nieuwe turbo gemonteerd, nog een paar vragen erover

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen nieuwe turbo gemonteerd, nog een paar vragen erover

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    dzambic

Beste forumleden,
      Vandaag heb ik nieuwe turbo gemonteerd,en zit ik met twee vragen:
      Is het normaal dat er rook vanaf de nieuwe turbo komt (heb de auto zo’n kwartier stationair laten lopen, heb niet gereden),
      en is me opgevallen dat er geen koelvloeistof vanaf de turbo naar expansie vat loopt, er zit wel wat in de slang, maar stroomt niet,weet niet of dat normaal is (er brandt lampje van koelvloeistof storing).
      Alvast bedankt voor reacties.
      Dzambic

Rickyyy
      Deelnemer

Ik heb laatst mijn turbo ook vervangen.
        De onderdelen roken in het begin inderdaad. Wel liep bij mij direct de koelvloeistof goed door. Heb je hem laten draaien met de dop van het reservoir af? Dat is wel het beste!

Nick-GSI
        Deelnemer

@Rickyyy wrote:

Ik heb laatst mijn turbo ook vervangen.
          De onderdelen roken in het begin inderdaad. Wel liep bij mij direct de koelvloeistof goed door. Heb je hem laten draaien met de dop van het reservoir af? Dat is wel het beste!

Altijd laten draaien met de dop erop, zonder dop ligt het kookpunt van de vloeistof een stuk lager

Basgsi
          Deelnemer

Ik heb um ook even laten draaien zonder dop, tot het een graad of 85 toen een paar keer een beetje gas op luchtbellen
            die er evt in zitten eruit te krijgen, daarna dop er goed opdraaien idd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.