sinds 7 dagen heb ik na 5 maanden wachten een astra ST 1.3 cdti ecoflex met alle toeters en bellen. nu na 1075 km geeft hij opeens aan in het display ´roetfilter vol, rijdt door´. volgens de dealer is dit veel te snel, maar op google zie ik dat regeneratie vaak tussen de 200/1000 km plaatsvindt. WAt is wijsheid. morgen almere sittard dus dan zien we wel of de melding verdwijnt.
Zou idd nog niet mogen verschijnen op het info display. Doe je dan veel korte stukken waardoor de roetfilter de kans niet krijgt om te regeneren? Die van mij doet het elke 500km een keer maar ik rijd héél goed door en doe véél kilometers en autosnelweg. Ik heb ook de 1.7cdti ecoflex zonder start/stop systeem ik denk ook dat dat scheelt.
Normaal zou je niet mogen merken dat deze regenereert, ik weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat bij Opel maar bij ons (Citroen) word de stof “eloyse”
toegevoegd in de roetfilter waardoor de deeltjes worden afgebroken / verbrand. Maar dit merk je niet tijdens het rijden.
Soms hebben we de zelfde storing van klanten maar dan doen wij hem handmatig met de testkast laten regenereren..
Ik merk het alleen aan men motor die wat ruwer draait en de stank die er soms vrij komt als ik stil sta bij een verkeerslicht ofzo. ik vind wel dat Opel ergens een indicatie mag aanbrengen waarop zichtbaar is wanneer de wagen aan het regeneren is. Je mag hem trouwens niet stil leggen tijdens het regeneren. Bij men vorige Astra GTC had ik de happylightshow chip geïnstalleerd en dan kwam er “DF” op de kilometerklok te staan als hij aan het regeneren was. Zouden ze nu dus ook voor de Astra J mogen uitbrengen.
Auteur
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.