Nieuwe velgen met TPMS (spanningssensoren)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Nieuwe velgen met TPMS (spanningssensoren)

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Arjenlodder

Ik heb gister vier nieuwe winterbanden opgehaald, de velgen waar deze omheen zitten hebben een TPMS sensor. Mijn eigen velgen hebben dit niet, en ik weet niet of de auto dit vroeger wel had (ik heb hem recentelijk gekocht).

In de boardcomputer is het al aangezet, maar ik vraag me af of er nog meer nodig is. Of is elke vectra standaard uitgerust met de sensoren om de info te ontvangen van de velgen?

Ik ga ze er over twee weken onder zetten, maar wil het graag van tevoren weten.

jraaf
      Deelnemer

Is een optie en niet standaard geleverd op elke Vectra C.
        Is het met de Tech2 in de BC geactiveerd? Kans dat het dan wel aanwezig is.

Groet jraaf

Arjenlodder

Het is idd met Tech2 in de BC geprogrammeerd, het staat nu ook netjes bij het boardcomputer scherm (alleen zonder waardes uitraard, omdat deze velgen het niet hebben).

Kan ik het niet onder de auto zien, er zou toch een sensor op het chassis moeten zitten o.i.d.? Kan er vrij weinig over vinden…

jraaf
          Deelnemer

Mmmm, trial & error.
            De tpms recievers zitten in elke wielkast aangesloten op een centraal stuurapparaat.

Je komt er vanzelf achter als de wielen er op komen.
            Groet jraaf

Arjenlodder

Toppie, dan wacht ik gewoon even af en kijk ik of ze het doen. Ik ben benieuwd!

0Rudy0
              Deelnemer

ontvanger van de tpms zit links of rechts achterin de koffer..achter de bekleding.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.