Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › NL-TUNING TOPIC:
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2008 om 20:53 #17375999
dan zal dat het wezen(hoop ik) anders sms ik je even haha hulp is altijd makkelijk:hmmz:P en de benzine pomp brengt die de leiding al op druk als je het kontakt omdraait of als de auto start??? dat is ook niet helemaal duidelijk want ik hoor meerdere verhalen.
groeten nick alvast bedankt
14 april 2008 om 05:14 #17376000origineel gepost door nl-tuning
dan zal dat het wezen(hoop ik) anders sms ik je even haha hulp is altijd makkelijk:hmmz:P en de benzine pomp brengt die de leiding al op druk als je het kontakt omdraait of als de auto start??? dat is ook niet helemaal duidelijk want ik hoor meerdere verhalen.groeten nick alvast bedankt
de brandstofpomp moet idd ff aanspringen tot hij op druk is en dan weer als hij loopt krijgt het relais vande pomp wel spanning of geschakelde plus ?
gr.arno
18 april 2008 om 20:56 #17376001en de kadett doet nog niks, alle minpunten gecheckt,verschillende bougiekabels,bougies, enz enz, meten enz de bobine krijgt stroom , andere verdelerkap+rotor geprobeert en nog niks, een groot raadsel dat in de electra moet zitten??????????
:wtf:wtf:wtf:sleeping
foto’s volgen dit weekend:angel
18 april 2008 om 21:07 #17376002heb je geen andere seh staan bij jullie
bdp oftewel krukassensoren gaan ook wel eens stuk zonder dat signaal loopt hij ook niet.
gr.arno
19 april 2008 om 15:55 #17376003Zonder bdp signaal spuit hij geen brandstof in en vonkt hij niet. Even kijken of je wel benzine krijgt en een vonk. en daarna kan het nog zijn dat boegiekabelvolgoorde niet goed is, of distri niet optijd staat.
Grking:
19 april 2008 om 17:00 #17376004hij is draaiend uit de auto gekomen dus dat de distri niet op tijd zou staan lijkt me stug:hmmz en dan is het misschien de krukas sensor we hebben nog 1 seh staan dus effe kijken, ook met benz druk start ie niet(vandaag getest door de benz pomp direkt aan te sluiten:hmmz
vanaaf volgen de nieuwe pics.
mvg nick
19 april 2008 om 17:02 #17376005en de bougievolgorde is goed:cool:, de benz pomp reageert niet op orginele bekabeling en ik heb geen vonk de rest is bijzaak, zal wel ergens iets kleins zijn:swear:swear:swear
mvg nick
19 april 2008 om 17:03 #17376006origineel gepost door nl-tuning
hij is draaiend uit de auto gekomen dus dat de distri niet op tijd zou staan lijkt me stug:hmmz en dan is het misschien de krukas sensor we hebben nog 1 seh staan dus effe kijken, ook met benz druk start ie niet(vandaag getest door de benz pomp direkt aan te sluiten:hmmzvanaaf volgen de nieuwe pics.
mvg nick
ja maar krijgende injectoren wel spanning ?
als hij die niet aanstuurt en niet vonkt is het of de krukas sensor of een bedradingsfout ?
19 april 2008 om 17:07 #17376007toen jij bij ons was met je kadett toen kon je zien (en voelen) dat ie vonkte dat doet de onze helemaal niet, ik denk dat t enige probleem bij ons is dat de pomp t niet wil doen en de bobine met hem mee doet:D
groeten nick
(ps vandaag astra gsi opgehaald c20xe pics volgen:wors)
19 april 2008 om 17:18 #17376008origineel gepost door nl-tuning
toen jij bij ons was met je kadett toen kon je zien (en voelen) dat ie vonkte dat doet de onze helemaal niet, ik denk dat t enige probleem bij ons is dat de pomp t niet wil doen en de bobine met hem mee doet:Dgroeten nick
(ps vandaag astra gsi opgehaald c20xe pics volgen:wors)
schakelt je brandstofrelais niet ook de ontsteking uit ?
die stuurt toch en de ontsteking aan en de brandstofpomp en injectoren?
heb je voor jezelf een astra gekocht ? veel plezier ermee
19 april 2008 om 17:20 #17376009is dat degene die bij je veerpoot zit of in de zekeringskastje???
de astra is wel okee alles erop en eraan, ik kijk even wat ik ermee ga doen er zijn genoeg mogelijkheden:thumbup
groeten nick
19 april 2008 om 18:02 #17376010bij de veerpoot links voor, in de buurt van de accu
gr.arno
(dus geen interresse meer in de turbo neem ik aan dan ? )
19 april 2008 om 20:51 #17376011@kadettnemo de benzine pomp leeft in ieder geval en nu de vonk nog even wakker krijgen:hmmz,
de astra heb ik alweer verkocht een maat van mij had er erg interesse in:jerry
en de calibra tja het is een kicku wagen ik twijfel nog een beetje ivm verz en benz kosten e.d.
groeten nick:agent
21 april 2008 om 20:01 #17376012zo we hebben vonk en hij wil ook wel starten op startspray alleen hebben we nog geen benzine bij het blok, de pomp doet het wel alleen pompt ie het niet naar voren:hmmz:hmmz,
zou het kunnen zijn dat de tank anders is??? we hebben alle mogelijkheden al geprobeert van slangen combinatie’s e.d
ik hoor het graag:wors:wors.
groetjes nick
21 april 2008 om 20:16 #17376013filter verstopt misschien ?
er komt dus echt benzine uit bij de pomp als je hem aanzet, leg anders buiten de auto om een losse slang om te kijken of hij dan wel loopt
of komt er benzine op de galerij als je de leiding eraf haalt ?
injectoren kunnen vast gaan zitten als een motor een tijdje stil ligt.
gr.arno
23 april 2008 om 14:23 #17376014hee hallo, ik heb zoals beloofd weer wat leuke foto’s, ook de astra gsi die ik heb aangeschafd(maar ook weer heb verkocht omdat ik hem wou slopen maar een maat van mij had er interesse in:))
eerst wat auto’s anders gezet dat neemt niet zoveel ruimte in beslag:jerry
[img]
[img]
Me rode kadett gsi heb ik verkocht want ik moet me station ook op gaan knappen enz en om bij die nou ook weer een berg geld erin te gaan stoppen(spuiten enz) dat werkt niet dus heb ik m verkocht aan me zwagertje:jerry blijft ie toch in de buurt:angel
En dan de astra gsi die ik wel 2hele dagen in me bezit heb gehad hahaha het betreft een c20xe, alle opties zitten erop:jerry, en de buitenkant verkeert in goede staat op de rechter wielkast na:hmmz maar dat is wat kleins(en de lak uiteraard maar dat komt goed
[img]
[img]
En dan nog even een fototje van de blauwe gsi die zijn we ook weer ant opbouwen,:jerry dan kan die de weg ook weer op.
[img]
voor de rest start de witte bijna nog een paar aanpassingen:cool: dan kan die ook de deur weer uit dan kunnen we weer verder gaan met onze dagelijkse projecten:angel:agent
[img]
[img]
[img]
groeten nick
23 april 2008 om 20:28 #17376015de witte kadett start nu, alleen lijkt het net of alle cilinders 1x een vonk krijgen of 2x en dan valt ie weer uit, alsof de vonk ermee ophoud, benzine druk is er, en we hebben verschillende dingen geprobeert(bougies, stappemotor, benz gecheckt, bougiekabels enz enz) wie oh wie weet wat dit kan zijn??????:jerry:jerry
groetjes nick:agent
24 april 2008 om 19:54 #17376016ik kom nu binnenkort bij jou langs :jerry
want de kadett rijdt weer en hoe… :wub
24 april 2008 om 20:08 #17376017@mrmonkey kijk dat zijn berichten:wors het is een mooie kadett die je hebt:wors:o
groeten nick ik hoor het wel wanneer je langs wilt komen.
24 april 2008 om 20:53 #17376018jaja en nu is ie nog gewassen ook :angel
26 april 2008 om 17:59 #17376019Zo de witte kadett start en blijft mooi lopen(het was een klein dingetje wat niet klopte omdat ik er een startknop op had zitten) we hebben hem ook groten deels weer in elkaar gezet, de benzine pomp opnieuw gemonteerd remmen ontlucht enz, foto’s volgen,
groeten nick
27 april 2008 om 17:40 #17376020foto’s volgen,
groeten nick
das maar goed ook:vertag
:thumbup
27 april 2008 om 19:35 #17376021Hallo allemaal:thumbup ik heb even een vraag aan jullie, jullie weten dat me station schade heeft(schuld van een ander) en het loopt zo langzaam bij de verzekring dat ik hem even wegzet en me zwarte gsi 16v uit me andeer stalling ga halen om mee te gaan rijden na meetings en dat soort spul niet voor daily maar dat ik een auto heb staan, nu was mijn vraag deze kadett moet een turbo kadett worden, ik heb een c20let staan incl 6bak,motorboom,radiateur incl intercooler,e.d. Wat heb ik nog nodig om hem in te bouwen?? en moet de orginele kabelboom daarbij aangepast worden?? de remmen heb ik ook al liggen die komen ook van calibra turbo af maar dan degene bij m-tech vandaan de 4gaats+klauwen, alleen zou ik dab de downpipe en uitlaat moeten aanpassen, moet de benz pomp ook worden aangepast of is de druk omhoog te stellen bij de motor??? dit is weer wat nieuws voor me dus ik hoop dat er mensen zijn die me hier wat over kunnen vertellen:wors:wors
alle info is welkom:thumbup:P
– ik heb al met de witte kadett gereden en hij gaat aardig snel:o:o, de laatste beetjes moeten nog opgebouwd worden dan is ie klaar:P:thumbup.
de foto’s probeer ik er morgen op te zetten(speciaal voor hans).
groetjes nick
28 april 2008 om 05:12 #17376022je kunt bij m-tech die speciale plaat kopen voor in de 6bak waar normaal de 4×4 bak op komt en daar kun je dan je kadett as in steken
dus je behopud je orginele 16v assen v.d. kadett.intercooler moet je uiteraard maken/ophangen met de leidingen
benzine pomp van een gsi 16v is hetzelfde als die van een cali turbo alleen als je een gechipte turbo hebt zeggen ze dat je een betere nodig hebt (bij m-tech)
kabelboom is allemaal hetzelfde denk ik motorkabelboom er compleet in : plus ,geschakelde plus en benz.pomp aan sturen en hij zou moet en lopen denk ik.
succes
28 april 2008 om 14:27 #17376023@kadettnemo kijk ,van die aandrijfassen heb ik wat aan:jerry
de rest had ik al wel zo beetje in gedachten, maar toch bedankt voor de info.
groeten nick
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.