Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › NL-TUNING TOPIC:
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2008 om 16:02 #17376224
dat wil ik ook weleens weten waarom tektiel niet goed is?? ik hoor het graag.
vanaaf beginnen we aan een klein afscheidingswandje tussen de corsa en mijn c-kadett city ivm met al het lassen en slijpen(en ik wil geen vonken op me autotje) en uiteraard verder met opnieuw inrichten en opruimen voor de winter.
groeten nick
7 oktober 2008 om 16:25 #17376225origineel gepost door Sonador
origineel gepost door nl-tuning
@Xo-C4Rm4nI4C, ach wat kan er gebeuren we hangen nergens aan ofzo dus de auto beweegt niet en die krik is sterk zatking:,Er zijn heel wat mensen behoorlijk serieus gewond geraakt, of zelfs overleden. Door zo onvoorzichtig te zijn, dit is zo gevaarlijk wat je daar doet ….
En zonde van al dat tectyl wat je op de auto’s smeert, gaat je auto juist harder van rotten! Zal later wel uitleggen waarom.
Maar verder, erg leuk topic. En veel leuke foto’s! :wors
er is een verschil tussen tectyl smeren en tectyl smeren…
Doe je het veel te dik komt er vocht onder en rot het onder je tectyl zonder dat je t ziet…
Als je gewoon doet rot het niet!
Het rot niet harder, dus dat is bullsh*t :vertagIk kom gauw weer een Energy drankje opentrekken :jerry
7 oktober 2008 om 17:57 #17376226Tectyl droogt na verloop van tijd uit en dan gaat het scheuren.
In die scheurtjes blijft vocht achter, wat uiteraard weer roest tot gevolg heeft ;)Het beste gebruikt je de steenslagbescherming op rubberbasis. Die scheurt namelijk niet en reageerd niet met de al aanwezige steenslagbescherming, wat tectyl dus wel doet.
7 oktober 2008 om 19:01 #17376227origineel gepost door Dirk
Tectyl droogt na verloop van tijd uit en dan gaat het scheuren.
In die scheurtjes blijft vocht achter, wat uiteraard weer roest tot gevolg heeft ;)Het beste gebruikt je de steenslagbescherming op rubberbasis. Die scheurt namelijk niet en reageerd niet met de al aanwezige steenslagbescherming, wat tectyl dus wel doet.
aha ok
ja dat als je het te dik smeert dat t dan gaat scheuren met als gevolg weer roest wist ik wel maare heb je misschien al een merk wat dan ter vervanging kan dienen ??
k moet ook nog smeren namelijk :angel:angel
greetzz
7 oktober 2008 om 19:32 #17376228Ik heb nu 3 auto’s gezien die er door zijn gaan rotten (geen onzin). Heb zelfs ooit een vertegenwoordiger van die rommel erover gesproken, en die ontekende het niet.
Wil je ECHT goede roestpreventie hebben, moet je oude afgewerkte olie aanmengen met dieselolie… Zodat die te verwerken is in een verfspuit, dit trekt in het metaal en blijft erg lang en goed zitten.
Ook een goede steenslag is goed.
Succes met je projecten, jullie hebben leuk spul staan. :wub7 oktober 2008 om 19:57 #17376229origineel gepost door vincent23
origineel gepost door Dirk
Tectyl droogt na verloop van tijd uit en dan gaat het scheuren.
aha ok
ja dat als je het te dik smeert dat t dan gaat scheuren met als gevolg weer roest wist ik wel maare heb je misschien al een merk wat dan ter vervanging kan dienen ??
k moet ook nog smeren namelijk :angel:angel
greetzz
Brezan heeft het wel staan denk ik, het is een overspuitbare steenslagbescherming.
7 oktober 2008 om 20:15 #17376230het is eigenlijk een laagje over een oud opgeschuurd laagje heen smeren hé’ en tektiel blijft naar mijn weten gewoon soepel toch?? misdat het over een jaar of 10uitdroogd:hmmz, onze project auto’s krijgen eerst een bescherm laag over het kale metaal dan een paar lagen goeie primer en daarna pas een soort steenslag idd, het tektieleren gebeurd bij ons meestal bij de rijauto’s(waar we mee rond tuffen), en idd je kan er een laag van 5cm overheen pekken of 2mm das ook een verschil denk ik, en we gebruiken daarbij ook tektiel ml dat kruipt overal goed tussen, voor de rest hoor ik er weinig slechts overking::P.
groeten nick:cool:
(vandaag weer veeeel gedaan foto’s volgen)
en er zijn weer dingen op de planning wat komen gaat, maar dat blijft nog even geheim:agent:agent
7 oktober 2008 om 20:32 #17376231Tectyl is na 1 jaar al aardig hard aan het worden, al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat de andere steenslagbeschermers ook hard worden maar die scheuren niet direct.
Over reeds bestaande steenslagbeschermers spuit je het beste die overschilderbare steenslagbescherming. Tectyl gaat reageren met die laag wat kan leiden tot totaal geen steenslagbescherming meer omdat alles er simpelweg vanaf dondert.Tectyl ML is ook niet echt aan te bevelen, de kokerbalken en holle ruimtes zijn behandelt met een wax-achtig goedje. Tectiel doet daar ook afbreuk aan.
Gewoon geen beschermingsproducten op teer basis gebruiken ;)
8 oktober 2008 om 20:54 #17376232Kijk eens op http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_produkten.htm.
dit is echt waanzinnig goed spul.8 oktober 2008 om 20:56 #17376233origineel gepost door Dirk
Tectyl is na 1 jaar al aardig hard aan het worden, al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat de andere steenslagbeschermers ook hard worden maar die scheuren niet direct.
Over reeds bestaande steenslagbeschermers spuit je het beste die overschilderbare steenslagbescherming. Tectyl gaat reageren met die laag wat kan leiden tot totaal geen steenslagbescherming meer omdat alles er simpelweg vanaf dondert.Tectyl ML is ook niet echt aan te bevelen, de kokerbalken en holle ruimtes zijn behandelt met een wax-achtig goedje. Tectiel doet daar ook afbreuk aan.
Gewoon geen beschermingsproducten op teer basis gebruiken ;)
ML is eigenlijk de enige tectyl die wel goed is,
deze is op wax basis alleen moet wel om het jaar even nagelopen worden.9 oktober 2008 om 07:12 #17376234alles wat ik aan me auto’s heb gelast qwa boden binnenschermen en dorpels e.d smeer ik dik in de INTERTUF
dat spul word gebruikt aan de onderkant van schepen
roest voorlopig echt niet hoor :P:P
heb een aardig vat staan dus kunnen lekker smeren :P
9 oktober 2008 om 10:11 #17376235Hallo Nick
alle ruimte wordt weer benut zie ik :o
Jullie zijn weer lekker bezig daar:thumbup
Opruimen is wel nodig af en toe, wil je nog wat kunnen vinden en niet je benen te breken.
mannen blijven ook gewoon kinderen nietwaar, alleen worden onze auto ‘s groter;)mvg
Turbotjuh
9 oktober 2008 om 16:53 #17376236origineel gepost door Turbotjuh
Hallo Nickalle ruimte wordt weer benut zie ik :o
Jullie zijn weer lekker bezig daar:thumbup
Opruimen is wel nodig af en toe, wil je nog wat kunnen vinden en niet je benen te breken.
mannen blijven ook gewoon kinderen nietwaar, alleen worden onze auto ‘s groter;)mvg
Turbotjuh
ja helaas de bedragen die gemoeid zijn met die auto’s ook hahaha :P:P
9 oktober 2008 om 17:04 #17376237origineel gepost door bordeaux beauty
deze is op wax basis alleen moet wel om het jaar even nagelopen worden.Dan zou ik nog eens goed op de bus kijken ;)
9 oktober 2008 om 17:57 #17376238origineel gepost door Dirk
origineel gepost door bordeaux beauty
deze is op wax basis alleen moet wel om het jaar even nagelopen worden.Dan zou ik nog eens goed op de bus kijken ;)
dus eigenlijk, moet ik gaan zoeken naar een soort tektiel, maar dan op rubber basis ofzo ?
en dat is verkrijgbaar bij de brezan, evt een merk ofzo ?
greetz vinc
9 oktober 2008 om 22:48 #17376239origineel gepost door rallyastra
Ziet er goed uit, ik heb zelf al een keer mee gemaakt dat er een ventiel lek raakte van een krik, ding flikkerde sneller dan dat je door had wat er nou eigenljik gebeurde. Maar goed dat er nog niemand onder lag.Had ik laatst ook, was met de calibra bezig die 1330 kilo weegt, dus ik hoorde hele tijd een gekraak, en zag die auto al dichter bij komen, dacht dat komt niet goed, dus ik kijken…ja hoor lekte hij olie..
wel levensgevaarlijk..
Nlpower
ziet er goed uit het gsi paleis:jerry
16 oktober 2008 om 17:57 #17376240origineel gepost door Dirk
je hebt gelijk, is geen wax.
ik ben dus blind op het advies van een kennis afgegaan.
maar het is wel goed spul verder, ik heb het ruim 3 jaar geleden in de holle ruimtes gespoten en het zit er nog net zo mooi in.
gr16 oktober 2008 om 18:02 #17376241origineel gepost door vincent23
origineel gepost door Dirk
dus eigenlijk, moet ik gaan zoeken naar een soort tektiel, maar dan op rubber basis ofzo ?
en dat is verkrijgbaar bij de brezan, evt een merk ofzo ?
greetz vinc
body shoot dat is echt goed spul voor in de wiel kuipen en de onderkanten van de dorpels en lekbakjes enz.
dit is in verschillende kleuren te krijgen, en overspuitbaar.je kan dit kopen bij brezan en meerdere bedrijven voor de hobbyist.
je hebt alleen wel een compressor nodig, er zijn spuitbussen van motip te koop maar dit moet je niet gebruiken.
ik hoop je zo genoeg verteld te hebben.16 oktober 2008 om 19:27 #17376242senator van mijn pa heeft hij met afgerkte olie, gemend met tectyl, getectyleerd, begint nu een blaasje hier en daar te komen.Doordat er olie doorheen zit word het ook niet hard, en als de zon er opstaat vloeit het weer lekker overal tussen in :D De bodyshoot(rubberachtige) die ze bedoelen is van teroson 9320 (kunnen meer merken hebben, het is de enigste die ik ken) Met een speciaal luchtpistool erbij ook van Teroson. Dat is rubberachtig, en werkt naar mijn mening beter als die normale, overspuitbare (al gaat dat hier het meest) Die ML spuitbussen hebben we hier ook, werkt ook prima. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier, als het maar werkt :D
16 oktober 2008 om 20:51 #17376243Nick kom aub weer ff met nieuwe fotos :hmmz
t wordt hier een beetje een tectyl en krik afzeik topic :puke
17 oktober 2008 om 07:12 #17376244Ja ik snap dat niet,het gaat om de auto’s en niet om een kut krik.We werken met meerdere mensen aan 1auto en er zijn genoeg mensen aanwezig om te hulp te schieten.Dus aub niet meer over de krik en over bodysafe want dat scheurt alleen als je te veel gebruikt,en iedereen heeft wel wat dat een ander kut vind.Maar daar hoef je niet elke keer over door te gaan en anders start je maar een tectyl topic bij slap geouwehoer topic’s dus normale reactie’s graag.
gr
17 oktober 2008 om 10:42 #17376245oftewel kom maar op met die fotos van 100% tuning :vertag
17 oktober 2008 om 10:53 #17376246Dat was wel ff gezellig wel jammer dat je er zondag niet bij was.
19 oktober 2008 om 20:27 #17376247hallo allemaal laten we de krik en de tektiel fobie maar achter ons laten:sleeping:sleeping,,
we zijn vandaag begonnen ”na” een bezoek van de motorinbouwer:wors:thumbup
aan het demonteren van mijn blauwe gsi, er komt wel wat meer werk tevoorschijn dan ik dacht maar ach dat maakt nu ook even niet uit ik moest daar toch zijn op die plekkies:thumbuphierbij wat foto’s van het demonteren, maar eerst nog een paar zoals ie was, nu kan ik er mooi me eigen draai aan geven:jerry:jerry
[img]http://
dit zijn de eerste foto’s die ik vanavond(19okt) heb gemaakt,het snelle project is dus begonnen:jerry:jerry dit word een snelle kadett!!!!!!
groeten nick
20 oktober 2008 om 06:14 #17376248Dit word vast een hele mooie snelle kadett :cool:
Komt die lexmaul ook te koop ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.