Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › nog een thermostaatvraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2009 om 09:24 #17558861
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door c-dett16v
en wat betekend voods?Vriendelijk Oplichtende Opel DealerS
Zal je toch hier moeten bestellen. Ik was voorheen ook niet te spreken over ze. Maar nu zit er een ander…en geen kwaad woord over dhr. Zeilemaker ! Top kerel :thumbup
5 december 2009 om 09:26 #17558862em als ik wat origoineel nodig heb ga ik voortaan naar sliedrecht, is wel 15min rijden maar dan wordt ik in ieder geval noormaal behandeld:thumbup
5 december 2009 om 15:18 #17558863Krijg je ook een foutmelding bij het uitlezen van je auto als de thermostaat stuk is? Bij mij word hij vaak niet warmer als 75 tot 85 graden. Auto was laatst uitgelezen ivm een ander probleem en die gaf niks aan over een defecte thermostaat. Twijfel nu of hij wel of niet stuk is?
5 december 2009 om 16:32 #17558864Nee, je krijgt geen foutmelding bij kapotte thermosstaat, in de meeste gevallen word de juiste bedrijfstemp niet meer gehaald.
Willem
5 december 2009 om 22:34 #17558865origineel gepost door wim-v6
Nee, je krijgt geen foutmelding bij kapotte thermosstaat, in de meeste gevallen word de juiste bedrijfstemp niet meer gehaald.Willem
Dat verklaard waarom er niks is gezien bij het uitlezen. Is tussen de 75 en 85 graden een goede waarde voor een 150pk diesel?
5 december 2009 om 22:39 #17558866Vandaag op de testbank bij EDS max temp 85 graden en onderweg 75-82 met snelheid 120-160km p.u.:thumbup?
Jan
6 december 2009 om 05:30 #17558867Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
Ik heb het ‘s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ‘s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?
6 december 2009 om 10:44 #17558868origineel gepost door Navy
Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
Ik heb het ‘s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ‘s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?
Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.
Jan
6 december 2009 om 11:05 #17558869Hej Jan,
Hij moet echt wel gewoon tussen de 85 en de 90 graden staan hoor !! Dat is immers de werk temperatuur !! Met m’n nieuwe thermostaatje haald ie ook met gemak 85 graden en pas als ik hem echt laat werken klimt ie naar de 92 graden om dan vervolgens weer te dalen naar 85 á87 graden !Een hulpkachel is niet meer dan een kachel die zorgt dat je interieur op temperatuur is !
9 december 2009 om 16:47 #17558870origineel gepost door speaker
Hej Jan,
Hij moet echt wel gewoon tussen de 85 en de 90 graden staan hoor !! Dat is immers de werk temperatuur !! Met m’n nieuwe thermostaatje haald ie ook met gemak 85 graden en pas als ik hem echt laat werken klimt ie naar de 92 graden om dan vervolgens weer te dalen naar 85 á87 graden !Een hulpkachel is niet meer dan een kachel die zorgt dat je interieur op temperatuur is !
Volgende week komt er een nieuwe in:thumbup
Jan
9 december 2009 om 17:02 #17558871goedzo!
9 december 2009 om 22:37 #17558872origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Navy
Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
Ik heb het ‘s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ‘s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?
Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.
Jan
Die van mij komt helemaal niet meer omhoog (Mijn temp.meter heren heb ik het over……)
Alleen als ik stil sta met draaiende motor komt ie ietwat…:hmmz
9 december 2009 om 22:41 #17558873origineel gepost door Edvries
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Navy
Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
Ik heb het ‘s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ‘s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?
Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.
Jan
Die van mij komt helemaal niet meer omhoog (Mijn temp.meter heren heb ik het over……)
Alleen als ik stil sta met draaiende motor komt ie ietwat…:hmmz
Nou dan moeie ook een nieuwe:P
Jan
9 december 2009 om 23:18 #17558874origineel gepost door janneman vectra c
Nou dan moeie ook een nieuwe:P
Jan
Wordt aan gewerkt…
10 december 2009 om 07:54 #17558875origineel gepost door Edvries
origineel gepost door janneman vectra c
Nou dan moeie ook een nieuwe:P
Jan
Wordt aan gewerkt…
Is in bestelling… ( waarschijnlijk morgen binnen ! )
11 december 2009 om 08:37 #17558876origineel gepost door c-dett16v
ik geloof dat we ondertussen een thermostaat vervang meeting kunnen gaan organiseren:DYep, de mijne bleef ook al een weekje netjes op 0 graden staan.
a.s. dinsdag vervangen. die hap.Safe driving Jurgen
17 december 2009 om 13:45 #17558877Hahah, het H1N1C3 Thermostaatvirus heeft mijn Vec ook te pakken. Gelukkig hoeft ie niet geruimd te worden maar wordt volgende week woensdag wel de thermostaat vervangen. Komt niet hoger dan 80 graden en de VOD heeft de slangen gemeten en deze gaven een temperatuur aan die nog lager lag.
I’ll keep you informed.
Greetz Roel met een C.
17 december 2009 om 20:34 #17558878origineel gepost door opel-limbo
Hahah, het H1N1C3 Thermostaatvirus heeft mijn Vec ook te pakken. Gelukkig hoeft ie niet geruimd te worden maar wordt volgende week woensdag wel de thermostaat vervangen. Komt niet hoger dan 80 graden en de VOD heeft de slangen gemeten en deze gaven een temperatuur aan die nog lager lag.I’ll keep you informed.
Greetz Roel met een C.
De mijne krijgt morge een nieuwe:jerry
Jan
(P.s hoe is je verbruik Roel ? )
17 december 2009 om 20:39 #17558879de mijne (Z19DTJ) komt eigenlijk ook nooit hoger dan 75-80 graden maar ook met dit koude weer komt ie wel gewoon op die temperatuur en in de zomer met 30 graden ook gewoon dus dan lijkt me dat de thermostaat niet kapot is. Binnen 5 km is het ook al gewoon warm in de auto.
17 december 2009 om 20:49 #17558880Jullie zijn niet alleen met de dieseltjes en de thermostaat!! Er is ook al een manta en een c20ne topic over :P
In mijn E-Kadett wordt ie morgen ook vervangen! :D17 december 2009 om 20:56 #17558881origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door opel-limbo
Hahah, het H1N1C3 Thermostaatvirus heeft mijn Vec ook te pakken. Gelukkig hoeft ie niet geruimd te worden maar wordt volgende week woensdag wel de thermostaat vervangen. Komt niet hoger dan 80 graden en de VOD heeft de slangen gemeten en deze gaven een temperatuur aan die nog lager lag.I’ll keep you informed.
Greetz Roel met een C.
De mijne krijgt morge een nieuwe:jerry
Jan
(P.s hoe is je verbruik Roel ? )
Jan,afgelopen dinsdag klanten bezocht en ca 540 km gereden. Verbruik: 1 op 19:o
Korte stukken,vooral de boodschappenritjes,slurpt ie wat meer.Greetz Roel met een C.
18 december 2009 om 05:38 #17558882En EriQ ( met een C ) zit ie er al in ??
18 december 2009 om 05:46 #17558883origineel gepost door opel-limbo
Jan,afgelopen dinsdag klanten bezocht en ca 540 km gereden. Verbruik: 1 op 19:o
Korte stukken,vooral de boodschappenritjes,slurpt ie wat meer.Greetz Roel met een C.
staat dat op je boardcomputer?? of zelf nagerekend met tanken??
Mijn comp. zegt vaak zat dat ik netjes 5L/100km rijdt ( gemiddeld. Als ik dan ga tanken en de comp. zegt dat ik 45liter verbruikt hebt, gaat er 49 liter in !!
Dus … boardcomputer kan niet rekenen denk ik !! :P18 december 2009 om 07:18 #17558884origineel gepost door speaker
origineel gepost door opel-limbo
Jan,afgelopen dinsdag klanten bezocht en ca 540 km gereden. Verbruik: 1 op 19:o
Korte stukken,vooral de boodschappenritjes,slurpt ie wat meer.Greetz Roel met een C.
staat dat op je boardcomputer?? of zelf nagerekend met tanken??
Mijn comp. zegt vaak zat dat ik netjes 5L/100km rijdt ( gemiddeld. Als ik dan ga tanken en de comp. zegt dat ik 45liter verbruikt hebt, gaat er 49 liter in !!
Dus … boardcomputer kan niet rekenen denk ik !! :P
@speaker
Inderdaad zit de bc er af en toe wel wat naast. Maar ik had dus 540 kilometer gereden en de tank was net niet half leeg. Waren gecombineerde stukken snelweg,binnendoor, snelweg etc. Heb dus ook niet overal 120 kunnen rijden. Moet ik wel zeggen dat ik erg rustig gereden heb en niet ben gaan scheuren.Zoals ik eerder al aan gaf ligt het verbruik binnen de bebouwde kom wel een stuk hoger. Lijkt wel alsof mijn C-tje een stukkie rijker staat afgesteld!!!!Peet,ik heb een topic geopend over een of ander raar ratelend geluid bij het ontgrendelen van de CV.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117453
Weet jij misschien wat dat kan zijn of waar het door veroorzaakt wordt??
Alvast bedankt.
Greetz Roel met een C.
18 december 2009 om 08:29 #17558885Heb echt geen flauw idee. Volgens mij heb je een rar-ra auto, met al je probleempjes ! :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.