Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Nieuwe speakers of isoleren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2016 om 15:05 #17275466
Hallo Allemaal,
Een tijdje terug ben ik al super goed door jullie geholpen met het installeren van een subwoofer: viewtopic.php?f=5&t=193830
Nou ben ik van plan om ook mijn speakers te gaan vervangen (Zover ik weet zitten er nog gewoon de standaard speakers in) alleen was ik benieuwd of dat wel zin heeft omdat ik nog wel de standaard radio (cd30) erin heb zitten. Of is het beter om bij de speakers te gaan isoleren?
Ik hoor graag van jullie wat het slimste is! :)
Nog een klein vraagje: mijn cd30 radio laat niet het volume niveau zien op de display, is dat wel mogelijk door een instelling aan te passen?
Alvast bedankt! :)
18 februari 2016 om 20:32 #18311142AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uit ervaring kan ik zeggen. Dat een goed setje speakers een wereld van verschil maken.
Zelfs met de standaard radio. Al levert die maar weinig vermogen.
Heb zelf speakers van Helix. Dat klinkt al stukken beter.En isoleren werkt ook heel goed met standaard speakers. En met een goede set nog veel.beter.
Let er maar eens op. Hoeveel geluid verloren gaat door de deuren naar buiten. Daar zit af fabriek niks aan isolatie
19 februari 2016 om 09:22 #18311143vooral het vervangen van de achterspeakers maakt verschil, standaard zit daar een goedkope 1 weg speaker in, vervang die maar eens door een mtx 2 weg.
19 februari 2016 om 09:57 #18311144Je stelt zelf al de vraag of het zin heeft met de standaard CD30 radio en het antwoord hier op is eigenlijk nee :lol: .
De CD30 geeft echt een belabberd geluid en levert niet genoeg vermogen om een beetje goed geluid eruit te krijgen.
De meesten kunnen wel beamen dat wanneer je deze CD30 vervangt voor een andere zoals bijvoorbeeld de CD70 het geluid al echt stukken beter wordt.Toen ik mijn CD30 verving voor een CD70 gingen de klank en het volume er echt met grote stappen op voorruit.
Dit neemt inderdaad niet weg dat wanneer je met name de achterspeakers vervangt voor een stuk betere kwaliteit je ook al winst boekt
maar met een andere radio merk je het nog stukken beter.19 februari 2016 om 10:36 #18311145Mensen vergeten een zeer belangrijke stap. De deuren en dergelijke ontrdreunen/dempen. Alleen het plaatsen van dempingmateriaal in de deuren e.d. icm standaard speakers is al een grote vooruitgang! Wil je het goed aanpakken gewoon wat demping plaatsen in de deuren nieuwe speakers en versterker. Het is maar net wat je wilt bereiken en hoeveel geld je er voor over hebt
19 februari 2016 om 11:54 #18311146De ‘zeer belangrijke’ stap ontdreunen/dempen word hier denk ik als isoleren benoemd, en is al vaak genoemd dus, ook in het vorige topic van de TS.
De CD30 vervangen voor een 70 is zeker een verbetering maar een dure oplossing. De CD70 klinkt stukken beter maar als je geen navi hoeft is een externe versterker een veel goedkopere en beter klinkende optie met meer afstel mogelijkheden.
Een setje nieuwe speakers op de CD30 is ook al een verbetering maar verwacht geen wonderen.
22 februari 2016 om 18:31 #18311147Dan denk ik dat nieuwe speakers achter en de deuren isoleren/dempen al een mooie verbetering is. :)
Klopt het dat de achter speakers 16.5 cm zijn? Zoja, zouden deze speakers dan goed genoeg zijn: http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/13278d-mtx-tr654-16-5cm-60-watt-rms-2-weg-speakers/” onclick=”window.open(this.href);return false;
En om de deuren te isoleren/dempen zou ik daar zoiets voor kunnen gebruiken (En zou dat ook genoeg zijn voor 4 deuren?): http://www.pimtensen.nl/aansluitmateriaal/3304c-demping-amp-isolatie/3310l-car-audio-geluid-verbeteren/12732d-stinger-rkxdk-roadkill-expert-series-door-kit-1-1m2-sound-dempingsmateriaal/” onclick=”window.open(this.href);return false;22 februari 2016 om 19:50 #18311148Met de silentcoat starterset heb je de meeste “bang for your buck”
https://www.caraudioshop.nl/silent-coat-starter-set-silent-coat-starter-set?search=silent” onclick=”window.open(this.href);return false;Met 2 sets heb je ruim voldoende voor een astra H.
1ste laag ontdreuning daar over heen de isolator en tussen het blik en het deurpaneel rondom de speaker de absorber.Over de speakers, ik denk dat je in deze prijs klasse niet te veel mag verwachten, met het freq.bereik van af 50hz zul je iets meer laag krijgen.
anderzijds, ik zou zelf ook niet te veel investeren in de achterdeur speakers maar daar is al genoeg over gesproken.23 februari 2016 om 12:40 #18311149De silentcoat heb ik besteld, thx daarvoor! :)
Alleen kon ik zo nergens vinden wat de diameter is van de achterspeakers, weten jullie toevallig hoeveel dat is?24 februari 2016 om 10:02 #18311150Het is al even geleden maar ik dacht 16.5cm voor en 13cm speakers achter.
24 februari 2016 om 16:48 #18311151mocht je de mogelijkheid hebben om op de cd30 doormiddel van wellicht een converter naar 4 kanaalsversterker aantesluiten doe dat dan ook !!!
ik heb in mijn gtc een pioneer avh-x8500 2din gehad, standaard speakers misvormden hier zelfs op wanneer je wat harder ging spelen totdat ik mijn standaard speakers op een 4 kanaalsversterker aansloot dit gaat echt ontiegelijk hard kan ik je zeggen en klinkt ook gewoon mooi en zuiver ! en aangezien je al een subwoofer hebt kan je de bass voor 75 procent wegfilteren op je 4 kanaalsversterker en zullen je speakers zeker niet gaan vervormen! wel zul je weerstanden moeten gebruiken voor je originele tweeters of deze moeten vervangen voor andere tweeters anders zul je deze opblazen kan ik je zeggen uit ervaringhier bereik je na mijn mening veel meer mee dan het isoleren van de deuren aangezien dit enkel de klank zal verbeteren het standaard rms van de Cd30 is ook veelste laag voor het plaatsen van betere speakers dit is in mijn ogen dan allemaal ook volledig zinloos maargoed.
aangezien je al een woofer hebt heb je eigelijk meer middeltonen en hoge tonen nodig en als je de bass voor 75 procent wegfilterd geeft dit de meeste geluidswinst zonder alteveel kosten te maken
24 februari 2016 om 18:23 #18311152striker wrote:Hallo Allemaal,Een tijdje terug ben ik al super goed door jullie geholpen met het installeren van een subwoofer: viewtopic.php?f=5&t=193830
Nou ben ik van plan om ook mijn speakers te gaan vervangen (Zover ik weet zitten er nog gewoon de standaard speakers in) alleen was ik benieuwd of dat wel zin heeft omdat ik nog wel de standaard radio (cd30) erin heb zitten. Of is het beter om bij de speakers te gaan isoleren?
Ik hoor graag van jullie wat het slimste is! :)
Nog een klein vraagje: mijn cd30 radio laat niet het volume niveau zien op de display, is dat wel mogelijk door een instelling aan te passen?
ho in deze pagina heb je een duidelijk schema van de cd30 en aansluitingen
http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm
http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm24 februari 2016 om 18:53 #18311153AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor zover ik weet is niet in te stellen dat de volume word weergegeven in de display. Zou ik ook wel willen bij mijn dvd90.
De standaard radio levert bijna geen vermogen. Zeker niet genoeg als je de speakers gaat upgraden.
Wat ook een optie is. Om een mini versterkertje er tussen te plaatsen. Past bv met gemak ik het dashboard kastje. Heb ik eens gezien bij I.C.E in Zwolle
24 februari 2016 om 19:22 #18311154@turbosix wrote:
Met de silentcoat starterset heb je de meeste “bang for your buck”
https://www.caraudioshop.nl/silent-coat-starter-set-silent-coat-starter-set?search=silent” onclick=”window.open(this.href);return false;Met 2 sets heb je ruim voldoende voor een astra H.
1ste laag ontdreuning daar over heen de isolator en tussen het blik en het deurpaneel rondom de speaker de absorber.Over de speakers, ik denk dat je in deze prijs klasse niet te veel mag verwachten, met het freq.bereik van af 50hz zul je iets meer laag krijgen.
anderzijds, ik zou zelf ook niet te veel investeren in de achterdeur speakers maar daar is al genoeg over gesproken.beplak je hiermee heel de binnenzijde van 1 deur?
24 februari 2016 om 20:31 #183111551 set is gebaseerd op 2 deuren (l+r) alleen is het aan de zuinige kant.
Dus als je 2 sets koopt gebruik je bijna anderhalve set voor de voorportieren en een ruime halve set voor de achterportieren.Ik heb 3 sets voor mijn (grotere) Vectra en had zelfs nog een beetje ontdreuning over, het restand heb ik in de kofferklep gebruikt.
De startersets zijn veeel voordeliger dan alles los te kopen.
24 februari 2016 om 20:40 #18311156@turbosix wrote:
1 set is gebaseerd op 2 deuren (l+r) alleen is het aan de zuinige kant.
Dus als je 2 sets koopt gebruik je bijna anderhalve set voor de voorportieren en een ruime halve set voor de achterportieren.Ik heb 3 sets voor mijn (grotere) Vectra en had zelfs nog een beetje ontdreuning over, het restand heb ik in de kofferklep gebruikt.
De startersets zijn veeel voordeliger dan alles los te kopen.
en dan kan je dus de gehele binnenzijde van de deuren mee beplakken?
24 februari 2016 om 22:21 #18311157Ik heb zelf alles onder de verstevigingsbalk aan de binnenzijde beplakt met ontdreuning, daar overheen een mat van +/-30x40cm absorbtie (achter de speaker)
Ook had ik ontdreuningsmat over voor op het blikwerk waar de speaker in hangt, daar overheen weer een mat isolatie waar het sierpaneel dan strak tegen aan komt.Sommige beplakken werkelijk waar elke vierkante milimeter, elk klein hoekje en aan elke zijde. Dit vind ik zelf zwaar overkill, tenzij je met 10 composets per deur speelt natuurlijk
25 februari 2016 om 10:50 #18311158Ontdreuning hoef je inderdaad niet heel je deur mee vol te plakken. Dat is beetje overkill. Gewoon in stroken plakken met ruimtes er tussen. Ontdreuning is alleen om trillingen in het plaatwerk op te vangen. 30% van je paneel mee plakken is meestal al voldoende.
Hier een voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=silent+coat&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiakPSR35LLAhVFoA4KHRYuCC4Q_AUIBygB&biw=2133&bih=1061&dpr=0.9#imgrc=YTwAICKmRwAFuM%3A” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 februari 2016 om 19:06 #18311159heb ook weleens gezien dat de gehele deur aan de binnenkant geplakt wordt met akoestisch materiaal wat is dat dan?
26 februari 2016 om 07:03 #18311160Misschien is het handig je even te verdiepen hierin. Afhankelijk van wat je wilt bereiken. Zie hier een link waar je aardig wat informatie uit kunt halen.
http://www.carblogger.nl/auto-tuning/auto-isoleren/” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 februari 2016 om 15:24 #18311161@Shane_Astra_g wrote:
Misschien is het handig je even te verdiepen hierin. Afhankelijk van wat je wilt bereiken. Zie hier een link waar je aardig wat informatie uit kunt halen.
http://www.carblogger.nl/auto-tuning/auto-isoleren/” onclick=”window.open(this.href);return false;
dank je wel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.