Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Nog een Aanjager probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2011 om 09:00 #17230542
Beste heren van het Opel-Forum,
Heb helaas wat probleempjes met de verwarming/aanjager van m’n Astra…
Het probleem lijkt vooral het probleem van Remi91
( Ander topic )Echter is het bij mij wat ingewikkelder…
Bij mij gaat de aanjager ook uit het niets uit en dan reageert deze ook op geen enkele stand meer, na een tik te geven tegen het paneel naast het gaspendaal slaat deze 7 van de 10 weer aan echter alleen op stand 4. Hierna kan ik het wel zachter zetten tot dat deze weer na een tijdje afslaat…
Wat wel werkt is de verwarming lager zetten en dan blijft deze 6 van de 10 keer weer blazen.Stand 1 is overigens altijd wel een probleem, in deze stand springt hij heel vaak uit…
Wat er ook nog eens bij komt, dat als het nat weer is, of na het wassen van de auto de aanjager er ook erg veel problemen mee heeft… Erg vreemd.
Wat gister avond gebeurde vind ik nog iets enger… Ik kreeg de aanjager aan de praat maar deze ratelde heel erg, net alsof er een kabeltje, of sticker ofzo tegen de ventilator aan zat te tikken…
Ik heb een Opel Astra 1.6SZR uit 98.
Kan iemand mij hiermee mee helpen, wat het precies is en wat ik er aan kan doen?
Oh, en weet iemand hoe je de verlichting van het middenconsole kan vernieuwen/vervangen? De rechterkant van mijn middenconsole wordt niet meer verlicht…
Alvast bedankt ;)
Edit:
Vergeten model aanduiding erbij te vermelden ;)
1998 Opel Astra G 1.6SZR6 januari 2011 om 11:26 #17790041DJP7 nu ken ik dat type auto niet maar wat je schrijft lijkt het mij dat de voorschakel weerstand kapot is of op zijn minst zeer slecht het ratelen kan erop duiden dat in gunstig geval iets in je aanjager gezogen is (een blad of een stukje houd etc etc) in het slechte geval is het lager defect van je aanjager en dan zal je er een andere aanjager in moeten bouwen die zijn op de sloop wel te vinden denk ik dan het verlichting probleem kan ik niet mee helpen maar meestal moet je een deel van het middenconsole losschroeven om erbij te kunnen
vr gr johan6 januari 2011 om 13:23 #17790042Thanks, zal er dit weekend naar kijken! Ik hoop echt dat het alleen de weerstand is dan…
Als iemand nog meer ideeën heeft, ik hoor ze graag! Wil het liefst zoveel mogelijk informatie winnen voordat ik begin ;)
6 januari 2011 om 21:55 #17790043verder niemand een idee?
(sorry voor de schop)
6 januari 2011 om 22:38 #17790044Middencoonsool demonteren —> http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm
7 januari 2011 om 09:08 #17790045zoals omschreven, kachelweerstand defect.
Willem
8 maart 2011 om 21:50 #17790046Heb eindelijk de kachelweerstand kunnen vervangen maar helaas… De aanjager werkt nog steeds erg slecht…
Zou het, het motortje zelf kunnen zijn?
Dennis
8 maart 2011 om 22:40 #17790047ja kan zeker.
gaan wel eens vast zitten.
willem
9 maart 2011 om 08:11 #17790048Hmm.. Weer wat te doen dan… Heb hem al een keer schoon geblazen… toen deed de motor het wel goed… Ook direct aangesloten op de accu dan blaast ie echt meteen goed…
Eenmaal weer terug geplaatst deed hij het weer wel even goed… Helaas na een aantal keren rijden, starten etc… is het wat erger geworden…Hoop niet dat het de stuureinheid zal zijn… Had ergens iets gelezen dat deze voor de oudere Astra G’s niet meer te verkrijgen zijn?
11 maart 2011 om 08:19 #17790049Gisteravond even de spanning door gemeten welke van de kachelweerstand naar de aanjager gaat…
Deze geeft op alle standen (behalve de 0 stand uiteraard) netjes 12v aan…effin het motortje eruit gehaald en we vermoeden dat de koolborstels op zijn… Gaan vandaag opzoek naar een één welke we vandaag nog kunnen inbouwen, desnoods een van de sloop al is het voor tijdelijk…
Zonder aanjager rijden lijkt me vrij onverantwoord, aangezien het weer hier zo kan veranderen ;)
Heeft iemand een nette prijs indicatie voor mij?
Thanks!
11 maart 2011 om 21:42 #17790050Gefixt!
Was inderdaad de aanjagermotor/unit welke deze problemen gaf… Heb van de sloop eentje van €60,- op de kop weten te tikken :)
Bij de opel dealer kostte het me anders €212,55! :| Niet normaal!
11 maart 2011 om 21:48 #1779005160 euro voor een kachel aanjager?????????
wat ben ik blij met m corsa ik had hem voor 20
vind 60 sowieso wel erg duur voor zo ding.ff een tip (maar ik ben bang dat ik er al te laat mee ben)
voor het inbouwen even vet op het lagertje doen, daar waar dat asje draait zeg maar, bij mijn andere ook maar ff gedan voor dat ie weer naar de kl*te draait, en ff kijken als er ook haren en andere rommel om die as heen zit waardoor ie vast kan lopen na langere tijd.
heb je hem even rond gedraait om te zien als ie soepel loopt ;)ma zoals ik zeg, ik denk dat ik al te laat ben met de tip, denk dat ie er al in zit. maja
11 maart 2011 om 21:56 #17790052Yeah… Helaas wel! ’98’er Delphi systeem… Volgens mij beginnen ze schaars te worden… Ah well!
Ja hij is al wel in gebouwd maar toch thanks voor de tip! We hebben het motortje uiteraard eerst even schoon gemaakt/geblazen en hebben inderdaad gekeken of deze soepel liep, gelukkig wel!
Probleem van de vorige aanjagermotor was trouwens niet dat deze vast gelopen was of iets dergelijks… Deze deed het namelijk prima als je rechtstreeks 12v aansloot… Echter in de auto aangesloten alleen niet :S
Vandaar dat we alles eerst door hadden gemeten, maar dan geeft de weerstand netjes 12v aan… Dus daar kon het niet aan liggen… Vermoedelijk waren de Koolborstels van de motor gewoon op, of drukte de veren niet genoeg meer aan waardoor deze vermoedelijk slecht contact maakte…
Want met een goede klap op het dashboard ging de aanjager namelijk wel weer werken…
Ach ja… Hopen dat deze niet binnenkort probleempjes gaat geven, maar ik ga er niet van uit… Heb immers toch nog garantie :P
Maar nog steeds, thanks voor de tip!
edit: Ik zal btw binnenkort even wat foto’tjes van de Astra posten :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.