Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Niveauregeling Vectra C station?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2012 om 18:51 #17241496
Weet iemand of niveauregeling ooit geleverd is op de Vec. C?
Vroeger werd het wel geleverd op de Astra en ik geloof ook op enkele B’s???
Toevallig zag ik vanmiddag een Astra met de kont wel erg hoog :shock: Vandaar mijn vraag.STiGGEL
10 november 2012 om 19:29 #17920013Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !
10 november 2012 om 19:35 #17920014Is mijn Vec. C Executive (station) uit 08-2009 hiermee uitgerust?
En hoe merk ik dit? Of moet ik dit instellen of gaat dat allemaal automatisch?
Kun je mij uitleggen hoe dit werkt Speaker?STiGGEL
@speaker wrote:
Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !
10 november 2012 om 19:55 #17920015Is zelf regelend , dus je kan het niet instellen.
Hoe je kan zien of jij dit hebt? Uhm … ff bij een schokbreker achter kijken, lopen er slangetjes uit dann heb je het , anders niet !Of laad je wagen vol met bakstenen, als hij dan nog even hoog staat als dat ie leeg was , dan heb je het ! king:
11 november 2012 om 08:28 #17920016De Vec kan uitgerust zijn met :
IDS: Interactief dynamisch systeem
Dit is opgebouwd uit de volgende componenten:1 ESP (electronisch stabiliteit programma)
2 ABS (antiblokkeer systeem)
3 CDC (continue demping control)Dit is dan de niveau regeling waar je naar vraagt en zit op zo wel de voor als achter schokbrekers en zoals Peet al zegt lopen er per schokbreker wat extra leidingen enja, die dingen zijn duur :vertagDit alles in combinatie met een ‘ sport’ knop. Makkelijkste is dus checken of je een sportknop op je dash hebt. Ne, dan geen IDS, ja dan wel IDS.
Groet jraaf
11 november 2012 om 08:34 #17920017Dat van die Sport-knop wist ik dan weer niet Raaf !! :thumbup
11 november 2012 om 08:40 #17920018Dan is mijn Vec helaas niet uitgerust met niveauregeling :(
Ik heb namelijk geen sportknop.
Wel jammer, hopelijk hangt ie komende zomer niet te erg op z’n gat met de caravan erachter en vol bepakt?
Mijn Signum had een veel kleinere overhang achter en de caravan lag hier supergoed achter…
Ik vrees dat ik er op dat gebied een klein stukje op achteruit ga?!
Dank voor jullie info!STiGGEL
11 november 2012 om 12:53 #17920019@speaker wrote:
Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !
Ja dat was ik.
De goedkoopsten die ik tot nu toe op E-bay zag waren €329 per stuk :swear12 november 2012 om 11:51 #17920020@eddie V6 CDTI wrote:
@speaker wrote:
Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !
Ja dat was ik.
De goedkoopsten die ik tot nu toe op E-bay zag waren €329 per stuk :swearDas idd niet erg goedkoop! :hmmz
17 november 2012 om 11:25 #17920021@speaker wrote:
@eddie V6 CDTI wrote:
@speaker wrote:
Ja hoor. Volgens mij had iemand hier pas een vraag over gesteld omdat zijn schokbrekers lek waren en nieuwe ( met hoogte regeling ) wel erg duur bleken !
Ja dat was ik.
De goedkoopsten die ik tot nu toe op E-bay zag waren €329 per stuk :swearDas idd niet erg goedkoop! :hmmz
een optie is om er schokbrekers met een luchtbalg onder te zetten, gm heeft deze in verschillende maten en dan kun je via een nippel of een pompje de zaak omhoog stellen.
ik heb dat gedaan op mijn espace voor de caravan trek en ik kreeg hem in allerlei bepakkingen(7 man plus een tendemasser van 2000kgplus dakkoffer en bagage !) horizontaal.
leeg kon ik de wagen 5 cm opkrikken
ik betaalde op mp 180 euro voor twee stuks ,nieuw!
met een handpompje achterin fluitje van een cent
in mijn astra van 1999 zat dit ook al handmatig vanaf fabriek , je betaald dan wel de hoofdprijs19 november 2012 om 08:29 #17920022Wel jammer, hopelijk hangt ie komende zomer niet te erg op z’n gat met de caravan erachter en vol bepakt?
Mijn Signum had een veel kleinere overhang achter en de caravan lag hier supergoed achter…
Ik vrees dat ik er op dat gebied een klein stukje op achteruit ga?!Ik denk dat dat wel mee gaat vallen.
Met mijn huidige 2,2 DGI C2-station, en met mijn vorige 2,2 DTi C1-station heb ik nog geen problemen gehad met de caravan er achter.
Ook andere C-stations die ik zie rijden met caravan zien er op het oog altijd mooi “vlak” uit.Ik ga ieder jaar twee of drie keer op pad met de caravan ( 1500 kg / kogeldruk 75 kg. , en vaak met fietsen op de dissel ) , en met beide Vec.’s is / was dat met de originele schokdempers.
De Vec.-station ( en ook de Signum ) is door zijn lange wielbasis een mooie stabiele trekauto mits auto en caravan juist beladen zijn.Uiteraard zal het anders rijden zijn dan met een Signum, maar ik denk dat je er niet veel van zal merken.
19 november 2012 om 08:52 #17920023@jraaf wrote:
Dit alles in combinatie met een ‘ sport’ knop. Makkelijkste is dus checken of je een sportknop op je dash hebt. Ne, dan geen IDS, ja dan wel IDS.
Ik vond de bakstenenmethode handiger…
19 november 2012 om 18:11 #17920024Hier een stukje uit TIS:
Nivomat (Vectra-C)
Dit systeem bestaat slechts uit één component, namelijk de Nivomat zelf. Deze werkt eveneens automatisch, maar is in tegenstelling tot de bovengenoemde (Omega-B) een passief systeem. Het haalt de energie om het voertuig op te tillen uit de uit- en inveerbewegingen van de zuigerstang tijdens het rijden, waarbij met elke slag een bepaalde oliehoeveelheid in een interne hogedrukruimte wordt gevoerd. De stijgende druk heeft via de zuigerstang uitwerking op de carrosserie. Deze werkwijze is de reden waarom de niveaustand slechts na een overeenkomstig traject wordt bereikt (afhankelijk van de toestand van het wegdek, enkele honderden meters tot enkele kilometers). De uitlaatprocedure wordt met het bereiken van een bepaalde standhoogte geactiveerd en gebeurt onmiddellijk na het ontladen van het voertuig. Een werkingscontrole is alleen mogelijk door bewegingen van de carrosserie en de as naar elkaar, op voorwaarde dat een overeenkomstige lading aanwezig is.
Vectra-C
automatische, (Nivomat Fa. Sachs, hydropneumatisch)Signum
automatische, (Nivomat Fa. Sachs, hydropneumatisch) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.