Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Nog een Astra H GTC turbo present! Minimeet met Predator

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17753147
    frank de jonge
      Lid sinds:
      23 May 2011

      Hier een filmpie van een flyby waar je de dumpvalve echt goed kan horen.
      [youtube:trenkb7l]http://www.youtube.com/watch?v=KqWCMrykomU[/youtube:trenkb7l]

      Hier een filmpie waar de voorste katvervanger er ook onder zit.
      [youtube:trenkb7l]http://www.youtube.com/watch?v=c2KFax9OJBo[/youtube:trenkb7l]

      #17753148
      corsakupesh
        Lid sinds:
        29 December 2011

        Heey welkom hier mooie astra en leuk da je er ook filmpjes bij zet
        Grt

        #17753149
        frank de jonge
          Lid sinds:
          23 May 2011

          Thnx, moet wel ff vermelden dat het monteren van die VKER een pokkeklus was. Lambdasonde zat muurvast en de klem van de turbo ook.

          #17753150
          frank de jonge
            Lid sinds:
            23 May 2011

            Ik meende van de week er al achter gekomen te zijn dat de turbo die op mn Z20LEL zit niet meer de originele was. Nu was ik vandaag toch mn auto aan het wassen etc etc dat ik onder de kap ff op onderzoek uitgegaan ben. Na alle informatie die ik al verzameld had waaraan je kunt zien om welke turbo het zou gaan zag ik vandaag het paarse plaatje waarop staat dat het om een LEH turbo gaat. Was op zich wel een verassing want ik zou hem als een compleet standaard auto gekocht hebben. Inmiddels is de downpipe ook gemonteerd en is het beeste nog iets vrijer gaan lopen kwa motorcultuur. Over het hele toeren gebied ook meer kracht ter beschikking en vooral in de hoge toeren hamert die GTC heerlijk door. Alleen jammer dat het uitlaatgeluid zo idioot saai is :(

            Anyway, ff klein plaatje erbij voor de leuk.

            *Geluid is wel slecht, veel ruis*
            [youtube:2dfbb58e]http://www.youtube.com/watch?v=cub8ugPZaE4[/youtube:2dfbb58e]

            #17753151
            predator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 June 2005

              jij durft over de rond weg haha.

              #17753152
              frank de jonge
                Lid sinds:
                23 May 2011

                Ssssssssssssst! Laat em ook niet te lang staan

                #17753153
                rikdekikker
                  Lid sinds:
                  18 July 2011

                  welkom hier! mooie astra! :D

                  #17753154
                  frank de jonge
                    Lid sinds:
                    23 May 2011

                    Vanmiddag ff een minimeet gehad met Predator (OPC 2 turbo). ff de wagens bewonderd en toen ff gereden. Ook ik mocht nog een stukje sturen en dat was gewoonweg grandioos! Dat ding sleurt echt als een malle. Mooi vergelijk kunnen maken tussen 283PK en 360NM tov de standaard GTC turbo van mij (geen idee wat die aan vermogen doet)

                    ONdanks de OPC 2 zn vermogen is die auto echt heel relaxed te rijden nog. Vermogen wordt heel soepel afgegeven in de lage toeren. Op hogere toeren verneem je echt dat het beest over een grote hoeveelheid vermogen en koppel beschikt want hij blijft gaan!!!

                    Was weer een gezellig middagje met mooie techniek!

                    #17753155
                    predator
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 June 2005

                      ja dat ging zeker mooi.

                      Ook mooi om in de gtc turbo te rijden, geeft echt een duidelijk verschil van wanneer het vermogen los komt als je het vergelijkt met elkaar.

                      De gtc turbo pakt sneller (1500 dacht ik) de vermogen dan mijn eigen auto, maar daar heb ik speciaal voor gekozen om mijn vermogen later te krijgen (2500rpm) om ook normaal als een beschaafde te kunnen rijden en niet als een malle haha….

                      Volgende keer moeten we even wat filmpjes maken Frank, lijkt me wel leuk even over de autobahn knallen.
                      Is voor ons naast de deur haha.

                      #17753156
                      frank de jonge
                        Lid sinds:
                        23 May 2011

                        Haha, dat is goed. Moet dan wel ff zorgen voor een bijrijder of een gopro. Enneh, ff helemaal los he ;-)

                        #17753157
                        frank de jonge
                          Lid sinds:
                          23 May 2011

                          NU had ik het al is een keer eerder ergens omschreven maar doe het nog maar is een keer.

                          Ik heb af en toe wanneer ik bijvoorbeeld op de snelweg rij a 150km/h in zn 6 en ik dan het gas tot de bodem intrap de turbo gewoon NIET op gang komt. Het lijkt dan wel een atmospherische 1.2 ofzo. het ding trekt dan voor geen meter voor een seconde of 5 of langer. En als dan ineens de turbo wel begint te spoolen dan gaat ie als een jekko.

                          Wat kan dat zijn???

                          #17753158
                          frank de jonge
                            Lid sinds:
                            23 May 2011

                            Gisteravond reed ik op de invoegstrook om snelheid te maken, auto had er wel flink zin in en schoot ik vooruit, richting aan, snelweg invoegen en vrachtwagen inhalen zie ik ineens een witte rookpluim in mn binnenspiegel. dus gas eraf en laten rollen tot de volgende afslag (2km verderop) en daar eraf gegeaan. Auto gelijk op de carpoolstrook. Kap open, KVS tankje was al helemaal leeg, overal kvs onder de kap en onder de gehele auto door.

                            Waarschijnlijk een leiding gesprongen oid. Dan nu de vraag, hoe kan zo’n slang springen of losschieten? Misschien verstaft?

                            De motor vertoonde geen rare kuren kwa gedrag ofzo en de power was goed aanwezig.

                            #17753159
                            turbosix
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 November 2010

                              Ik heb dit recentelijk 2 x gehad met mn LEL, bijna alle slangen waren gaar! Heb alles vervangen

                              #17753160
                              frank de jonge
                                Lid sinds:
                                23 May 2011

                                Sinds een paar weken een andere auto gekocht. Heb zoveel problemen gehad met de Astra dat ik er helemaal klaar mee was. Hij is dit voorjaar door zn veerschotels gezakt. Kats verrot. Hij begon zoveel olie te verbruiken op een of andere vage reden. Hij rookte niet eens, lekte nergens en koelvloeistof niveau varieerde ook niet. Kracht was er nog wel steeds maar ik was zo klaar met deze auto dat ik nu eens wat anders wil proberen.

                                Hier ff een foto

                                Het betreft een Mazda 3 MPS van bouwjaar 2007.
                                Standaard een 2,3ltr motor met 260PK en 380NM. Voorzien van een mechanisch sperdifferentieel, sterke remmen, goed onderstel, lekker dik interieur.

                                Hoe het rijdt?? Het overtreft al mn verwachtingen :)

                                Bij deze dus geen opel meer voor mij, maar blijf hier nog wel gewoon mee lezen hoor :)

                                #17753161
                                turbosix
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 November 2010

                                  Jammer dat hij je niet beviel,
                                  Ik heb met deze astra van mij (de 4de inmiddels) ook veel ellende gehad, in tegen stelling tot de vorige 3.
                                  Zou de H turbo zo ontzettend slecht gebouwd zijn?
                                  Ik heb vele momenten gehad waarbij ik het ook helemaal heb gehad met t ding.
                                  Vorige week weer een lekke radiator.
                                  Elke keer denk ik weer, nu heb ik bijna alles al eens vervangen dus wat kan er mis gaan, en dan gaat er weer iets stuk waarvan je het totaal niet verwacht.

                                  We kijken nu wel eens op het www voor een vectra omdat er nog wel een opel-hart in me klopt maar het wordt misschien ook wel eens tijd voor een ander merk!
                                  Wel kijk ik regelmatig of er een redelijk geprijsde golf V R32 of een lancer evolution VIII in de buurt staat.

                                  #17753162
                                  frank de jonge
                                    Lid sinds:
                                    23 May 2011

                                    @ turbosix, heb je je veerschotels al eens gecontroleerd? ff die plastic doppen eraf trekken.

                                    Ja ik weet niet wat het is met de Astra H, mn neef heeft een LER en die heeft nog geen gedoe gehad. Bij de garage hadden ze gezegt dat hij van geluk mocht spreken dat ie er nog mee gehad heeft. Zegt mij dan eigenlijk wel weer genoeg.
                                    Vindt het jammer, de GTC was een prachtig mooie auto en reed fijn.

                                    #17753163
                                    turbosix
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 November 2010

                                      De schotels zijn idd een beetje roestig maar nog niet heel extreem.
                                      Dit is dus ook weer een project wat er aan zit te komen.

                                      Ik weet niet hoe de LEL/LER turbo’s zijn,
                                      De LETjes zijn op een gegeven moment gaar en moet er een nieuwe op maar of de LEL nu de zelfde slechte kwaliteit heeft als de LET of even goed als de LEH weet ik dus niet.
                                      Deze kostenpost heb ik nu helemaal geen zin in.
                                      Daarbij twijfel ik ook nog over de M32 bak, de platen zijn al eens vervangen maar ik vind de bak niet altijd even robuust meer aanvoelen.

                                      Ga nog wel de degelijkheid van een R32 en de evo onderzoeken,
                                      Hoewel zo’n MPSje waar jij in rijd mij ook erg aantrekt nu!

                                      #17753164
                                      kelderbier
                                        Lid sinds:
                                        30 September 2007

                                        Ik rij zelf de h opc maar nergens last van. De m32 bak die ik heb trekt 485 nm zonder problemen. Lijkt erop dat de platen van de ler / let zwakker zijn. Ook de leh turbo is kurkdroog.

                                        #17753165
                                        frank de jonge
                                          Lid sinds:
                                          23 May 2011

                                          Die kunnen ook max maar 360NM hebben. OPC kan meer verdragen. Weet niet hoeveel km de OPC van jou al heeft gedaan, bij mij begon het gedoe bij 125k km

                                          #17753166
                                          kelderbier
                                            Lid sinds:
                                            30 September 2007

                                            Oke de jouwe heeft meer gelopen. Zit nu op
                                            51000 km. Rij er alleen in het weekend mee. Alleen de kwalen die ik hier lees zijn wel extreem voor een auto met die km stand. De coupe turbo met 135000 km rijd nog steeds als een zon. Hiervoor ook een Astra cabrio turbo gereden tot de 120000 en ook geen problemen gehad.

                                            #17753167
                                            frank de jonge
                                              Lid sinds:
                                              23 May 2011

                                              Nou, ik denk dat bij deze km stand deze kwalen niet eens zo heel extreem zijn eigenlijk. Heb ze ook al gehoord met 60k km dat de turbo gegaan is, koppaking lek of iets dergelijks. Mn ex GTC was altijd dealer onderhouden dus ik had gewoon een slechte denk ik…

                                              #17753168
                                              john.t
                                                Lid sinds:
                                                18 July 2012

                                                @frank:
                                                Zijn hier veel mensen die slecht over m-tech praten.
                                                Wat ik weet is dat m-tech geen eigen sofware gebruikt/schrijft.
                                                die van mij is daar ook phase1 gechipt. Zie geen problemen om hem daar te chippen.
                                                tot nu toe geen rare fratsen.
                                                trekt als de sodemieter op.
                                                alle versnellingen trouwens.
                                                naast het chippen, rvs voorkat vervanger, rvs inlaatpijp met dumpvalve, andere luchtfilter huis met verkort inlaat traject. (geen.pijp.meer over de motor heen) Grotere luchtinlaat naar luchtfilterhuis. bosch f5dpor platinum boggies. (beter als die ngk)
                                                zit nu rond de 245pk 355nm. Heb de LER blok met standaard 200pk.
                                                snel genoeg. als.mn vriendin erin rijdt 1 op 12/13 :)
                                                Dus het is niet alleen chippen;).

                                                succes met de keus door welk bedrijf je het laat doen.

                                                #17753169
                                                turbosix
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 November 2010

                                                  Frank heeft nu een Mazda John, denk niet dat m-tech daar iets mee kan.
                                                  :-)

                                                  Wat zou je mazda mps eigenlijk leveren na een chipkuur?
                                                  Dik boven de 300 pk?

                                                  #17753170
                                                  frank de jonge
                                                    Lid sinds:
                                                    23 May 2011

                                                    Heb een goede gevonden voor een chip.
                                                    Hij gaat dan naar 305pk en 490nm. Dat is best wel wild eigenlijk. Eerst maar even standaard rondkarren. 260pk op 380nm verveelt nog niet.

                                                    #17753171
                                                    turbosix
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 November 2010

                                                      490nm! Sh#^
                                                      Voelt hij veel sneller aan dan je oude?
                                                      Vergelijkbaar met die van predator?

                                                      Ik heb zelf ook al ff gezocht naar 1, jammer genoeg is de kofferbak te klein voor de kinderwagen en zijn ze bijna allemaal rood.

                                                      Ik ga nog kijken naar een blauwe Evo 8 met de lichtste motor.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.