Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Nieuwsgierig naar E85 gebruikers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2011 om 09:27 #17896246
@ needlefreak,
ik lees hier heel bijzondere ervaring, ik heb he 2 jaar geleden ook geprobeerd dmv hogere brandstof druk. op alleen maar E85 en 50/50maar ik vernam met mijn c20ne alleen maar vermogens verlies merkte dat hij stuk minder makkelijk op trekt en top lager was nou moet ik ook bekennen dat (achteraf gezien) de auto een zwakke vonk had en dat E85 dat miss er niet beter op maakte.
ik ben het wel van plan om met mijn corsa op E85 te aan rijden :) er is hier goed aan te komen in Groningen.
27 oktober 2011 om 20:30 #17896247Gisteren in Frankrijk weer 46 Ltr. E85 getankt voor 0.85 euro cent per ltr. en de auto rijd er nog steeds prima op zonder rare dingen.
24 november 2011 om 09:33 #17896248Iemand geprobeerd lopen 6 cylinder CIH op bio-ethanol (commo c 2.5 S carburateur)? welke aanpassingen nodig heeft? Nieuwe brandstof lijnen? Veranderen van de compressieverhouding?
24 november 2011 om 11:08 #1789624930% grotere sproeiers?
24 november 2011 om 16:54 #17896250Heeft zo’n ding een aluminium carburateur ?
Dan heb je kans dat je carb. weg vreet door de Ethanol.
24 november 2011 om 17:34 #17896251Kunnen koperen messing sproeiers er wel tegen dan.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
29 november 2011 om 11:49 #17896252kunnen de mannen van Dp voor zowel euro 95 en E85 een programma schrijven op VEMS?
greetz ludolph
29 november 2011 om 14:10 #17896253Natuurlijk kunnen ze dat. :thumbup
29 november 2011 om 16:03 #17896254jep, en dan gewoon een schakelaar in je dashboard zodat je simpel kunt switchen tussen je mappen
30 november 2011 om 19:52 #17896255dat word dan zo leuk icm met c20xe 283gr nokstokke en 45 mm Throttel body’s :D
27 augustus 2012 om 19:37 #17896256:D Nu na 10 mnd. op E85 te hebben gereden nog geen enkel probleem gehad.Wel is het zo na een lange tijd stilstaan (paar dagen) dat hij 1x afslaat maar daarna gelijk aanslaat.
Alleen is het verschil wanneer ik op benzine moet rijden wegens een gebrek aan E85 qua snelheid enorm.
Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Als voorbeeld: 80 – 120 km met benzine in 4,5 sec.
80 – 120 km met E85 in 3,8 sec. :thumb
Dus dat merk je best tijdens een tussen sprint.
ook is het redelijk goedkoop bij Tamoil laatste keer in Harderwijk getankt voor euro 1.55.9 p/l.
Natuurlijk is je verbruik ook hoger maar je hebt ook ruim meer vermogen.mvgr. Peter.
29 augustus 2012 om 18:20 #17896257uuuhhhhhhh, vraagje.
kan iemand mij hier de betekenis van al de cijfers en getallen eens uitleggen.
ik lees hier, e85 en iets van ron.
zelf tank ik euro 95 en 98, dat ken ik.
maar de rest zegt mij niks, misschien is het simpeler dan het lijkt.groeten.
29 augustus 2012 om 20:20 #17896258Als ik het me goed herinner van school,
RON = Research Octane Number
MON = Motor Octane Number
E10 = Ethanol 10%
E85 = Ethanol 85%2 september 2012 om 07:21 #17896259E85 heeft een octaan getal van 104 a 105 vandaar dat je door de betere cilindervulling meer vermogen krijgt.
Ook is de verbranding temp lager als benzine dus minder schadelijk.
Daarin tegen is je verbruik 20% hoger.
Bij Tamoil 1,55 de liter. scheelt z’n 30 cent dus.Gr.Peter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.