Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Nieuwe velgen gemonteerd astra f, niet te breed?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2010 om 14:05 #17223285
Heb nieuwe velgen gemonteerd, maar achter liep die nu heel ietsjes aan met een hobbel in de weg en drempel[had wel de ouwe stalen velgen achterin liggen]. Zitten 2 maten banden op. Heb nu voor: 195/45 R16 en achter: 205/45 ZR16.
Zou het helpen voor en achter om te wisselen? Of moeten de wielkasten uitgerold worden? Of word het helemaal niet wat?:P Heb ze ook een beetje op de gok gekocht. Want die achterste zijn dus iets hoger en iets breder kwa maat. Hij moet eigenlijk ook wel verlaagt worden, want nu vooral voor is er een gapend gat tussen spatbord en band.
De auto is ook zeer licht geveerd, net zo’n ouwe amerikaanse bak. Dus de auto zakt dan ook ver in bij een hobbel of drempel.
8 juli 2010 om 16:12 #17696872Wou zeggen, zal wel iets aan gaan lopen achter.
Weet niet wat de ET is van deze velgen??
195 en 205 breed zijn gewoon geleverde Astra maten namelijk.
Door de Lage ET waarde gaan ze aanlopen.
Willem
9 juli 2010 om 11:40 #17696873origineel gepost door wim-v6
Wou zeggen, zal wel iets aan gaan lopen achter.Weet niet wat de ET is van deze velgen??
Willem
Oke daar had ik niet over nagedacht, et waarde is niet zeker, verkoper dacht rond de 38? Weet jij misschien ook de standaard et-waarde van een astra f?
9 juli 2010 om 12:04 #17696874Als de vering slap is heb je hier ook last van..
Ik zou zeggen; schroefsetje eronder, en je zult al minder last hebben van het doorveren (of je moet em te laag zetten)Anders de boel laten uitrollen..
Oh ja en nog een tipje; hang de einddemper netjes recht, dat staat net wat netter vind ik.
Verder vind ik de wielen wel goed staan :thumbup:thumbup
9 juli 2010 om 12:14 #17696875origineel gepost door groenetijger
Als de vering slap is heb je hier ook last van..
Ik zou zeggen; schroefsetje eronder, en je zult al minder last hebben van het doorveren (of je moet em te laag zetten)Anders de boel laten uitrollen..
Oh ja en nog een tipje; hang de einddemper netjes recht, dat staat net wat netter vind ik.
Ja ik weet het van de demper, geklooi. Had de oude demper in de ijzerbak op werk gedaan + de beugel. Maar die beugel die bij de nieuwe demper zat had niet van dat soort haakjes dat die netjes in het rubber blijft. Dus de volgende dag zag ik dat hij scheef ging hangen maarja de ijzerbak was al geleegt:P
Maar met schroefset word die achter nog lager dan raakt die hem zoiezo, dus dan moeten die wielkasten uitgerold worden.
9 juli 2010 om 12:26 #17696876origineel gepost door wim-v6
Wou zeggen, zal wel iets aan gaan lopen achter.Weet niet wat de ET is van deze velgen??
Willem
Maar voor en achter omwisselen zou het helpen? niet veel zeker
9 juli 2010 om 12:50 #17696877Leuke velgen wel opzich.
Trouwens, hoe zit dat met je DTM look achterruitenwisser ? :P
(nu groenetijger toch over je uitlaat begon..);)9 juli 2010 om 13:17 #17696878origineel gepost door Jerremy
Leuke velgen wel opzich.
Trouwens, hoe zit dat met je DTM look achterruitenwisser ? :P
(nu groenetijger toch over je uitlaat begon..);)hahahha ja dat is ook weer wat. Heb een serieus ruitenwisser probleem:hmmz Mijn achterruitenwisser deed heel raar in de winter. Soms stopte die zo, en een tijdje later ging die weer gewoon verder:wtf En nu laatst kapte die er helemaal mee. En laatst begaven men voor ruitenwissers het ook al, gruwelijke brandlucht, nieuwe zekering erin en hij doet het nu nog:hmmz
Wou de achterruitenwissermotor er wel af halen maar dat was nog geen succes:P Ohja deed de hamer methode, en toen maakte die een raar geluid en ging die iets draaien en toen stond die precies int midden:jerry En het motortje word goed warm:cry
9 juli 2010 om 18:23 #17696879motortje is gaar op de sloop voor paar tientjes nieuwe halen (vraag voor garantie, heeft astra f veel last van). Heb ik ook gehad. Tevens zet kleine slang klemmen achter de rubbers van de uitlaat ipv die klemmetjes als je die niet meer hebt.
Groeten Twan
9 juli 2010 om 19:42 #17696880origineel gepost door Astra F Vaassen
origineel gepost door groenetijger
Als de vering slap is heb je hier ook last van..
Ja ik weet het van de demper, geklooi. Had de oude demper in de ijzerbak op werk gedaan + de beugel. Maar die beugel die bij de nieuwe demper zat had niet van dat soort haakjes dat die netjes in het rubber blijft. Dus de volgende dag zag ik dat hij scheef ging hangen maarja de ijzerbak was al geleegt:P
Maar met schroefset word die achter nog lager dan raakt die hem zoiezo, dus dan moeten die wielkasten uitgerold worden.
Als je em verlaagd wordt ie ook stugger, dus veert het ook niet meer zo hard. Je kan dan nog bumpstops gebruiken, maar dan veert ie amper, dus stuiter je nogal.
Uiteindelijk neem je een schroefset en rol je de wielkasten uit :jerry 1 ding is zeker; het staat mooi :D king:
10 juli 2010 om 15:36 #17696881Oke ja had al een vermoeden dat het motortje kapot was, maar meestal met die dingen haal je hem los schuur je die koolborstels enzo en soms ligt er 1 af. Maarja ik kijk er ff naar. Ik had die bout van de ruitenwisser los, en die bouten van de motor zelf waar die op een plaatje zit, maar het wou niet echt los.
En die slangklemmethode zal ik wel proberen kijken of het wil.
Bedankt voor de hulp!!king:
En ja uitrollen word het denk ik dan maar heb ook wel eens gehoord van velgen afdraaien zodat die verder naar binnen valt.
En een schroefset is vaak duur, maar op marktplaats staan vaak goedkope alternatieven. Of is dat prut?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.