Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › nieuwe velgen er op!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2011 om 10:10 #17825177
Check je wiellagers eens, of die nog goed zijn. Of je velgen hebben ooit een tik gehad en zijn niet meer helemaal mooi in de oorspronkelijke vorm. En te vast aanhalen van je bouten is ook niet goed. Grote kans dat je daarmee je remtrommels vervormt.
27 februari 2011 om 10:11 #17825178[rquote=1878892&tid=143512&author=soepkiepe]maar uhhh ondanks alle reacties en hulp, iemand enig idee wat die speling dan kan zijn? dat lijkt me namelijk niks met balanceren te maken, als ik boven aan de band vast bak en druk hem steving heen en weer hoor ik een bonk, het idee van ijzer op ijzer, alle 4 de wielen doen dit, ik heb de wielen na getrokken maar zitten zo vast als een huis. maar dat gebonk moet ergens weg komen, op de naaf kan volgens mij niet omdat het wiel gewoon vast zit, dus dit kan nooit bewegen.[/rquote]
zijn jou wielbouten wel geschikt voor die velgen?
27 februari 2011 om 10:22 #17825179ruil je wielen eens om van voor naar achter, links naar rechts,als de trilling zich verplaatst weet je al wat meer
28 februari 2011 om 11:29 #17825180idd, ik denk jou ook wiellagers, heb het zelfde probleem gehad achterrechts met mijn corsaB, toen het wiellager vervangen en probleem was weg
28 februari 2011 om 11:56 #17825181wiel lagers lijkt me heel sterk, ik weet inmiddels hoe die klinken, die brommen constant door, bij mij was het nu alleen met remmen, en sinds ik de andere velgen er op heb, met de oude velgen was er niks aan de hand, op die afslag heb ik met elke auto van mij wel gehad dat ie daar wat raar doet, dus het zal ook wel iets aan de weg hebben gelegen, maar zo als hij nu te keer ging heeft ie nog niet eerder gedaan, ik zal vandaag eens de snelweg opgaan en eens kijken hoe hij het op een andere plek doet, maar de wiellagers zijn het volgens mij niet, lijkt me ook heel raar dat alle 4 de wielen het zo van de 1 op het ande moment krijgen trouwens.
28 februari 2011 om 12:05 #17825182Anoniem
had kadett coupe hierboven ook al gepost;)
kan zijn dat die niet geschikt zijn voor deze velgen;)28 februari 2011 om 12:17 #17825183oke ga ik dalijk doen.
net ff een rondje geweest, binnen hoogeveen niks aan de hand, van af 60 a 70 flink remmen, net zo mooi, niks aan de hand, snel weg op, bij de 80 begint ie te trillen, tot 130 nog steeds trillen maar is maar licht, dus is kwestie van balanceren, boven de 130 durfde ik nie, mag maar 100 daar en heb punten rijbewijs:P
ik ging er af, vanaf de remmen tot 80 ging normaal, kwam bij de 80 begon ie weer iets te klapperen, maar lang niet zo slim als laatst, ik denk zelf dat waneer ze gebalanceert alles toch al veel minder moet wezen, ma heb no nooit mee gemaakt dat ie bij het remmen dan erger gaat trillen.
wel heb ik het idee dat ik rechts voor iets kapot heb, een rubber of zo.
soms als ik stuur voel ik een kleine weerstand, niet zwaar maar verneem wel dat er iets niet klopt, als ik dan rem trekt ie erg naar rechts, maar dit is niet altijd, net voor thuis ff handen van stuur en redelijk geremt, ging ie weer kaars recht. en dat was met die andere velgen ook wel zomaar wat zal er mis kunnen wezen met mijn bouten? dan weet ik waar ik naar kijken moet
28 februari 2011 om 14:20 #17825184Je hebt kegel vorm bouten en Kogel vorm bouten.
Opel is normaal kogel vorm. ook wel konisch genoemd. VW heeft kogel vorm
http://www.autoteile-tuning-shop.de/images/image/radbolzen.jpg
Wielen eerst laten balanceren dan weet je zeker dat dat het probleem niet kan zijn.
28 februari 2011 om 14:58 #17825185als ik me niet vergis heb ik die kegel vormigen
1 maart 2011 om 19:50 #17825186Anoniem
1 January 1970mischien niet zo mooi om te lezen
maar als je een probleem hebt
dan ga je toch eerst zoeken voor je er hard mee gaat rijden
:o:o;)uit zich zelf gaat bijna nooit iets voorbij
als je inderdaad verkeerd bouten hebt
en je rijd er te lang mee doorkun je de wielen wel zo beschadigen
dat je ze kan weg flikkeren:o;)niet heel slim
om dan toch door te rijden;):o1 maart 2011 om 19:59 #17825187klopt, maar het ontbreekt mij aan tijd en plek, en geld helaas, kut ziektewet.
het getril doet ie pas als ik boven de 80 rij en dan rem, dat is balanceren, dat gebonk, raar maar waar, 1 wiel doet het niet meer, maar gaat wel goed komen, als ik het niet vertrouw rij ik er niet mee1 maart 2011 om 19:59 #17825188[rquote=1878559&tid=143512&author=TedMechanic][rquote=1878521&tid=143512&author=mallemalle]blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren
je krijgt het er erg lastig uit[/rquote]Zie je die conische rand op je bouten? Daarop centreert die.
Dat randje op je naaf dient alleen om de montage makkelijker te maken.[/rquote]
Je krijgt de wielen NOOIT gecentreerd zonder goede ringen.
ook al is alles vlak conisch dan nog kan je het wiel verkeerd vast zetten.
En gaat de auto altijd trillen. Maak het bijna dagelijks mee, met klanten die velgen op mp kopen. En maar weer bij ons komen omdat de auto trilt.1 maart 2011 om 20:34 #17825189Anoniem
VOOR DEZE ATS VELGEN BESTAAN GEEN
ADAPTER RINGEN:o:o1 maart 2011 om 20:50 #17825190haha nie boos worden louwe, ik weet inmiddels dat ze er niet zijn ;) je heb het al 5 keer verteld in het topic geloof ik ;) ben 2 dingen van plan nu
1 wielen er af halen kruislings vast zetten
2 laten balancerenes zien wat ie dan doet, doet ie het dan nog denk ik dat ik es moet kijken wat het kost als ze die ringen maken, tenminste als dat wel mogelijk is, of toch maar weer ruilen.. maar het zijn originele opel velgen toch? dus het zal moete willen..
2 maart 2011 om 09:57 #17825191[rquote=1881219&tid=143512&author=arjontje][rquote=1878559&tid=143512&author=TedMechanic][rquote=1878521&tid=143512&author=mallemalle]blijf van mening dat je zonder centreermogelijkheid geen stabiele basis hebt om te balanceren
je krijgt het er erg lastig uit[/rquote]Zie je die conische rand op je bouten? Daarop centreert die.
Dat randje op je naaf dient alleen om de montage makkelijker te maken.[/rquote]
Je krijgt de wielen NOOIT gecentreerd zonder goede ringen.
ook al is alles vlak conisch dan nog kan je het wiel verkeerd vast zetten.
En gaat de auto altijd trillen. Maak het bijna dagelijks mee, met klanten die velgen op mp kopen. En maar weer bij ons komen omdat de auto trilt.
[/rquote]gelukkig hebben jullie 1000 soorten liggen :P
Erwin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.