Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › nieuwe uitlaat systeem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2014 om 00:56 #17266655
Mijn uitlaat systeem is al half een jaar aan 2 kanten lek. bij de spruitstuk en ergens midden in.
Dus nu mijn uitlaat toch lek is wil ik er wel een sportuitlaat eronder voor een leuk geluidtje.
wil dit voor de apk nog vervangen :angel is ook niet prettig rijden zo bij de stoplicht raam open zetten. kachel zuigt al het uitlaat gassen naar binnenHeeft iemand een goeie adres voor een nieuwe spruitstuk + midden pijp + sportuitlaat.
Het is voor een tigra A bj 95 kenteken: 47-HZ-LJ
27 juni 2014 om 06:40 #18240348Wat wil je precies “sport” hebben? Alleen de einddemper? Of meerdere dingen.. Wil je deze auto kapot rijden… Of over 1 jaar weg doen.. Zijn nogal dingen die mee spelen… Je heb bijvoorbeeld het hele systeem van voor naar achter: Spruitstuk, voorpijp, katalysator, middendemper, einddemper.
Dit hele systeem kan je rvs nemen.. Dan gaat de uitlaat langer mee dan de auto nog mee gaat.. Of het normale staal.. Je kan het spruitstuk vervangen door een spaghetti spruitstuk, wat meer vermogen geeft onderin de toeren.. De katalysator kan je vervangen door een sportkatalysator.. Dit geeft een tikje meer vermogen, maar laat vooral de motor beter lopen.. En is apk geldig.. Dan kan je kiezen voor een originele einddemper, en je middendemper vervangen voor een stuk pijp, dan behoud je dus de eindpijp die je nu heb.. Met een wat sportiever geluid.. Of je gooit er een middendemper onder, en een sport einddemper.. Wat ook dat sportievere geluid geeft.. Bezuinig niet op zo’n sport demper.. Want ze zijn er vanaf 50 euro.. Maar daar gaat een las apparaat zo doorheen, zou je er je beugels op overzetten bijvoorbeeld.. Neem dan een wat duurdere.. Op autostyle, staan type X demper.. In verschillende diameters, vanaf 90 euro, die zijn degelijk. En mooie sound.Tip: vervang je de katalysator ook? Dan zal je ook de lambdasonde moeten vervangen..
hoop dat je zo wat wijzer ben geworden.
27 juni 2014 om 22:51 #18240349ja van de andere kant er is een hoop mis met mijn tigra :???: weet niet of dit de auto wel waard is.
hier de grootste min punten:
heeft hoop roest onder het lak.
koppling versleten + kabel.
barst in de voorruit
links achter veer kapot (mijn vermoeden)
rechter voor band loopt langzaam leeg 1bar per maand.
koplampen niet 100 meer.
deur rubbers kapot
binnen deur klink kapot.
steur versleten.
mist een hoop schroefen en klipjes van het intrieur.
en nog de rest die niet in me op komt.Dus met aleen het uitlaat ben ik er nog lang niet.
kortom hij heeft een mega grote beurt nodig. heb al in totaal al ruim 1500 euro aan reparatie gehad in anderhalf jaar tijd. als ik hem nu zo zou verkopen is hij mss net 250 waard in mijn ogen.
eenigst wat goed is is het motorblok :afro
27 juni 2014 om 22:54 #18240350Steur bedoel je stuur mee? Hoeveel km staat er op de teller?
27 juni 2014 om 23:04 #18240351haha ja idd typ foutje. het stuur zelf ja, aan de bovenkant op dat punt waneer je het stuur met 1 hand vast hebt zit een hap der uit. denk dat de voorig eigenaar te stroefe handen had ofzo of een ring om had dat schuurde.
staat nu 155.000 km op de teller
27 juni 2014 om 23:10 #18240352Of hij had honger? :p
Goed, iig niet zoveel gelopen.. 155.. Dus t motortje kan nog lang mee.. Alleen dan zal je er wel een bult geld voor moeten hebben om de auto in orde te krijgen.. Weetniet of je dat ervoor over heb?
27 juni 2014 om 23:25 #18240353ja wel niet , dat roest onder het lak is het grootste zorg, als dat opgelost kan worden dan is het de moeite wel waard om de rest beetje bij beetje te vervangen.
Het zijn verder allemaal van die kleine dingen die kapot zijn of ontbreken.
27 juni 2014 om 23:28 #18240354Je moet nagaan: zijn er knappere tigra’s op de wereld voor het geld wat je aan onderhoud in deze wil steken? Ja, verkoop deze dan… Nee, dan ga je alles fixen.
27 juni 2014 om 23:48 #18240355zo denk ik er stiekem ook over :hmmz vorig jaar heel koelsysteem vervangen van het radiator tot de water pomp + distrubutieriem, mooiste is om hem nog een jaar te houden.
of ik moet een ander tigra tegen komen met geen/weinig roest dat ik het blok overzet. zal ook wel poen kosten in het uurloon (kan dat niet zelf)28 juni 2014 om 00:07 #18240356Welnee.. Kijk, als je er al zoveel in heb zitten.. Is het zonde.. Maar rij dan met je nu heb, en verander er niets meer aan als je het niet waard vind.. En in de tijd dat je m rijd, spaar je wat geld om een andere te kopen als deze je in de steek laat.
28 juni 2014 om 00:17 #18240357klopt idd wat je zegt :) dan word het de uitlaat simpel dicht kiten voor het apk. verloopt pas in september.
24 juli 2014 om 23:29 #18240358Na lang denken en doen heb ik toch besloten om hem op te knappen king:
Nu kan ik een sloop tigra krijgen voor 350, en na morgen heb ik 3 weken vakantie dat word dus mijn garagebox opruimen :PHeb aleen paar vragen.
Dat achtertussenpaneel is dat zo los te schroeven met paar schroeven of is deze vast gelast ?
Nu heb ik een ander bumper waar ik het uitlaat middenin wil hebben hoe kan ik dat het beste laten lopen ? gewoon onder het reserve wiel door ?
En het katalysator, middendemper orgineel laten ?achtertussenpaneel die ik bedoel
zo wil ik de uitlaten hebben, heb de zelfde bumper
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.