Niveauregeling Vectra C station?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Niveauregeling Vectra C station?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    stiggel
    Deelnemer

Weet iemand of niveauregeling ooit geleverd is op de Vec. C?
      Vroeger werd het wel geleverd op de Astra en ik geloof ook op enkele B’s???
      Toevallig zag ik vanmiddag een Astra met de kont wel erg hoog :shock: Vandaar mijn vraag.

STiGGEL

speaker
      Deelnemer

Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !

stiggel
        Deelnemer

Is mijn Vec. C Executive (station) uit 08-2009 hiermee uitgerust?
          En hoe merk ik dit? Of moet ik dit instellen of gaat dat allemaal automatisch?
          Kun je mij uitleggen hoe dit werkt Speaker?

STiGGEL

@speaker wrote:

Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !

speaker
          Deelnemer

Is zelf regelend , dus je kan het niet instellen.
            Hoe je kan zien of jij dit hebt? Uhm … ff bij een schokbreker achter kijken, lopen er slangetjes uit dann heb je het , anders niet !

Of laad je wagen vol met bakstenen, als hij dan nog even hoog staat als dat ie leeg was , dan heb je het ! king:

jraaf
            Deelnemer

De Vec kan uitgerust zijn met :

IDS: Interactief dynamisch systeem
              Dit is opgebouwd uit de volgende componenten:

1 ESP (electronisch stabiliteit programma)
              2 ABS (antiblokkeer systeem)
              3 CDC (continue demping control)Dit is dan de niveau regeling waar je naar vraagt en zit op zo wel de voor als achter schokbrekers en zoals Peet al zegt lopen er per schokbreker wat extra leidingen enja, die dingen zijn duur :vertag

Dit alles in combinatie met een ‘ sport’ knop. Makkelijkste is dus checken of je een sportknop op je dash hebt. Ne, dan geen IDS, ja dan wel IDS.

Groet jraaf

speaker
              Deelnemer

Dat van die Sport-knop wist ik dan weer niet Raaf !! :thumbup

stiggel
                Deelnemer

Dan is mijn Vec helaas niet uitgerust met niveauregeling :(
                  Ik heb namelijk geen sportknop.
                  Wel jammer, hopelijk hangt ie komende zomer niet te erg op z’n gat met de caravan erachter en vol bepakt?
                  Mijn Signum had een veel kleinere overhang achter en de caravan lag hier supergoed achter…
                  Ik vrees dat ik er op dat gebied een klein stukje op achteruit ga?!
                  Dank voor jullie info!

STiGGEL

eddie V6 CDTI
                  Deelnemer

@speaker wrote:

Ja dat was ik.
                    De goedkoopsten die ik tot nu toe op E-bay zag waren €329 per stuk :swear

speaker
                    Deelnemer

@eddie V6 CDTI wrote:

@speaker wrote:

Ja dat was ik.

Das idd niet erg goedkoop! :hmmz

pbakker

@speaker wrote:

@eddie V6 CDTI wrote:

@speaker wrote:

Ja dat was ik.

Das idd niet erg goedkoop! :hmmz

een optie is om er schokbrekers met een luchtbalg onder te zetten, gm heeft deze in verschillende maten en dan kun je via een nippel of een pompje de zaak omhoog stellen.
                        ik heb dat gedaan op mijn espace voor de caravan trek en ik kreeg hem in allerlei bepakkingen(7 man plus een tendemasser van 2000kgplus dakkoffer en bagage !) horizontaal.
                        leeg kon ik de wagen 5 cm opkrikken
                        ik betaalde op mp 180 euro voor twee stuks ,nieuw!
                        met een handpompje achterin fluitje van een cent
                        in mijn astra van 1999 zat dit ook al handmatig vanaf fabriek , je betaald dan wel de hoofdprijs

CJX
                        Deelnemer

Wel jammer, hopelijk hangt ie komende zomer niet te erg op z’n gat met de caravan erachter en vol bepakt?
                          Mijn Signum had een veel kleinere overhang achter en de caravan lag hier supergoed achter…
                          Ik vrees dat ik er op dat gebied een klein stukje op achteruit ga?!

Ik denk dat dat wel mee gaat vallen.

Met mijn huidige 2,2 DGI C2-station, en met mijn vorige 2,2 DTi C1-station heb ik nog geen problemen gehad met de caravan er achter.
                          Ook andere C-stations die ik zie rijden met caravan zien er op het oog altijd mooi “vlak” uit.

Ik ga ieder jaar twee of drie keer op pad met de caravan ( 1500 kg / kogeldruk 75 kg. , en vaak met fietsen op de dissel ) , en met beide Vec.’s is / was dat met de originele schokdempers.
                          De Vec.-station ( en ook de Signum ) is door zijn lange wielbasis een mooie stabiele trekauto mits auto en caravan juist beladen zijn.

Uiteraard zal het anders rijden zijn dan met een Signum, maar ik denk dat je er niet veel van zal merken.

Florian
                          Deelnemer

@jraaf wrote:

Dit alles in combinatie met een ‘ sport’ knop. Makkelijkste is dus checken of je een sportknop op je dash hebt. Ne, dan geen IDS, ja dan wel IDS.

Ik vond de bakstenenmethode handiger…

gerritje71
                            Deelnemer

Hier een stukje uit TIS:

Nivomat (Vectra-C)

Dit systeem bestaat slechts uit één component, namelijk de Nivomat zelf. Deze werkt eveneens automatisch, maar is in tegenstelling tot de bovengenoemde (Omega-B) een passief systeem. Het haalt de energie om het voertuig op te tillen uit de uit- en inveerbewegingen van de zuigerstang tijdens het rijden, waarbij met elke slag een bepaalde oliehoeveelheid in een interne hogedrukruimte wordt gevoerd. De stijgende druk heeft via de zuigerstang uitwerking op de carrosserie. Deze werkwijze is de reden waarom de niveaustand slechts na een overeenkomstig traject wordt bereikt (afhankelijk van de toestand van het wegdek, enkele honderden meters tot enkele kilometers). De uitlaatprocedure wordt met het bereiken van een bepaalde standhoogte geactiveerd en gebeurt onmiddellijk na het ontladen van het voertuig. Een werkingscontrole is alleen mogelijk door bewegingen van de carrosserie en de as naar elkaar, op voorwaarde dat een overeenkomstige lading aanwezig is.

Vectra-C
                              automatische, (Nivomat Fa. Sachs, hydropneumatisch)

Signum
                              automatische, (Nivomat Fa. Sachs, hydropneumatisch)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.