Nique

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Nique

Hoi,

Even voorstellen is wel zo netjes. Ik ben Nique. Ik ben nu 28 jaar en woon in rustig Drents gebied. Ben géén sleutelaar en het heeft me eigenlijk ook nooit echt geïnteresseerd totdat ik vorige week mijn rijbewijs haalde. Alles in één keer met vlag en wimpel dus dat is wel fijn. Ik heb vervolgens voor 700 euro een Opel Corsa C1.4NZ E2 gekocht (5 deurs). Dus tjah, ik ben nu een Opel bezitter. De Corsa is van november ’93 en heeft zo’n 161.000 km gelopen. Een oudje dus maar dat wil niet zeggen dat ie niks kan. Het is geen ‘beest’ maar ik ben er tevreden mee. Hij rijdt ook nog eens lekker zuinig en de wegenbelasting is laag.

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik (vrij normaal voor die prijs) wel wat mankementen aan de auto heb ontdekt. Hier hield ik al rekening mee dus heb nog wat centen over voor reparaties e.t.c. Ik sta altijd open voor uitdagingen en zet meestal door tot dat het gewoon lukt (heeft me erg op de been gehouden gedurende het leven). Vandaar dus dat ik voor deze weg heb gekozen. Mensen roepen snel: “Had een duurdere auto gekocht, scheelt veel werk!”. Maar daar geloof ik niet in want 2e hands kan je ook met een duurdere auto tegen mankementen aanlopen en dan heb je veel minder reserve. Daarnaast weet ik nu zeker dat de onderdelen die vervangen gaan worden gewoon nieuw zijn.

Een uitdaging: Leuk!! Ik heb het één en ander doorgelezen op dit forum en het viel me op dat de meeste gebruikers erg behulpzaam zijn en bereid zijn hun kennis en ervaring te delen. Mocht ik over een jaar of tien nog steeds een Opel hebben en wat reparaties hebben uitgevoerd zal ik dat zeker ook doen. Voorlopig hebben jullie dus niks aan mij want ik moet mijn kennis nog op doen. Zal in elk geval erg me best doen. Ik merk dat ik het allemaal erg leuk vind (auto’s) en dat had ik niet verwacht! Een wereld gaat open.

Groetjes!

joop1970
      Deelnemer

Welkom! Motorisch zijn die dingen niet te slopen, roesten willen ze alleen wel hier en daar.

soepkiepe
        Deelnemer

welkom mede drent :jerry

we zijn hier trouwens gek op :kewlpics

Nique

@joop1970 wrote:

Welkom! Motorisch zijn die dingen niet te slopen, roesten willen ze alleen wel hier en daar.

Dank je. Ik vond niet zo veel roest op het blote oog..
            Die paar plekjes (puntjes) die ik wel gevonden heb, die ga ik wel bewerken :).

Mochten jullie nog algemene (gebruikers) tips hebben voor deze corsa / ze zijn welkom,

petrolhead

welkom :thumb

algemene tips..; foto’s plaatsen king:

Nique

@petrolhead wrote:

welkom :thumb

algemene tips..; foto’s plaatsen king:

Dat snap ik maar die heb ik nu niet. Zal morgen eens wat foto’s maken. Zo’n 5 deurs Corsa B ziet er een beetje uit als een ‘gezins auto’ en dus niet echt ‘sportief’ ofzo. Maar dat boeit mij niet. Heb nu wel meer ruimte voor het vervoeren van sportassen (zondag morgen voetbal) en andere dingen.

petrolhead

was ook maar een geintje, maar dit weekend is toch helemaal geen voetbal ?

Kermitkiller

ook welkom hier :thumb

joop1970
                    Deelnemer

Kijk eens naar de veerschotels achter, chassisbalken voor. Rondom de krikpunten even nalopen. Radiateurbalk checken. Daar roesten ze wel eens aan de onderkant

Nique

Ik heb wat foto’s gemaakt. Door de flits valt de foto ook nog eens geler uit dan de werkelijkheid maar ik heb dus toch wel wat roestplekken gevonden. Hopelijk is het niet al te ernstig. Ben geen expert op dit gebied aangezien ik zelden onder andere auto’s heb gekeken (geen referentie). Volgens mij zit dat uitlaatsysteem er nog niet zo lang onder.

(de bliksem sloeg vlakbij in dus ik schrok me de … en maakte per ongeluk een foto )

Vanaf de linker achterkant genomen:

(vanaf zijkanten genomen)

joop1970
                        Deelnemer

De roestplek onder je reservewiel is niet heel boeiend. Die bij je krikpunt zou ik een keertje kaal maken. Makkelijkste is met een staalborstel en schroevendraaier alle losse zooi, tectiel en roest, wegkrabben en dan met een roestomvormer (brunox oid) erover heengaan en vervolgens goed dik in de tectiel spuiten.

Kijk even goed naar de bovenkant van je achterveren, daar zitten je veerschotels en daar worden ze vaak op afgekeurt. Makkelijkste is even je auto schuin op een stoepzetten, kun je er zo onder.

Leuk kleurtje btw!

Nique

Oké, dus de rest valt wel mee? Ben blij om, ik verwachtte een reactie dat het te erg was. Ik zal eens kijken naar de bovenkant van de achterveren.

(hij is paar weken geleden wel door de keuring heen gekomen).

Kleurtje is idd wel leuk. Geen rare fratsen.. (ben niet echt een johnny bravo), al is zwart ook wel mooi.
                            We hebben kennelijk dezelfde kleur :)

joop1970
                            Deelnemer

mijn reservewiel bak was verdwenen toen ik mijn huidige kocht (die van de avatar bestaat helaas niet meer – ongeluk mee gehad) dus dan valt dit wel mee. Aan de binnenkant (op de laatste foto) van het krikpunt wil ook nog wel eens wat roest zitten en een berg los tectiel. Alles weghalen, kaalschuren is ook hier de oplossing.

Als hij door de keuring heen is gekomen zal het nog wel niet heel erg zijn. Om de veerschotels te behandelen moet wel de achteras even los maar dat is heet simpel te doen met 1 steeksleutel.

Nique

Oké, top, bedankt voor de tips! Zelf doen is leerzaam en uitdagend en bespaart geld.
                                Waar rijdt je nu in rond dan?

joop1970
                                Deelnemer

dezelfde, ook een gsi alleen dan in opc blauw. Komt uit 98 en roest aanzienlijk meer dan de rooie uit 2000. Ondertussen is bijna alles verholpen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.