Beste, Mijn Vectra B 2.2DTI, is de laatste tijd traag geworden en tijdens optrekken hoor ik dat de verstuivers niet goed meer zijn, Heb hier met mijn broer heen gekeken en naar geluisterd en we komen samen tot de conclusie dat er 1 verstuiver niet meer goed werkt, Nu ben ik aan het zien voor 2dehands verstuivers, Of gereviseerde, Kan iemand mij hier bij helpen of richtprijzen geven (eventueel leuke site’s) Mvg Bart
Hoe kun je horen dat een verstuiver niet meer goed functioneert?
Als je googled op verstuiver reinigen krijg je zat ‘hits’. Versyuvers reinigen en testen een paar tientjes per stuk. Nieuwe verstuiver tussen de €150 en €450 afhankelijk waar je ‘m weg haalt. Ik zelf zit met m’n aankomende test bij een Büchli partner.
Is niet te horen tenzij de motor op 3 cilinders loopt enige optie is om een verstuiver lek test te doen weet je zeker welke er niet goed werkt als dat het al is.
Een raar klepperend geluid als je hard optrekt, + cil 3 blijft lekken langs zijn retourdarmpje, Ookal zijn deze recent vernieuwd,Auto is ook een stuk langzamer geworden
Is dit dat type motor met de verstuivers onder de nokkenas?
Die moet je eerst even vacuumtesten. Houd ie zn vacuum niet dan is er een lekje in het afsluitende rubbertje.
Meestal trek je gelijk olie mee je vacuumtester in, maar dat merk je snel genoeg.
Elk reviciebedrijf kan wel verstuivers testen, nieuwe hoeven niet eens zo duur te zijn.
Jupz, Is het type motor met verstuiver onder de nokkenas, Nu zit het zo dat er langs de retourdarm maar een lekkage blijft komen,Raar maar waar ok nadat deze zijn vernieuwd lekt hij bij cilinder 3