Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Nieuwe Zafira Tourer paar vraagjes
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 februari 2015om 18:36 door BOB3dD.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2013 om 19:06 #17261833
Hallo allemaal,
Vandaag mijn Insignia ingeruild voor een Zafira tourer 1.6 Ecoflex.
Eerste indruk: super rustige motor, fantastisch comfort en goede looks!Paar dingen die me zijn opgevallen:
– resterend olie percentage 85% terwijl auto nieuw is. 18 km gelopen. Iemand een idee of dit kan?
– als ik wegrij blijven de symbolen van gordels branden, deze moet ik dan wegklikken. Uiteraard gordel om. Hebben jullie dat ook?
– ik constateer net beetje condens achter de koplampen. Ervaringen mee?Thanks!
18 november 2013 om 21:50 #18191610Hoi, ik heb de mijne ook net opgehaald. Ik had 94% staan.
Over het gordelsignaal: de drie personen op stoel in het middendisplay bedoel je? Die slaan alleen op de achterbank Ik vond het suf dat die getoond worden terwijl er niemand op de achterbank zit Na een stukje rijden verdwijnt het bij mij vanzelf. Met iemand op de achterbank moest ik heel goed kijken Het kleurverschil, lichtrood, donkerrood, tussen de plek met gordel om en zonder gordel om is mknimaal.Heb je misschien ook een Navi 900? Ik kan niet vinden hoe ik de vriendelijke dame tot zwijgen kan brengen terwijl de navigatie wel blijft begeleiden via het display…?
19 november 2013 om 18:44 #18191611Hi frank,
Het verdwijnd idd vanzelf. Ik heb nog niet gezien hoe je de stem kunt aanpassen. Denk via knop ‘config’ en dan navigatie instellingen.
Ik ben heel tevreden verder! Echt fijne auto2 december 2013 om 17:22 #18191612het percentage voor de olie, is niet de hoeveelheid maar de leeftijd ! onzinnig natuurlijk want de olie wordt bij jaarlijkse servicebeurt of 30000km ververst.
dit percentage is eenvoudig te resetten via menu in de display tussen de tellers.
als de navi-miep blijft praten, staat de navigatie aan. uitzetten kan door te kiezen voor navigatie en vervolgens op de buitenste ring van de grote draaiknop in te drukken en kiezen voor navigatie stoppen.5 januari 2014 om 15:23 #18191613Nadeel als je de navogatie stopt dan stopt hij ook :sleeping en daar ben je niks mee :vertag , Ik had ook dat probleem en ik zet gewoon het volume op nul zodat ik de navigatie kan verder gebruiken zonder die triene . :D
Maar ik heb ook een navi-vraagje : weten jullie hoe je de CNG-tankstations kunt updaten op de SD-kaart . ik heb nml een probleempje gehad met de SD-kaart die niet erkend werd gedurende 150km en plots was ze er terug maar er ontbreken nu een paar cng-tanstations op de kaart . :(
Bob
20 februari 2015 om 20:48 #18191614@BOB3*dD wrote:
Nadeel als je de navogatie stopt dan stopt hij ook :sleeping en daar ben je niks mee :vertag , Ik had ook dat probleem en ik zet gewoon het volume op nul zodat ik de navigatie kan verder gebruiken zonder die triene . :D
Maar ik heb ook een navi-vraagje : weten jullie hoe je de CNG-tankstations kunt updaten op de SD-kaart . ik heb nml een probleempje gehad met de SD-kaart die niet erkend werd gedurende 150km en plots was ze er terug maar er ontbreken nu een paar cng-tanstations op de kaart . :(
Bob
.
Nog steeds niemand ??25 februari 2015 om 22:40 #18191616Oei (ne) een perfectionist :shock: maar je hebt wel gelijk en ik zou beter mijn best moeten doen ook al heb ik een franstalige opleiding gehad !
FrankB zei:Heb je misschien ook een Navi 900? Ik kan niet vinden hoe ik de vriendelijke dame tot zwijgen kan brengen terwijl de navigatie wel blijft begeleiden via het display…?
Maar wat ik wou zeggen is dat , als je het volume van de navigatie op nul zet , dan hoor je de verbale begeleiding niet meer .
Bob zei: Ik heb nml een probleempje gehad met de SD-kaart die niet erkend werd gedurende 150km en plots was ze er terug maar er ontbreken nu een paar cng-tanstations op de kaart . :(
Mijn gps hield er plots mee op , geen beeld meer , geen navigatie , en dan na 150km was hij er weer , uit het niets . toen ik naar een tankstation wou zoeken kreeg ik niet het dichstbijzijnde cng-station te zien maar wel een station 100km verder , terwijl ik wist dat er een op 35km was en die ik vroeger wel kon zien op mijn gps .Niet wetende wat ik moet doen om via mijn kaartje de stations te updaten vroeg ik mij af of er hier op het forum iemand is die dat wel kan uitleggen aan een leek .
En neen , gas dient niet enkel om op te koken :shock: , je kunt dit zelfde gas uit je privé teller ook in je wagen stoppen zodat je voor een prikje rijd :D , in de nabije toekomst zal het dé brandstof zijn die petroleum zal vervangen omdat : Nu reeds wereldwijd voorradig , goedkoop (5€/100km) , véél minder vervuilend , CO2 neutraal is reeds mogelijk , in tegenstelling tot petroleum is gas niet eindig . :D
De opvolger zal waterstof zijn , het meest-voor-komende gas in het universum . :thumb26 februari 2015 om 18:36 #18191618Perfecte en duidelijke reaktie , waarvoor dank :thumb Ik ga dit direct uittesten .
De reden waarom ik op gas rij is dat ik de problemen van dieselrijden wil vermijden , ook heb ik de luxe van een tankstation in de buurt te hebben en een garage die er zich voor interesseert .maar ik kook ook op gas ;)
Bij het vorig autosalon was er een premie van 2000€/cng-wagen en op het laatste salon was de premie 1000€/cng-wagen . Deze premie werd geschonken door de gasmij . :wors . In Belgie zie je geen Zafira 1400 , enkel 1600/150pk in cng -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.