Nog geen astra G. Wel alvast voorstellen

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Nog geen astra G. Wel alvast voorstellen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    jos astra G
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben Jos woon in Amersfoort, ben getrouwd net Bianca en we hebben een dochter Lotte.

Ik ben altijd fan van de Astra G geweest en wil graag er weer 1 hebben.

Ik zoek dus een astra G met de 1.8 16v motor met 125pk of de 2.0 16v met 136pk.

Het liefst een 3 deurs, maar een 5 deurs mag eventueel ook. GEEN coupé.

Ik wil wel graag een hele mooie roestvrije en goed exemplaar met niet teveel kilometers.

Ik ben al een tijd op zoek, maar het lukt me tot dusver nog niet. Bijna alles is 1600 en/ of ze zijn niet naar mijn zin.

Nu dus op dit forum terecht gekomen in de hoop dat er hier misschien forumleden zijn die een mooi exemplaar te hebben.

Voor een mooi en goed exemplaar heb ik best wel een goed budget.

Dus misschien gaat het hier lukken en mogen jullie me altijd berichten. Alvast bedankt en hopelijk tot ziens.

Groet, Jos :

jos astra G
      Deelnemer

Zo,  even reageren op mijn eigen topic van 24 september 2022.</p>
        Inmiddels bijna 3 jaar verder en na verschillende omzwervingen toch weer terug bij opel.

Ben sinds ongeveer 2 maanden in het bezit van een mooie zwarte astra G 1.6 8v z16se.

Nooit gedacht dat de astra met deze motor toch redelijk vlot is! Ok geen racer, maar dat hoeft ook niet. De auto heeft 157000 gereden en rijdt gewoon heerlijk. Distributieriem vorig jaar vervangen tegelijk met de koppakking.

Zoals gezegd, hij rijdt heerlijk start goed en behoorlijk zuinig. Naar nu komt het, hij verbruikt redelijk wat olie. Zo ongeveer 0,5 liter op 1000km. Daarnaast lekt hij ook rechts van het blok. O-ring achter de bobine heb ik vervangen en daar is het nu droog.

Stationair loopt hij mooi, maar als ik de oliedop verwijder zou toch kortstondig het toerental moeten veranderen? Dit is niet zo en ik vind ‘m redelijk blazen uit de opening. Ik heb de dikke slang van de carterontluchting los gehad en deze was niet verstopt. Wel is deze gescheurd, maar pas achter de slangklem. Waar zit de dunne slang overigens? Heeft deze motor een carventilatie klep? Ik vind hier niets over.

Nogmaals, de auto rijdt en start prima. Zonder problemen en geen blauwe rook. Geen koelvloeistof in de olie en koelvloeistof is vrij van olie. Temperatuur 80-85 graden. ik kan een beetje de simpele klusjes zelf, maar hier durf ik toch niet te veel zelf. Mijn hoop is nu op jullie gevestigd. Desnoods naar de garage. Alvast bedankt voor de reacties en hulp.

Groet, Jos

liviu2004
        Deelnemer

Z16SE is geen turbo motor, dat weet je wel. Carteronluchting werkt via een gaatje in de gasklephuis, niet meer niet minder.

Olie verbruikt komt van 2 reden: klepseals en zuigerveren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.