Nieuwe turbo?

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe turbo?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263757
    Rich-M
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2013

      hallo allen,

      Ik heb sinds vorige zomer een Opel astra GTC 2.0 200pk aangeschaft. Rijdt heerlijk na de overstap van
      een opel corsa:D. Maargoed ik ben vrij nieuw op dit forum maar zou graag jullie advies willen hebben.

      Heb een behoorlijke FLUIT in mijn turbo(nee geen turbofluitje..) en ook een kleine hapering in de turbo.
      na een aantal mislukte diagnoses en zelfs een rookmachine(loss slangen etc..) krijg ik van de garage toch het advies om een nieuwe turbo aan te schaffen. Mijn vraag is hebben jullie al eerder gehoord van zo’n probleem bij jullie turbo’s en is dit wel de beste oplossing? Kan ik er eventueel ook een z20LEH inzetten? best prijzig allemaal natuurlijk…via de garage :hmmz

      #18214417
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        ik neem aan dat je dan een z20ler motor heb, hier kan prima een z20leh turbo op en mischien daarna nog overwegen om te chippen.

        en engeland bij courtney motorsport kost een leh turbo waarschijnlijk minder dan bij jouw garage(hint)

        #18214418
        Rich-M
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2013

          Ja de z20LER inderdaad zit er nu in. Ik ga gelijks is kijken tks!

          #18214419
          Rickskes
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2013
            #18214420
            Rich-M
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2013

              Rick is dat ongeveer alles wat ik moet bestellen?

              Oke heb een beetje rond gelezen op het forum en dit is genoeg inderdaad. Alleen als ik de LEH erin zet moet ik dan nog een software update hebben?

              #18214421
              Rickskes
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2013

                @Rich-M wrote:

                Rick is dat ongeveer alles wat ik moet bestellen?

                Oke heb een beetje rond gelezen op het forum en dit is genoeg inderdaad. Alleen als ik de LEH erin zet moet ik dan nog een software update hebben?

                Ja, dat moet voldoende zijn.

                Ik heb toevallig vandaag iemand weer gesproken hierover, en die dacht inderdaad dat er wel wat aangepast moet worden.. omdat een LEH turbo een grotere turbo is, dus meer lucht.. dus dan heeft die meer benzine nodig?

                maar misschien kan wim of haasje dit bevestigingen, die hebben er meer verstand van dan ik.

                #18214422
                suikerbuikje
                  Lid sinds:
                  7 May 2008

                  @ Rich-M

                  Heb zelf een opc met Z20LET motor erin……heb toen der tijd met de originele LET turbo zowel originele software als fase 1 van EDS en fase1 van RED-DOTT gereden (RED-DOTT is wat agressiever als EDS)….Heb de LET toen ook vervangen voor de LEH en moet zeggen dat hij op originele software gewoon het zelfde rijd…met de fase 1 van EDS gaat alles naar mijn mening net iets soepeler maar met de Fase 1 van RED-DOTT gaat ie echt als een malle……..Dus in mijn ogen hoef je geen software aanpassing te doen als je hem standaard laat…..maar om de LEH beter tot zijn recht te laten komen en de power te benutten zou ik zeggen laat hem gelijk voorzien van Fase 1. of laat hem bij EDS zelf voorzien van Fase 1 op maat op de bank…….

                  #18214423
                  Rich-M
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2013

                    Me autotrust garantie vervangt helaas alleen mijn originele z20ler turbo. iedergeval blij dat ze hem vergoeden.. Maar bedankt voor jullie reacties
                    ik ben weer stuk wijzer geworden! Dan maar de nieuwe chippen en wellicht nog vele andere upgrades aan de auto. Geweldige site en opel liefhebbers!

                    #18214424
                    suikerbuikje
                      Lid sinds:
                      7 May 2008

                      beetje jmmr van opel dat ze hem niet willen vervangen voor een LEH…….Leh is goedkoper in aanschaf en is ook nog eens beter en sterker…….en is zo 1op1 uit te wisselen met de LER maar goed zolang het garantie is kost het jou niks neem ik aan

                      #18214425
                      Rich-M
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2013

                        Er zit een nieuwe turbo LEH in. Maar het is niet te bevatten de Fluit zit er nog steeds?!!!!!!!!!!!!!! Aaan de turbo ligt het dus ook niet..

                        Wat zou dit kunnen zijn? De garage weet het inmiddels ook niet meer. De fluit is gekomen na het vervangen van de tussendemper en daarvoor de katalysator en de voordemper. HELPPPP

                        #18214426
                        Rich-M
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2013

                          Nou na 2x een nieuwe turbo erin was de fluit nog niet weg.

                          Maar het probleem is opgelost! Was toch de middendemper die niet goed was..
                          Wellicht een productiefout… Maar eindelijk van die vervelende fluit af :jerry

                          #18214427
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Hahaha middendemper niet goed, maar ondertussen wel een nieuwe turbo ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.