Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Niveauregeling opel senator a2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2014 om 14:20 #17265771
Ik wil mijn niveauregeling handbediend maken. Op bepaalde momenten wil ik de achterzijde laag hebben en de andere keer weer hoog. Wil dit niet door de sensor laten bepalen,
maar een schakelaar in het dashboard maken.* Wanneer ik direct stroom op de compressor zet dan pompt hij de schokbrekers op maar de compressor schakelt niet uit, dat is opzich geen probleem want als ik de schakelaar op ‘uit’ zet dan zal de compressor stoppen. Hoort deze niet automatisch af te slaan wanneer de schokbrekers op zijn max. zitten?
* Wanneer ik hem volledig omhoog zet, na een half uur staat ie weer laag. Hij hoort vol te blijven neem ik aan?
* Hoe laat ik het systeem weer leeglopen vanuit de auto?
* Waarvoor dienen de 2 stekker aansluitingen op de compressor (1ste foto) Zie ook de foto (je kan hem downloaden dan inzoomen)
* Waarvoor is het ventiel op de compressor? (om handmatig op te blazen wellicht of om voordruk te zetten??)11 mei 2014 om 10:03 #18232998Dit lijkt mij wel mogelijk alleen heb ik hier zelf geen ervaring mee.
Bij deze wel het elektronische schema van het systeem.
K19: relais hoogteregeling
K21: sensor hoogteregeling
M22: compressor
Y9: magneetklep hoogteregeling.11 mei 2014 om 10:08 #18232999Voor zo ver ik weet is het systeem ontworpen om als de achterkant van de auto naar beneden gaat (bijv. door een aanhanger) deze weer op de juist hoogte te brengen.
Dit verklaard dan wel waarom de auto niet op de zelfde hoogte blijft als je de motor uit zet.Ik denk dat je door middel van stroom op de magneet klep te zetten het systeem kan laten leeglopen.
Succes er mee.
11 mei 2014 om 12:00 #18233000dat de auto zakt is normaal.
dat de compressor onder de kap niet uitschakeld is niet normaal. deze hoort kortstondig te draaien.
om m hand bedient te maken lijkt mij niet raadzaam. maargoed.. ieder zijn ding
11 mei 2014 om 20:22 #18233001@kywieman wrote:
Voor zo ver ik weet is het systeem ontworpen om als de achterkant van de auto naar beneden gaat (bijv. door een aanhanger) deze weer op de juist hoogte te brengen.
Dit verklaard dan wel waarom de auto niet op de zelfde hoogte blijft als je de motor uit zet.Ik denk dat je door middel van stroom op de magneet klep te zetten het systeem kan laten leeglopen.
Succes er mee.
Wanneer ik dus rechtstreeks stroom op de compressor zet dan slaat hij niet af, blijft hij doorlopen. Dus die niveausensor is noodzakelijk voor t afslaan kennelijk?
Wanneer ik de stroom eraf haal na een half uur staat ie weer laag. Hoort het systeem niet luchtdicht te zijn? anders moet hij telkens bijpompen?Het idee is, heb soms een aanhanger of zware belading aan/in de auto. Wanneer ik een route heb met veel drempels bijvoorbeeld wil ik hem zelf kunnen omhoog zetten d.m.v. een subtiel knopje in het dashboard (airride idee)
8 van de 10 keer wil ik hem niet omhoog hebben, dus lijkt mij handmatig bedienen het fijnste.
11 mei 2014 om 20:55 #18233002en inderdaad, de schakelaar onder de wagen zorgt dat de compressor aan en uit slaat.
stel je hebt er een kar achter… of zwaar beladen.. zorgt het systeem er zelf voor dat de wagen terugkomt op orgineelnivo… dus … net zo hoog staat als in onbeladen toestand..
ideaal dus voor bij drempels en dergelijke. hoger als hoog kun je niet..
een knopje voor compressor aan.. zou dan ook een automatische afslag bij het bereiken van het maximaal nivo moeten hebben.. anders raakt je systeem stukaangezien het hele systeem uit dunne slangetjes bestaat. en niet met fatsoenlijke koppelingen,
dan ga er maar vanuit dat het een ietwat poreus systeem is, en dat daarom de compressor soms onder het rijden dus ook aanslaat. en dat het systeem dus leeg loopt bij stilstand. (enmotor uit) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.