Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Nieuwe terugroepactie Vec C 2.2 Benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2010 om 13:48 #17219310
Er schijnt op dit moment een terugroep actie te zijn op de Vec C 2.2 Liter Benzine onder code 10-P-011.
Deze moet problemen met het motormanagement verhelpen.
Misschien een tip voor 2.2 eigenaren om even contact op de nemen met een opel dealer.
Inderdaad. Kreeg op mijn werk alleen de bij de melding 2.2 D te zien en verder geen tijd gehad om te kijken, thuis even ingelogd en het blijkt inderdaad te gaan om de benzine.
29 maart 2010 om 16:11 #17648580Welk jaar is dat?????
29 maart 2010 om 16:49 #17648581je bedoelt de 2,2 benzine (Z22YH) direct ingespoten.
10-P-011 Z22YH – brandstofdrukregelaar
Te weinig motorvermogen, MIL licht op, motor schakelt over op thuiskomstand.29 maart 2010 om 22:28 #17648582Kan ik zelf die melding van de terugroep vinden ergens?
En voor welk jaartal is het aan de orde?
Ik hoor graag ik heb een 2.2 DGI dus de z22YH direct ingespoten.
bj:2005
Waar komt de melding vandaan?
Ik verneem graag even
arnold
30 maart 2010 om 11:25 #17648583Zojuist contact gehad met de vod maar dit betreft geen terugroepactie maar een modificatie.
Bij een terugroepactie krijgt de kentekenhouder schriftelijk bericht.Zodra de auto ( 2.2YH ) voor onderhoud bij de vod komt wordt op kenteken nagekeken als er in opdracht van opel een modificatie moet worden doorgevoerd op de auto.
Onze gts is 2 weken geleden geweest en toen zijn er drie modificaties doorgevoerd.
Het betreft inderdaad de code 10-P-011, een veertje ( veertje achter de drukknop ) van de handrem dat vervangen moest worden in de handgreep en iets met de koplamp sproeiers.
Wat betreft de 10-P-011 code, hier waren geen problemen mee.Eric
30 maart 2010 om 14:05 #17648584Dit geval ligt volgens mij een beetje op de grens.
GM probeerd er op deze manier zonder veel aandacht van af te komen.
Als het Toyota was geweest hadden ze hem meteen terug geroepen, die willen geen risico meer lopen.
Maar het schijnt dat veel auto’s al het bewuste onderdeel vervangen hebben voor een nieuwere tijdens een reparatie of andere modificatie.
30 maart 2010 om 20:46 #17648585Dealer gebeld en mijn vectra moet komen voor de “terugroep actie” modificatie (zo kun je alles noemen natuurlijk, en zo ontloop je ook veel rijders…..
Mijn vec is van 2005
En de brandstofdrukregelaar wordt vervangen.Ps. hier zijn al de drie punten modivicatie? en welke leeftijd is jou vec
als het alle drie moet kunnen ze dat gelijk even doen…
Verneem even…
Maar ik raad aan bel de dealer voor info.
1 april 2010 om 14:51 #17648586Mijn vec is van 2004.
Alle drie ja, maar met de druk regelaar zou niks mis zijn.
Maar wat is bij jou dan de reden dat de brandstof druk regelaar wordt vervangen?Zojuist de vod nog es gebeld en krijg morgen te horen als deze vervangen is of niet.
Als deze na controle niet in orde is dan wordt deze vervangen.1 april 2010 om 17:24 #17648587Mijn Vec is gisteren gedaan ook omdat ik meerdere puntjes had en ze hebben dit meteen gedaan.
Ik heb al eens gemerkt dat ik bij het los laten van het gaspendaal en na een bocht dat ik een dood punt had en dat zou het probleem zijn van de 2.2 YH, maar het is allemaal fabrieksgarantie.2 april 2010 om 17:23 #17648588origineel gepost door cire
Mijn vec is van 2004.
Alle drie ja, maar met de druk regelaar zou niks mis zijn.
Maar wat is bij jou dan de reden dat de brandstof druk regelaar wordt vervangen?Zojuist de vod nog es gebeld en krijg morgen te horen als deze vervangen is of niet.
Als deze na controle niet in orde is dan wordt deze vervangen.Bij mij is er ook een nieuwe druk regelaar opgekomen.
3 april 2010 om 16:21 #17648589Mijn benzinedruk sensor is 2 weken geleden kapot gegaan. (2005 Z2.2YH)
Hij veel onderweg een paar keer uit.Opnieuw starten en hij liep weer.
Even op het werk aan de computer gehangen,was de sensor of de pomp gaf hij aan.
Aangezien de sensor het goedkoopste was,maar eerst gegokt op de sensor,en het was gelukkig idd de benzinedruk sensor.
Ik heb Opel toen gebeld,ze zeiden dat het vaker voor kwam,maar verder zeiden ze niks.14 mei 2010 om 08:39 #17648590hallo allemaal,
ik heb net onze vecta gts 2.2 naar de dealer gebracht voor een grote beurt daar kreeg ik een papier te zien dat de brandstofdrukregelaar nagekeken/vervangen diende te worden dit wordt uiteraard betaald door opel zelf,
ik heb de brandstofpomp al kapot gehad en die heb ik in nov zelf betaald ze gaan nu kijken of die brandstofdrukregelaar niet ook vervangen was want dan krijg ik geld terug [ toegezegd door opel nederland]
wat de handremwerking betreft heb ik er niets over gehoord en dat is ook niet aan de orde voor mijn auto, na gebeld te hebben met opel nederland werd dat ook bevestigt dat dit niet aan de orde is voor mijn auto,
dus mensen schrik niet als je weet dat dat niet bij jou auto gebeurd het geld dus niet voor alle auto`smijn auto is van eind 2005
20 juni 2010 om 18:17 #17648591vraagje:
bij mij is wss de brandstofdrukregelaar ook naar de knoppen, heb mijn auto zaterdag laten afslepen omdat ik er geen vertrouwen in had om nog 100km naar huis te rijden.. maar nu de vraag: hoe snel is de afhandeling bij de VOD bij jullie gegaan?
lange wachttijden tot het onderdeel er is of was het binnen een dag binnen en in 2 dagen verholpen?ik ga namelijk komende zondag op vakantie… was benieuwd of ik zondag de signum of een huurauto moet inpakken..
20 juni 2010 om 19:06 #17648592Bij mijn dealer waren die dingen op voorraad, en is denk geen 30 min werk
prettige vakantie alvastking:21 juni 2010 om 07:40 #17648593:wors:sleeping.
Misschien IDËË .
Een topic te maken met alle terugroep actie’s van div opels.21 juni 2010 om 10:51 #17648594dealer heeft ze meestal wel op voorraad en is ongeveer een 20-25 min werk, heb er al een aantal vervangen
23 juni 2010 om 20:20 #17648595het is verholpen, de signum doet het weer prima!
zondag dus met een gerust hart op vakantie..Via interne informatie (uit TIS) kwam ik er achter dat voor mijn Signum de modificatie/terugroepactie niet geldt.
Het geldt alleen voor vectra’s en signums met Z22yh vanaf 01/2004 t/m einde productie, ergens begin 2009.
Hierover contact gehad met de klantenservice van GM europa, maar die willen zich niet verantwoorden over interne informatie.
Ze verwijzen me naar de opel-dealer hier in mijn woonplaats (waar ik trouwens de specifieke interne informatie niet vandaan heb hoor, maar dat terzijde) die mij weer verwijst naar de klantenservice van GM Europa.. De locale VOD gaf alleen summiere info: “meneer, het chassisnummer van uw wagen valt niet binnen de range die te maken heeft met deze terugroepactie”wat moet ik hier nu mee?
23 juni 2010 om 20:46 #17648596vectra -C vanaf chassisnummer 4 1 00008 – 8 1 1 45264
signum geproduceerd in Russelsheimvectra – C vanaf chassisnummer 4 8 027125 – 4 8 109665
signum geproduceerd in Ellesmere PortHier een lijst met betrokken voertuigen.
23 juni 2010 om 20:54 #17648597dank je ;)
let wel op dat dit interne informatie is die niet zomaar op internet gezet mag worden.. denk ik..
dit lijstje had ik namelijk meegezonden in mijn bericht naar de GM klantenservice, maar nu willen ze graag weten van wie ik dit lijstje kreeg.
zal wel niet zonder gevolgen zijn…maar ik kan nu zeggen dat ‘ie gewoon op i-net te vinden is :agent
23 juni 2010 om 21:04 #17648598let wel op dat dit interne informatie is die niet zomaar op internet gezet mag worden.. denk ik..
Klopt maar het is overal te vinden op internet idd .
(heb mijn post maar even aangepast)23 juni 2010 om 21:08 #17648599ik heb erop zitten googlen, maar dan moet je goed zoeken voor dat schema hoor :)
maar bedankt iig en wijs dat je je post aanpastte.ik denk dat ik me erbij neerleg, het leed is inmiddels geleden en ik verwacht eigenlijk ook niet dat GM-europe mij hierin tegemoet wil komen..
eerst maar eens lekker vakantie vieren
7 augustus 2010 om 15:51 #17648600Ik heb het bovenstaande gelezen (ik heb namelijk nogal wat problemen met mijn Vectra C Station Executive 16V, 2.2, Mei 2006) en ik heb een kleine vraag.
Ik word namelijk niet gehinderd door enige kennis over motoren e.d., maar hoe weet ik of mijn auto zich ook in de “gevarenzone” bevindt?
Groet,
Robert
10 augustus 2010 om 16:30 #17648601origineel gepost door Robi-Wan
Ik heb het bovenstaande gelezen (ik heb namelijk nogal wat problemen met mijn Vectra C Station Executive 16V, 2.2, Mei 2006) en ik heb een kleine vraag.Ik word namelijk niet gehinderd door enige kennis over motoren e.d., maar hoe weet ik of mijn auto zich ook in de “gevarenzone” bevindt?
Groet,
Robert
Iemand??? :D
10 augustus 2010 om 18:43 #17648602Je kunt even langs een dealer gaan dan weet je het zo…
Heb ik toen ook gedaan met mijn GTS
gr
arnold -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.