een paar keer uitgelezen maar niets de laatste keer was mijn voorste lamba om zeep die dingen leven niet lang bij mij weet ook niet hoe dat komt maar ja het zei zo jij schrijft hier iets over een klopsensor wat is dat ik denk dat ze dat bij ons anders noemen dit is ook mijn laatste hoop als hij nu niet beter gaat gaan staat hier eerdaags een g cabrio te koop ik ben het echt moe en niemand vind iets -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.